Inlägg från: MaNiMi |Visa alla inlägg
  • MaNiMi

jag hatar kaffe!

Dricker inte kaffe själv, har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig att göra, dock stör jag mig inte på hur, var och när andra dricker sitt kaffe.
    Jag äger ingen kaffebryggare, men har en kanna och ett filter ifall någon vill ha kaffe här, kan dra igång det ibland, men folk får oftast påminna om att de är sugna..hehe
    Ingen som varit sur över det iaf då de vet hur jag är
    Eftersom jag inte dricker kaffe så fikar vi ytterst sällan här hemma utan jag har sen barnen var små ätit mellanmål med dem ist och inget av mina barn dricker kaffe nu heller så vi kör på med våra mellis.
    Jag gillar inte te något direkt heller, utan dricker gärna vatten om det inte finns något annat..

• MaNiMi
    Jollybolly skrev 2010-05-17 22:34:26 följande:
    Vill man ha trötta och irriterade gäster kan man ju stå över att bjuda på kaffe.
    Aldrig märkt att mina gäster varit trötta och irriterade bara för de inte fått kaffe,
    isf är det bäst att alltid ha godis hemma ifall det kommer någon som blir sur å irriterad om den inte får något sött i sig
    eller kanske cigaretter ifall det kommer en rökare osv.

men kanske är lite detta TS menar med att det förväntas kaffe..

Får jag planerat besök så går det oftast att fixa så att de får kaffe, vid oplanerade besök så är det inte säkert att något finns hemma.
Svar på tråden jag hatar kaffe!