Inlägg från: Jennie1987 |Visa alla inlägg
  • Jennie1987

Pergo dubbelkur

MrsHW skrev 2010-05-19 22:57:34 följande:
    Jag lyckades ägglossa på dubbelkur och få mens av mig själv två gånger. Tro mig, jag VET hur glad man kan bli över att få mens av mig själv :D
    Härligt!! Vad roligt att du lyckats få egna mensturationer! Måste kännas fantastiskt!
    Jag blev överlycklig över min Pergomens jag hade förra veckan! :)
    Får se imorgon på VUL om det blivit nåt ägg.

Tar du fortfarande Pergotime?
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 05:09:21 följande:
    d e usk o barnmoskan som brukar sitt ao ta emot=) Japp chanserna ökar ju för det men i ärlighetens namn så räcker 1 i taget Slutar jobba vid fem så då får jag se om mobilen plingar till när jag sätter igång den=)Håller tummarna!Kramar
    Ah, kom ju på det ;)
    Ja, absolut, ett i taget räcker absolut, kan bli hemskt jobbigt med två samtidigt.
    Men blir det två så säger jag inte nej. Hellre två än inget alls ju! :)
    Jag skriver såklart till dig så fort jag är klar hos läkaren! :)
    Kram
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 05:10:31 följande:
    segt här med...såg att du fattat nu när redan skickat mitt inlägg o förklarat hahaha, jag får skylla på att d va så tidigt=)
    Hihi, vi är rätt lika på många sätt! Hehe!
    Jaa, fy vad tidigt du går upp! Jag är ledig idag och har sovit ut riktigt :)
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-20 14:27:01 följande:
    Jag hoppar in i denna tråd om det är okej:) Jag ska börja med dubbelkur pergo på lördag! Jag blev otroligt glad nu då mensen kom så att jag kan börja äta pergo och så att jag och sambon kan hoppas på och jobba på att vi ska lyckas med ett mirakel:)
    En 87:a, vad roligt!
    Kul att du ska börja med dubbelkur på lördag! Hoppas att det kommer en härlig ägglossning sen då! Ska du kolla med VUL senare i veckan då?
    Stort lycka till! :)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 17:18:47 följande:
    d kallar jag FUUUUUUUUUUUUUSK=) jag har stått o frysit i en operationssal hela dagen...brrr=) Vet redan o jag säger d inte GRAAAAAAAAAAATTIS
    Haha! ;) Jag ska ju jobba hela helgen här nu, så lite ledigt kan man väl få ha? ;)
    Operationssal? Låter otäckt!
    Jag är ju uska på demensboende, så det är lite skillnad, inte massa blod och sånt :P
    TACK snälla du! :) Nu får vi köra på och hoppas på det bästa! :)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 19:30:36 följande:
    jag blir klar usk nu i juni=) ni söker inge personal? heheh
    Oj, vad lika vi är, åter igen! ;)
    Nja, finns la inga tjänster direkt, men vik går nog alltid att få :)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 22:28:46 följande:
    ja du vi e fasiken väldigt lika haha=) du får gärna höra dig för
    Ja, jag kan höra om det kan tänkas finnas nåt :)

Alltså, Bosse sa ju att mitt ägg växte på höger äggstock.
    Nu ikväll har jag haft spänningar och värk i höger äggstock...
    Det påminner lite om det man kan känna när omogna äggblåsor spricker (om du känt det nån gång?).
    Men det kan väl inte vara det ägget som hade vuxit till sig som spricker? Det måste väl iså fall vara dom runt omkring??
    Det var ju massor med ägganlag, alltså omogna ägg i båda äggstockarna. Så det kanske inte är så konstigt om dom spricker lite, men konstigt att det gör ont just i höger när det är där mitt lilla ägg sitter :/
    Blir lite nojig... Så typiskt mig!
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 22:41:01 följande:
    där e en sak till som vi har gemensamt=) min högra va den som svarade på behandlingen, jag har under dagen oxå kännt lite i höger...inget som har vart konstant o jätt emkt men jag har kännt iaf...d kanske e ägglossning på oss bägge snart=)Hahaha fan va sjuk jag känner mig....i huvudet asså...jag låg kvar i sängen säkert i 20 min innan jag gick på dass...tänkte ba, nej nej dom får inte ramla ut hahahah *s*
    Precis, likadant här. Det gör inte jätteont, men det känns liksom.
    Jaa, hoppas på en rejäl j*vla ägglossning!! :D
    Haha, du är rolig du!
    Min mamma sa till mig det idag också "ligg kvar i sängen en stund innan du springer på toa efteråt", haha!
    Nu ska jag sova lite, men hoppas vi hörs snart!
    Kram
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-20 23:37:04 följande:
    Ja, jag äter fortfarande dubbelkur eftersom att de funkade för mig. Nu sist fick jag också en pregnyl-spruta och har BIM på tisdag.. Så ja, vi får se om det har funkat :D Håller tummarna för ett fint ägg hos dig! =)
    Vad roligt att det funkar! :)
    Jaha, fick du både spruta och Pergotime?
    Hur funkar sprutan? Min doktor sa igår att om jag inte blir gravid med hjälp av Pergotime så är sprutor nästa steg för mig.
    Hoppas att det inte kommer nån mens på tisdag då! ;)
    Håller tummarna!
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-21 09:08:18 följande:
    Ja visst vetdu:) Såg att du var 87a med:) Ja det ska bli kul, har käkat vanlig enkel kur förut, hände inte så mycket! Så jag ska börja med dubbelkur, så hoppas att det ska hjälpa oss på traven! Nej blir inget VUL, ska börja utredning till hösten så doktorn sa nu att jag skulle börja med dubbelkur pergo och köra på, vet inte riktigt hur han tänkt sig eftersom det vore ju bra att se så jag inte får för mkt och så jag blir över stimulerad, men jag kör på och gör som jag blivit tillsagd:) Förhoppningsvis lyckas vi innan utredningen drar i gång i höst
    Okej, jag åt också dubbelkur förra månaden (har bara ätit två kurer Pergo), och fick en liten, liten ägglossning, den var rätt klen enligt blodprovet. Så därför jag ätit dubbel nu :)
    Så nu ska jag ägglossa söndag-måndag nångång här enligt läkaren :)
    Vad synd att du inte får göra nåt VUL, dels för att det är skönt och veta att man inte är överstimulerad, men det är lika roligt att se att det verkligen finns ett ägg!
    Men det klart du ska göra som din läkare säger, och jag hoppas verkligen att det tar sig med hjälp av Pergo så du slipper dra igång nån utredning i höst! Det hade ju varit perfekt! :)
    Men eftersom man ägglossar med Pergo, så borde det ju vara fullt möjligt att lyckas bli gravid också, kan jag tycka!
    Nu kör vi på! :)
Svar på tråden Pergo dubbelkur