• Nigella

jag hatar kaffe!

Jag är så trött på denna "kaffekultur"!
    Vart man än kommer (hembjuden till folk eller på diverse tillställningar) så förutsätts det ständigt att man dricker kaffe. Och ofta finns inte ens nåt alternativ och finns det det så är det vanligtvis nåt äckligt te, typ Earl Grey (som enligt min mening är vidrigt).
    Som tex på menyer och annonser står det ofta "kaffe ingår". Och om man hellre vill ha säg läsk, mineralvatten elelr nåt annat?? Nä då får man ingenting.

Jag tycker kaffe är vidrigt och för övrigt beroendeframkallande. Det märker man ju på folk för många blir ju helt ur form om de inte fått kaffe på några timmar.

Och varför förutsätts jag, som inte dricker kaffe, bjuda på det när folk kommer till mitt hem? När de inte köper hem den dryck som jag helst vill ha? Folk verkar ju tycka det är nåt fel på en om man inte bjuder på kaffe...

Är det ingen fler än jag som stör sig på det här..?

• Svar på tråden jag hatar kaffe!
  • muffin

men vad är det att störa sig på? Jag antar att dina nära å kära vet att du inte gillar kaffe så det kan väl inte vara några problem..? Och annars är det väl bara å tacka nej..Jag har en vän som varken dricker kaffe el te men inte går hon runt och är arg för att kaffekulturen är stor i Sverige...

• isisisis

Jag håller med i stort sett
    Folk sulle testa att "tända av".
    Folk förstår inte hur bra de kan må UTAN kaffe.
    Man blir lugn och harmonisk.Sover bra.
    Får bra blodtryck,vita tänder etc...

• Jezamine

Det brukar gå bra att byta ut kaffet om man frågar.

Avstängd tills vidare
  • Starkast
    Jezamine skrev 2010-05-17 13:51:27 följande:
    Det brukar gå bra att byta ut kaffet om man frågar.
    Inte alltid
  • Starkast
    muffin skrev 2010-05-17 13:50:58 följande:
    men vad är det att störa sig på? Jag antar att dina nära å kära vet att du inte gillar kaffe så det kan väl inte vara några problem..? Och annars är det väl bara å tacka nej..Jag har en vän som varken dricker kaffe el te men inte går hon runt och är arg för att kaffekulturen är stor i Sverige...
    Det tror jag ingen gör, men din väninna kan säkert också störa sig i specifika situationer.
  • Anna Paulita

Jag kan inte låta bli att undra var du äter lunch osv, på alla ställen jag går på är det inga problem att få te. Att man inte får mineralvatten eller läsk är inte alls konstigt då det är mycket dyrare än kaffe, iallafall om man köper läsk/mineralvatten på flaska.

Jag själv använder enbart suketter i te och kaffe och har det alltid med mig för att slippa "problem", varför tar du inte en tepåse med dig när du ska bort så är problemet ur världen. Alla kan ju inte ha exakt den tesorten som du gillar. ;)

Det finns ju alltid saker att reta sig på och det här är uppenbart en av dem.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Flavia

Älskade kaffe mellan 2år till 24år, efter det fick jag min första dotter och då smakar det helt enkelt inte ;( Om jag stör mig nej, inte mer än att jag kan sakna smaken xD Är inte heller ledsen för att det inte alltid finns alternativ, köper helt enkelt det jag vill ha att dricka själv, klart :D

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • Sencha

Jag upplever inte att det är fullt så utpräglat. Te finns oftast som alternativ. Och i de fall som det bara finns sunkigaste sortens tepåsar, så brukar kaffet inte heller vara något att hurra för, om man säger så... Men visst, vill man inte ha varken kaffe eller te, så får man i vissa situationer ytterst lite att välja på - men nåt annat finns det väl alltid?

Vi dricker kaffe, men när min mamma (som är en riktig kaffemoster) kommer på besök så tar hon ofta själv med sig för att få något hon vill ha Och jag förutsätter absolut inte att det ska finnas vare sig kaffe eller te när jag kommer någonannanstans.

Hos oss kan du oftast få välja på minst 10 sorters te.

Vad vill du ha att dricka i den situation andra dricker kaffe eller te?

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
Svar på tråden jag hatar kaffe!