• lövet2

hur ofta hjälper mor/farföräldrarna till?

Köra 20 mil för att vara barnvakt så att ni kan gå på bio? Det känns väl som rätt mycket begärt i mina ögon ... {#lang_emotions_undecided}

Här har morföräldrarna alltid ställt upp vid läkarbesök och annat viktigt, så vi har varit fullt nöjda.

• lövet2
    Hertha skrev 2010-05-18 23:28:11 följande:
    Varför skulle det vara för mycket begärt? Har själv oengagerade farföräldrar 10 mil bort och en engagerad mormor 20 mil bort. Tro mig, slösa bort barnvaktstid på korta läkarbesök eller andra administrativa händelser kan man ju inte tvinga ner någon av dem för. Köra 40 mil för det lilla är ju jätteonödigt och verkligen varit för mycket begärt! Sådana besök löses lättare med att barnen antingen får följa med eller någon av oss föräldrar tar ledigt. Förhoppingsvis vill ju även far- och morföräldrar träffa sina barnbarn några gånger per år iallafall och då är det lättare att det sammanfaller med en helg och de sover över så de slipper köra 20 respektive 40 mil på en dag.
    Klart att de ska träffa sina barnbarn, men för mig känns det helt främmande att be dem komma för att vara barnvakt i 2 timmar. En helt annan sak om de hälsar på över en helg och att man då kommer överens om att de kan vara barnvakt en stund.

Jag vill att mina föräldrar ska känna att de är välkomna hit för att vi tycker om att ha dem här; inte för att det är bekvämt för oss att få gratis barnvakter ...

Svar på tråden hur ofta hjälper mor/farföräldrarna till?