Inlägg från: Nixx |Visa alla inlägg
  • Nixx

Lite "barnfri" tid..

Herregud, får hoppas att förskolan min son ska börja på har bättre personal som inte lägger sig i föräldrarnas privatliv.

Låter inte som du direkt tycker om att arbeta med barn, kanske dags att byta yrke?

Och att förskolan är skattesubventionerad, vad har det med saken att göra?

• Nixx
    Michisen skrev 2010-05-18 11:45:00 följande:
    "Vi skattebetalare" - det är väl alla det?
    Och hela ekvationen går väl ut på att staten TJÄNAR pengar på att man har subventionerad förskola till sina barn för att man då kan heltidsarbeta?
  • Nixx
    1977a skrev 2010-05-18 11:53:36 följande:
    Precis, det är alla. Du, jag och alla andra. Och då funkar det inte att var och en gör lite som man vill efter eget huvud.  Gillar man inte de regler som finns att följa får man försöka ändra på reglerna, inte sätta upp egna regler.
    Exakt vilka regler är det vi pratar om här?
  • Nixx
    1977a skrev 2010-05-18 11:57:49 följande:
    Att förskolan är till för den tid föräldrarna arbetar plus restid till och från arbetet.
    Vart står det?
  • Nixx
    1977a skrev 2010-05-18 12:08:08 följande:
    Var är föräldraansvvaret här? Självklart ska barnets bästa vara i fokus, men när det gäller julhandel kan det väl inte vara förskolans ansvar att se till barnets bästa? Det måste väl rimligen vara föräldrarnas ansvar att förlägga julhandeln på något annat sätt då- skaffa barnvakt, handla online, åka på helgen eller liknande?
    Vad har du med det att göra?

Hämtar jag min son kl 16 som planerat har du zip, nada, noll att göra med vad jag gjort under dagen.
  • Nixx

Sådär spontant kan jag ju inte låta bli att tänka på vilka det var som gick barn och fritid på gymnasiet

Svar på tråden Lite "barnfri" tid..