• Anonym

Konstig avföring pga järntabletter?

En lite pinsam fråga.. men har järntabletter / järndroppar förändrat er avföring på nåt vis?
    Endel brukar ju klaga över att de blir hårda av järn.. med mig är det precis tvärtom.. och färgen kan ibland vara grön-svart..?

Slutar jag upp med järndropparna så ser den mer normal ut, men då får jag så himla dåliga blodvärden.

• Svar på tråden Konstig avföring pga järntabletter?
  • Anonym

japp. Har varit med om det, fast det blev hårt och svart

• Anonym

Jag blev förstoppad, och när det väl släppte så blev det en himla fart på systemet ett tag, och sen stopp igen. Även svart, ibland grönaktigt...

• Anonym

Åt järntabletter när jag lämnade blod tidigare och visst ändrade avföringen både färg och konsistens. Från stenhård, normalfärgad, avföring var fjärde dag till lös, svart avföring varje eller varannan dag.

• Anonym

Järnet gör avföringen grön. Inget farligt alls. Det försvinner när du slutar med järntabletterna.

• Anonym

hej jag har samma problem men jag tycker inte du ska sluta med dom bara för färgens skull snart ser skiten ut som vanligt

• Anonym

Petra 72:
    Jag tar järndroppar redan nu (inte tabletter).. just för att dropparna inte skulle på verka magen lika mkt.
    Jag har tagit dem en tid nu redan (är ju i v 37) men jag tycker det är först nu, de sista 4 veckorna typ, som det har skett en förändring..

Svar på tråden Konstig avföring pga järntabletter?