Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Vad gör du?

Alternativ två.
    Dels för att jag faktiskt litar på vårt rättssystem men också för att jag har fler barn att finnas för.
    Det skulle ju vara en fruktansvärd tragedi om mitt andra barn förlorade sitt syskon och sin mamma på en och samma gång.

• snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:06:34 följande:
    Och jag anser att det är skillnad. Det gör även Svenska rättssystemet. 
    Jaså?
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:13:22 följande:
    Det går bra att utbilda sig. Om du tror att en mamma som handlar i affekt döms lika hårt som en barnamördare tror du fel. Mycket simpla termer som "berått mod", "överlagt mord" osv kan klargöra saken men jag tänker inte sitta och grundskoleutbilda vuxna människor. 
    Jag är jurist, det är helt OK
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:13:22 följande:
    Det går bra att utbilda sig. Om du tror att en mamma som handlar i affekt döms lika hårt som en barnamördare tror du fel. Mycket simpla termer som "berått mod", "överlagt mord" osv kan klargöra saken men jag tänker inte sitta och grundskoleutbilda vuxna människor. 
    Mördaren har ju mest troligt även han/hon handlat i affekt.
    Kanske är det rent av så att barnet mördades av en olyckshändelse medan jag har direkt uppsåt om jag tar livet av mitt barns mördare.
    Så rent krasst skulle jag kunna dömas för mord medan barnets baneman döms för vållande till annans död.
    Detta vet man ju inte när man kommer till platsen och endast har uppgifterna i TS att utgå ifrån.
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:18:13 följande:
    Och ändå känner du inte till att det finns något som kallas förmildrande omständigheter?
    Vad tror du själv?
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:21:48 följande: