Inlägg från: lilla sandra |Visa alla inlägg
  • lilla sandra

Lite "barnfri" tid..

Usch för föräldrar som "missköter" det så.
    Själv är jag föräldraledig o maken jobbar rullande schema. Barnen som går på förskola går samma dagar varje vecka, vilket betyder att vissa dagar är det bara jag, maken o lillbebisen hemma.
    DÅ har jag dåligt samvete för att barnen är på förskolan när de egentligen inte "behöver".
    Att dessa dagar ta en fika/lunch på stan, känns som en synd.

Så jag förstår verkligen inte hur vissa föräldrar kan med sig själva. Jag hade skämts ögonen ur mej...

• lilla sandra
    071001 skrev 2010-05-18 10:23:45 följande:
    lilla sandra, varför har ni inte syskonet hemma de dagarna och går och fikar allihopa istället för att skämmas?
    Vi har 2 barn på dagis nu o jag är hemma med 3:an.
    När 2:a barnet kom så anpassade vi 1:an´s dagistider med pappans schema - STORT misstag. Det blev kaos för allihopa då hon ena veckan bara gick 1 dag osv. Ingen rutin alls.

Nu är de inte på dagis ALLA dagar som pappan är hemma. De är där tisd, onsd o fred varje vecka.
    Pappan började jobba (jobbar natt o sover hela dagen) sin passvända i fredags o går av imorgon. Så på torsdag är vi alla hemma ihop o på fredag går de till dagis, hemma tillsammans hela helgen + måndagen, så tid får vi tillsammans o då brukar det finnas en o annan fika med.

Sen är det inte alltid sagt att de MÅSTE gå till kl 14 när vi båda är hemma. Vi brukar ringa efter 13 o kolla om den minsta av dem vaknat från vilan, då hämtar vi givetvis.
  • lilla sandra
    071001 skrev 2010-05-18 10:34:12 följande:
    Det var ingen anklagan utan bara en undrar lilla sandra .
    Nej, det förstod jag. Kanske inte framgick, men iaf.
    När jag nu läser att det finns föräldrar som systematiskt gör "egna" sakerfast de inte "borde" så ska jag nog lära mej att njuta av fikan/lunchen de få gånger de inträffar, än att skämmas.
  • lilla sandra
    annanas15 skrev 2010-05-18 10:40:41 följande:
    Det är väl inget att skämmas för. Du är ju förädraledig och har väl gjort upp med förskolan vilka tider ni ska ha (som ni har rätt till). Barn behöver få komma till förskolan och utvecklas i lek och samspel med andra barn och vuxna. Det är ju inte mycket tid det handlar om så njut av din fika och av din lilla! Det är väl ingen som skulle ifrågasätta...jag hoppas inte att det verkade som det på mitt inlägg...=)
    Nej, jag tog inte åt mej. Jag skäms iaf.
    Jag har tidigare varit med om en förälder (jag arbetade som vikarie på fsk) som systematisk ljög om var denne var när barnet var på förskolan. Trodde inte att det var så vanligt som det tydligen verkar vara...
Svar på tråden Lite "barnfri" tid..