Maja27 skrev 2010-05-19 13:06:37 följande:
Jag tycker att det är en konstig inställning att om man hämtar barnen tidigare kan de missa något kul på dagis, med det resonemanget skulle man ju i så fall ha barnet på dagis från det öppnar tills det stänger varje dag, så att han/hon inte missar något. Någon speciell aktivitet får man ju i förväg information om. Det finns många roliga grejer för barnet hemma också.
Men jag tycker inte att det är konstigt alls. Om barnen en dag har sysslat med ett stort projekt där de har byggt en medeltidsby ute på gården som de sedan ska bjuda föräldrarna på fika i klockan 16...Tja då tycker jag att det är taskigt om jag ska ta min pojke därifrån så att han inte får vara med på det sista roliga bara för att jag slutar 20 min tidigare om jag jobbat undan bra.
Visst finns det mycket roligt som vi gör hemma också. Men det gör vi ändå. Och det kompenserar knappast för "älskling jag vet att du jobbat hårt och byggt och målat hela dagen men nu har mamma slutat 20 min tidigare så nu ska vi gå härifrån innan du får visa vad du gjort för vi kan göra nåt kul hemma"