• seventeen

    Fler unga som vill/försöker skaffa barn? :-)

    Tänkte att vi unga som vill eller försöker skaffa barn kan samlas här och prata om allt! Försöker ni bli gravida, vill ni men inte tagit steget än, hur är era tankar kring allt osv? 

  • Svar på tråden Fler unga som vill/försöker skaffa barn? :-)
  • Thotis90

    Eftersom pojkvännen och jag inte har varit tillsammans i mer än ett par månader har vi inte börjat planera någonting vilket beror mycket på åldern och vår livssituation.

    Jag är 20 år och har ingen gymnasieutbildning då jag hoppade av för ett par år sedan. I början av månaden började jag dock att läsa psykologi i Västerås och blir klar till sommarne. Nästa läsår kommer jag att börja åk.2 på ett idrottsprogram så att jag kan gå klart gymnasiet. Just nu bor jag hemma hos mina föräldrar och kommer att göra det tills ett par veckor innan skolan börjar.

    Min pojkvän är 16 år (-93:a, fyller sent) och bor hemma hos sina föräldrar. Han flyttar med mig i sommar då även han ska börja studera i Västerås till hösten.

    Vi har ingen riktig inkomst, utan vi kommer att leva på studiebidrag, studielån och inackorderingstillägg. Vi har båda kommit överens om att vi ska försöka få jobb tills vi har gått ut så att vi ska slippa flytta hem igen.

    Pga. att han är så ung och att ingen av oss har gått klart skolan har vi inte planerat några barn och kommer förmodligen inte att göra det än på ett tag heller. Det enda kravet han har innan vi ska/kan skaffa barn, eller börja planera, är att han ska ha fyllt 18 år först. Jag vill gärna att någon av oss har jobb också, så jag tänkte att jag skulle försöka leta inom 1 år.

    Jag har iaf fått bekräftat att han VILL ha barn, vilket också jag vill. Förnuftet tar dock över och säger att vi ska vara tillsammans ytterligare ett tag och ha lite bättre förutsätningar innan vi börjar att planera en så stor sak.

    Jag får därför gotta mig åt mina kompisar som har barn istället.

  • solblek
    seventeen skrev 2010-05-16 16:31:16 följande:
    Tänkte att vi unga som vill eller försöker skaffa barn kan samlas här och prata om allt! Försöker ni bli gravida, vill ni men inte tagit steget än, hur är era tankar kring allt osv? 
    Precis en sån tråd som jag letat efter!
    Jag blev oplanerat gravid i höstas men fick missfall och efter det så har bebislängtan ökat extremt för oss båda, vi pratar om det mer eller mindre varje dag och jag kan inte låta bli att hoppas på att jag kommer bli gravid snart! Hade äl nu i veckan som var så har bim runt den 25 maj. Får se om det ville ta sig :)
    Hur ser det ut för dig?!
  • b sarah

    Jag känner mig inte så ung men jag kanske är det? Jag är 21 snart 22 år..

    Vi vill verkligen ha barn.. nu pluggar jag och har precis börjat plugga.. min utbildning ligger på tre terminer men min sambo som är 23 har sagt att vi ska skaffa barn så fort jag är klar. förhoppningsvis så börjagr vi försöka efter sommaren för jag längtar så jag håller på att dö.


    Längtar galet!!
  • sossej

    Jag är 20 och min sambo är 27 och vi är inne på vårat första försök just nu :)
    Vi har redan Vovve, Volvo och nästan Villa ^^
    Min sambo är snart färdig sjuksköterska och jag hoppas att jag kommer in så jag kan börja en termin innan det är dags för bebisen att ploppa ut :)

  • solblek
    sossej skrev 2010-05-17 20:05:43 följande:
    Jag är 20 och min sambo är 27 och vi är inne på vårat första försök just nu :) Vi har redan Vovve, Volvo och nästan Villa ^^ Min sambo är snart färdig sjuksköterska och jag hoppas att jag kommer in så jag kan börja en termin innan det är dags för bebisen att ploppa ut :)
    har ni försökt i maj redan eller är dagen snart här? :) själv har jag bim om en vecka, känns som en evighet dit!
  • solblek
    Sarah13 skrev 2010-05-17 02:05:42 följande:
    Jag känner mig inte så ung men jag kanske är det? Jag är 21 snart 22 år.. Vi vill verkligen ha barn.. nu pluggar jag och har precis börjat plugga.. min utbildning ligger på tre terminer men min sambo som är 23 har sagt att vi ska skaffa barn så fort jag är klar. förhoppningsvis så börjagr vi försöka efter sommaren för jag längtar så jag håller på att dö.
    jag är också 22 och känner mig inte heller så himla ung längre, och allt fler i bekantskapskretsen skaffar bebisar så det gör en ju inte mindre sugen. jag längtar också som en tok! äter du något eller har "gjort" något för att öka chanserna för en graviditet lite längre fram? :)
  • b sarah
    solblek skrev 2010-05-17 20:27:30 följande:
    jag är också 22 och känner mig inte heller så himla ung längre, och allt fler i bekantskapskretsen skaffar bebisar så det gör en ju inte mindre sugen. jag längtar också som en tok! äter du något eller har "gjort" något för att öka chanserna för en graviditet lite längre fram? :)
    Oj vi sitter i samma båt du ocj jag! Min syster har precis fått en bebis och jag har tre gravida tjejkompisar! Man blir ju så sjukt sugen! Det känns som att alla får barn utom jag.. :P Och hur kan vi känna oss så gammla?! Vi är ju egentligen inte det.. haha sjukt!

