• MiaIa 90

    Hjälp hur ska ajg göra!

    Hej hur fan ska jag göra diskuterade med min kille nyss om att han vill att iv ska bo på var sitt håll efter när jag har gått ur skolan och att vi ska vara särbos. Men då sa jag att när vi ska flytta ihpop och så då då sa ahn att ja ajg vill inte flytta ihop med dig jag vill leva själv d brast det för mig fattade inte varför hans äger så ajg blev så ledsen och så sa han att vi kan bo i samma hus och vara särbos men då frågade jag om vi får barn då hur ska vi göra då då sa ahn att ja det får vi se om vi flyttar ihop annars får vi bo på var sitt håll. och jag blev så arg och sa att det går ju fan inte fattar han väl kan ju inte på på var sitt håll och
    ha barn ju.
    han fattar inget allt om hur det är och så han är så jävla rädd för allt och ta steg men jag vill ju veta om min farmtid ser ut och mina drömmar jag har.
    vet inte om jag kommer kunna vara ihop med honom fortfarande. hjälp hur ska jag göra tycker ni. snälla svara.
    kan vara stav fel men skrev detta när jag vara arg och fortfarande ledsen:(
  • Svar på tråden Hjälp hur ska ajg göra!
  • jayne doe

    Det går utmärkt att ha barn och vara särbos, man får bara planera ordentligt.
    Sen tycker jag inte att det är så konstigt att din kille vill bo själv. Det handlar inte om att han inte älskar dig. För många är det en viktig del av livet att bo i egen lägenhet och få rå sig själva. Det är gynnsamt för den personliga utveckligen. Jag tycker att alla borde testa på att leva själva ett tag innan de blir sambos.


    ♥L♥
  • MiaIa 90

    Jo det kankse går bra att leva så men att sedan göra det om man får barn det tycker jag låter svårt och jobbigt.

    Han är ju 11år äldre en mig och ahr left själv sedan ahn var 19år.
    Jag är bara hos honnom nu på helgerna annars bor jag hos mamma och pappa på veckorna nu när ajg har det sista i gymnasiet innan sudenten sen ska aju jag ha eget ett tag men ajg vet inte hur länge.
    men det är att ajg vill veta lite hur mion framtid ska se hur och så min högsta dröm är
    ju att bo i radhus eller så och ha abrn m m.

  • jayne doe

    Okej, då förstår jag att du blir irriterad. Jag antog att ni var lika gamla.

    Det är oerhört svårt när man vill olika saker. Det går inte att tvinga någon att ändra sig. Det du kan göra är att bestämma dig för hur gärna du vill satsa på det här förhållandet. Är du redo att ge upp drömmen om radhus för hans skull?

    Jag menar inte att ni måste göra slut. Men det är bra att tänka igenom vad som verkligen är viktigt för en och hur mkt man är villig att offra för det.
    Det är mkt möjligt att han ändrar sig om något år, men om han inte gör det är det ändå honom du vill ha?


    ♥L♥
  • MiaIa 90

    Ne jag är 19år och han 31år!
    JOjag vet man ahn pratar alldrig med mig om vad han vill utan när ajg säger något så blir det bara gnäll och skrik på mig.
    DEt som är viktigt för mig det är att få barn och att bo själv i ett år eller två och sedan få radhus eller så.
    men jag vet inte vad han vill för han säger alldrig något:(.

    tack för att du svarar och hjälper mig!

    Jag vet inte jag älskar ju honnom men om han inte vill ha barn och bo ihop med mig då får det nog va tror ajg men det är ju så smårt när man älskar någon ju.

  • jayne doe

    Ja det är jättesvårt att tänka att man kanske inte ska leva med den man älskar. Men ni har ju tiden på er sida. Du kan gott bo själv något år och sen se vart det leder. Han kanske ändrar sig om att bo ihop och du kanske ändrar dig om radhus.
    Lycka till!


    ♥L♥
  • MiaIa 90

    Jo precis det är ju det men jag hoppas på att  det blir som jag vill ha det och att  det blir som han vill ha dt för vi vill ja ha varandra och älskar ju varandra.

    tack för hjälpen.

    det kommer nog att gå bra detta när jag och han reder ut det

Svar på tråden Hjälp hur ska ajg göra!