• Stor mamma

Vad gör du?

Detta scenario har du just varit med om:

Du kommer hem, polisen står på din tomt. Ditt barn(oavsett ålder) har just blivit mördat. Mördaren är gripen på bar gärning. Vid ditt trädgårdland finnerdu polisen med mördaren, han står brevid dina trädgårdverktyg. Du går framåt dit.
    H*n står nu framför dig. Vad gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du?
  • Anonyhm

Jag litar inte ett skit på Sveriges rättssystem så jag ser till att göra mig av med honom på egen hand. Jag har bara ett barn och mår bättre av att själv sitta i fängelse resten av mitt liv än att leva i frihet med vetskapen att den som mördade mitt barn också gör de.t

• Stor mamma

jag hade nog själv tagit det första alternativet

• jentho

Om det nu skulle gå till på det viset  att polisen verkligen lät mig komma fram till mördaren skulle jag absolut i sorgens stund slå in huvudet på honom/henne.

• Rhoda Horswunce

Jag tror att jag just då inte skulle orka bry mig om mördaren, jag skulle nog bara stå där och önska innerligt att jag själv var död. Ilskan och viljan att hämnas skulle nog komma vid ett senare tillfälle, och då är det mycket möjligt att jag skulle ha ihjäl mördaren om jag fick den möjligheten.

• snillis

Alternativ två.
    Dels för att jag faktiskt litar på vårt rättssystem men också för att jag har fler barn att finnas för.
    Det skulle ju vara en fruktansvärd tragedi om mitt andra barn förlorade sitt syskon och sin mamma på en och samma gång.

• glasbubblan

I ett så här "lätt" fall litar jag definitivt på rättssystemet (men annars också) och det ärr väl rätt solklart att han får livstid för detta. 

Om jag i min tur dödade mördaren tror jag inte att jag skulle få livstid, men väl ett tämligen kännbart straff och det känns onödigt med tanke på att jag har ett barn till. 
    Förhoppningsvis fattar poliserna att risken finns att jag på ren impuls vill döda mördaren och vidtar lämpliga åtgärder för att undvika att så sker...
    Dödsstraff skulle jag förhoppningsvis inte ens fundera över. 
  • Stor mamma

verkar vara få som litar på sveriges rättssystem

• Anna o Leia

Vad jag hade gjort?? Det finns inga ord för vad jag hade gjort. Det första jag tänker är att slå av skallen från kroppen på mördaren men.. Det är för snällt mot honom. Då behöver han ju inte lida. Jag hade nog sett till att han åkte in, betalat ut honom med borgen och sett till att han skulle få lida resten av sitt liv.

Svar på tråden Vad gör du?