Lite "barnfri" tid..
Om jag smiter två timmar tidigare från jobbet för att Bowla (eller nåt annat) så är det väl självklart att jag kan hämta ungen samma tid som vanligt, ska man få dåligt samvete för att man gör nåt utan en unge runt benen?
Om jag smiter två timmar tidigare från jobbet för att Bowla (eller nåt annat) så är det väl självklart att jag kan hämta ungen samma tid som vanligt, ska man få dåligt samvete för att man gör nåt utan en unge runt benen?
Ingen har svarat på min fråga ännu:
Får man dagispengar tillbaka om man hämtar ungen 2 timmar tidigare en dag?
Hahahaha tragiska Prettomorsor.
JA det kan vara JÄVLIGT nice att SLIPPA vara FÖRÄLDER i en timme eller två, är det så jävla hemskt? Ja jag kan fixa barnvakt om jag ska besiktiga bilen eller nåtannat, men om barnet är på dagis VARFÖR skulle man hämta det tidigare bara för att man kan? För att dagispersonalen "inte är barnvakter", ehm... så deras jobb går ut på att? lära min 3åring ... Franska? näe förlåt... lära barnet att limma ihop korkar & flörtkulor...
Tveksamt att något barn, nånstans skulle "må dåligt" av att få leka på dagis med kompisarna istället för att bli hämtad 2 timmar tidigare för att Pappa eller Mamma MÅSTE, för dom fått gå tidigare från jobbet.
Näe fan limma fast ungen på bröstet kanske och absolut inte glömma hjälmen om dom ska leka i sandlådan, dom kan ju trilla....
Jag tycker det generellt verkar som att Dagispersonalen gör ALLT för att bli av med barnen så tidigt som möjligt, förmodligen för att dricka kaffe & röka gula blend är roligare än att limma pärlplattor.
Dagispersonalens JOBB är att ta hand om barn, är det så jävla jobbigt?, BYT jobb!
Ville bara förklara att jag menar "Bull Shit" om jag skriver BS