Inlägg från: Thuleslapper |Visa alla inlägg
  • Thuleslapper

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Själv har jag "parfymdille" och har ett par flaskor i hyllan
    Vissa använder jag bara på vintern då dessa är ganska starka (Chanel5, Escada Magnetism, Gucci Eau de Parfume II, CKIN2U och Lancome Miracle)

De andra som är betydligt lättare (från Escada: Sunset Heat, Rockin Rio, Ocean Lounge & Moon sparkle, Davidoff Cool Water & Game) använder jag oftast på sommaren.
    Mitt tips är att byta parfym dagligen, då hinner du inte vänja dig vid doften utan du känner den länge efter att du har använt den.

Tar du ett par sprut i håret så luktar det också ganska intensivt..... 

• Thuleslapper

Det verkar som om nästan alla här tycker att all parfym stinker....
    Alla har ju olika luktsinnen, det finns parfymer som jag tycker luktar väldigt illa men det kan ju lika gärna vara så att personen som använder en sådan parfym tycker detsamma om min... att det luktar illa.

Om man tänker på hur många miljarder parfymindustrien omsätter så kan det väl inte vara så illa att det bara stinker????

Jag tycker dock att det är bättre att man använder parfym än att folk luktar svett, det får mig att må illa

• Thuleslapper

Snigelkotten, glömde att nämna en parfym som jag har hemma: Prova  L'Imperatrice från Dolce Gabbana... Den luktar länge, intensivt och GOTT
    Kostade runt 500:- för 100ml på Stena Line-båten

Här brukar jag också beställa parfymer, billigast på nätet (tror jag)
    http://www.nordicfeel.se/

• Thuleslapper
    Sommarlöv skrev 2010-05-17 22:31:32 följande:
    Den har jag, och jag hoppas verkligen inte att jag sprider ett gigantiskt "doftmoln" efter mig..... Den sitter länge, men ä ganska mild. Tror jag ialla fall.....beror kanske hur mycket man tar på sig!
    Jag brukar (med nästan allparfym) ta ett "sprut på handleden som jag sen delar på bägge handleder och ett sprut mellan brösten... det räcker gott och väl.
    Bara ibland tar jag även lite i håret.

Vad man inte ska göra är att spruta bakom öronen då man har väldigt mycket talg där som gör att det kan lukta härsket.
  • Thuleslapper
    Indianica skrev 2010-05-17 23:13:08 följande:
    Är du säker på att du köpt eau de parfume, då och inte eau de toilette? Eau de parfume är nämligen mer koncentrerat, vilket många inte är medvetna om, utan de tror att eau de toilette är samma sak, fast billigare Ett annats tips är att du grundar med duschcreme i samma doft. samt bodylotion. Sist sprayar du eau de parfume. Voilá, varenda por är väldoftande
    Det är ett trick som parfymaffärerna kör med..... alla deras prover (nästan i alla fall) är Eau de Parfume, man provar den och tycker att det luktar supergott och håller i sig... sen köper man Eau de Toilette och blir besviken på att det inte luktar lika intensivt
  • Thuleslapper
    Hyppolite skrev 2010-05-18 08:01:09 följande:
    Är det din egna teori? Varför skulle parfymtillverkare göra dyrare prover än den parfym konsumenten köper?
    Nästa gång du går in i en parfymaffär så kolla på proverna får du se.
  • Thuleslapper

Hyppolite:

Jag duschar minst en gång om dagen.

Det kanske är annorlunda här i Sverige men jag har bott utomlands i flera år och där fick man rådet utav parfymförsäljerskorna att INTE ta parfym bakom öronen just därför att man har talgkörtlar där......

Samma med parfymproverna.
    Nästa gång du är i Tyskland, gå in i en DOUGLAS affär och kolla.
    Det finns i stort sett inga Eau de Toilette som prover

Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?