    Nej än sålänge har jag inte gjort någonting.. Jag har tänkt börja med folsyra och så måste jag verkligen sluta röka. Har du gjort någonting? Jag planerar att ta ut min p-ring i augusti och inte stoppa in den igen och sen får vi se hur lång tid det tar innan det blir bulle i ugnen! :) Jag vill bara att det ska vara september nu och få + på stickan!! hua spola fram tiden någon? ;)
    Längtar galet!!
  • sossej
    solblek skrev 2010-05-17 20:23:37 följande:
    har ni försökt i maj redan eller är dagen snart här? :) själv har jag bim om en vecka, känns som en evighet dit!
    den här månaden fick jag helt plötsligt massa "symtom" och trodde att jag kanske var gravid, jag var inte det tyvärr men nu är jag supersugen och vi har bestämt oss för att försöka på allvar. så igentligen skulle man väl säga att nästa månad blir vårat 1a riktiga försök :)
  • solblek
    Sarah13 skrev 2010-05-17 23:49:12 följande:
    Oj vi sitter i samma båt du ocj jag! Min syster har precis fått en bebis och jag har tre gravida tjejkompisar! Man blir ju så sjukt sugen! Det känns som att alla får barn utom jag.. :P Och hur kan vi känna oss så gammla?! Vi är ju egentligen inte det.. haha sjukt! Nej än sålänge har jag inte gjort någonting.. Jag har tänkt börja med folsyra och så måste jag verkligen sluta röka. Har du gjort någonting? Jag planerar att ta ut min p-ring i augusti och inte stoppa in den igen och sen får vi se hur lång tid det tar innan det blir bulle i ugnen! :) Jag vill bara att det ska vara september nu och få + på stickan!! hua spola fram tiden någon? ;)
    ja jag vet! jag skulle egentligen fått barn nu i juni men så blev det ju inte, men tänk om det hade varit så, vad underbart :) haha ja jag menar det, 22 är ingen ålder men känns ändå som att man inte är så ung längre. när jag blev gravid i höstas började jag med folsyra och det har jag ätit ända sen dess, det skadar ju inte att vara väl förberedd liksom ;) har slutat och börjat röka titt som tätt det senaste halvåret, just nu så röker jag så det är väl det jag måste sluta med, väntar bara på orsaken :)

    gud vad spännande ändå att veta att ni kommer börja försöka då, man har ju verkligen något att se fram emot då! jo tacka vet jag att tiden går sakta. jag kan knappt vänta till nästa vecka liksom haha. skönt dock med sommar snart, då har man ofta mycket annat som tar upp ens tankar och tid :)

    måste också tipsa, för jag åt minipillret cerazette december-januari som jag slutade med i slutet på januari, och jag fick ingen mens på två månader så då börjadejag äta rosenrot och då kom mensen på en vecka! rosenrot är ju inte bara bra för att få en mer regelbunden menscykel och starkare ägglossning utan det sägs att man blir mer fertil av det också! vet inte om det stämmer till hundra procent men eftersom min mens  kom direkt av det kanske det hjälpte på traven med det andra med :) återstår att se!
  • solblek
    sossej skrev 2010-05-18 00:40:24 följande:
    den här månaden fick jag helt plötsligt massa "symtom" och trodde att jag kanske var gravid, jag var inte det tyvärr men nu är jag supersugen och vi har bestämt oss för att försöka på allvar. så igentligen skulle man väl säga att nästa månad blir vårat 1a riktiga försök :)
    vad spännande! så himla kul när man väl bestämmer sig för att försöka, blir mer verkligt då på något sätt :) du har inte nyss slutat med minipiller eller så? när jag slutade med mina fick jag värsta gravsymptomen och var säker på att jag var gravid vilket det visade sig att jag inte var. läste sen att när man slutar med dessa piller kan man få väldigt liknande gravsymptom!

    håll oss gärna uppdaterade om vad som händer, tycker det är så kul att man kan följa varann plus att man får annat att tänka på än bara sig själv och ens kropps mystiska drag hit och dit :)
Svar på tråden Fler unga som vill/försöker skaffa barn? :-)