Inlägg från: Anna o Leia |Visa alla inlägg
  • Anna o Leia

Vad gör du?

Vad jag hade gjort?? Det finns inga ord för vad jag hade gjort. Det första jag tänker är att slå av skallen från kroppen på mördaren men.. Det är för snällt mot honom. Då behöver han ju inte lida. Jag hade nog sett till att han åkte in, betalat ut honom med borgen och sett till att han skulle få lida resten av sitt liv.

• Anna o Leia
    Stor mamma skrev 2010-05-17 18:53:28 följande:
    verkar vara få som litar på sveriges rättssystem
    Dom har ett sjukt dåligt rättsystem.. Jag kan säga att jag inte är rädd att åka i fängelse om jag säger så..
  • Anna o Leia

Nä usch.. vill inte ens tänka på sånt.. blir så jävla arg.. Man får försöka se till att det aldrig händer istället

• Anna o Leia
    saltabanditen skrev 2010-05-18 08:05:34 följande:
    Allvarligt så har du tittat på alldeles för många amerikanska serier. Vi har inte borgenssystem i sverige. Öht när det gäller diskussioner om rättsystemet i sverige blir det övertydligt att källan till kunskap ofta är aftonbladets braskande rubriker. Plus det att man ofta tror att rättssystemet i sverige fungerar på samma sätt som amerikanska serier. Åsikterna och diskussionerna blir inte några riktiga diskussioner utan mest ett uppvisande av slående okunskap.
    Ja.. men vem vet. Kanske bodde jag inte i sverige när det hemska scenarit inträffade

Förstår inte vad "amerikanska serier" har med mitt inlägg att göra.. pga det jag skrev om borgen? Man får väl ha lite fantasi?

Jag hade gjort allt jag kunnat för att aset skulle lida. Sett till så att han/hon är så rädd hela tiden att denna inte kan slappna av. Och berätta att jag väntar tålmodigt på nästa permis eller när straffet e slut(tar ju inte så värst lång tid med dom fesna straffen i sv) Sen skulle jag väl "tagit hand" om aset när denne kommit ut.

Nä.. nu vill jag inte tänka på detta mer....
  • Anna o Leia
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 19:52:30 följande:
    Ja.. men vem vet. Kanske bodde jag inte i sverige när det hemska scenarit inträffade Förstår inte vad "amerikanska serier" har med mitt inlägg att göra.. pga det jag skrev om borgen? Man får väl ha lite fantasi? Jag hade gjort allt jag kunnat för att aset skulle lida. Sett till så att han/hon är så rädd hela tiden att denna inte kan slappna av. Och berätta att jag väntar tålmodigt på nästa permis eller när straffet e slut(tar ju inte så värst lång tid med dom fesna straffen i sv) Sen skulle jag väl "tagit hand" om aset när denne kommit ut. Nä.. nu vill jag inte tänka på detta mer....
    Nä.. Jag hade snarare handlat mer instinktivt och tagit en spade och slagit och slagit.. tills det inte fanns nåt kvar av aset..
  • Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 22:11:18 följande:
    Även om mordet föregåtts av att ditt barn hade våldtagit mördarens 10-åriga syster?
    Nu svarade jag efter min egen situation.. min dotter är 2 år och jag inte har några söner...
  • Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 22:23:38 följande:
    Om bara några få år kan din dotter vara våldtäkts"man"(kvinna) mördare eller djurplågare, det vet vi inget om idag. Det vi däremot vet, är att alla nu levande våldtäktsmän/kvinnor, mördare och sadister är någons barn och har varit någons 2-åring.
    Visst är det så.. Ingen föds väl vuxen eller?

Fast jag kan säga att jag hade dödat den som gett sig på mitt barn oavsett vad mitt barn har gjort. Så är det bara.

Sen ska man inte glömma att vissa barn börjar med tex djurplågeri tidigt..Har själv sett det. Kan nog handla mycket om uppfostran och hur man lär sitt barn att respektera allt liv..eller inte.
    Min dotter visar inga tendenser alls på sån ondska. Hon är så otroligt försiktig och har aldrig ens försökt trycka sönder myror eller andra djur..

Svar på tråden Vad gör du?