Inlägg från: tamate |Visa alla inlägg
  • tamate

jag hatar kaffe!

ts här har du en till som är något irriterad.

folk måste ha något annat än kaffe hemma tycker man. För inte kan väll kaffe vara så gott att dricka till maten tycker man. Men för mig funkar det med juice eller mjölk, är inte förtjust i läsk, saft etc. the går om jag är på humör.
    det som känns lite dumt också är att det på något sätt är ok för både kaffedrickare och rökare att ta en 5 min paus och snacka en stund medans om jag går iväg för att ta en paus för att dricka vatten eller bara risk luft så är inte det lika ok.
  • tamate
    Amlin skrev 2010-05-18 09:35:14 följande:
    Fast under en rast på en arbetsplats är det ju precis lite ok att ta en kopp te eller choklad på en arbetsplats. Det är ju aldrig så att man inte får ta rast om man inte dricker kaffe. Eller att man för den delen får gå ifrån för att ta en kopp kaffe under arbetstid. Jag är ledsen men det känns som att ni skapar ett problem för att ha något att störa sig på.
    jag skrev inte att det var under rasten, har jobbat på flera ställen där både kaffedrickare och rökare tar pauser åt höger och vänster och om man säger något så måååste dom ju dricka kaffe för att orka stå ut etc
    vad dom gör på sin inplanerade rast skiter jag fullständigt i.
  • tamate
    ardnaxela skrev 2010-05-18 10:50:39 följande:
    men alltså, på riktigt nu.  BLIR ni verkligen sura när jag väljer att dricka kaffe?? Eller blir ni sura för att ni inte dricker kaffe? Jag tycker ju inte att det är riktigt okej att bli skitsur för att jag inte har mjölk/juice/saft hemma. Te finns det mängder av och vatten finns i kranen.  Så länge man inte är allergisk så tycker jag faktiskt inte att man kan ställa krav på det som serveras när man är bortbjuden.  Jag är ex. inte socker men inte kräver jag att värden/värdinnan ska ställa sig och baka speciellt fika åt mig. Jag försöker verkligen förstå här.
    nej drick hur mycket kaffe du vill =)
    det som jag irriterar mig på att det bara finns kaffe att bjudas på när man hälsar på och att folk ibland nästan blir irriterade på när jag säger nej att jag inte dricker kaffe. och gudas när jag säger att jag vill ha vatten istället då blir vissa väldigt frustrerade, men det är ju inte mitt fel att dom inte har något annat vettigt att bjuda på. dom måste ju själva dricka något annat än kaffe hela dagarna tycker man. sedan känns det ju lite ojuste att det alltid finns kaffe gratis på restauranger men man måste betala om man inte dricker kaffe. har varit med om att jag fått betala för vatten men min man har fått kaffe gratis, snett i mina ögon =)
    som sagt jag bryr mig inte eg att andra dricker kaffe men det känns snett att folk tar för givet att ALLA dricker kaffe och blir lite sne om man inte gör det.
  • tamate

förresten till er som inte dricker kaffe och som måste köpa hem för folk tycker ni ska ha,

vi bor i norrland men jag kommer från skåne. I norrland (i allafall här) så dricker man bara kokkaffe eller perkulatorkaffe (kaffe och allt finns i kannan och när det kokat färdigt sätter man bara fram kannan) medans i södra sverige så är det kaffebrygagre som gäller. jag har ingen aning om det smakar någon skillnad men folk påstår det.
    när jag flyttade ihop med min man så var folk från södra sverige så jäkla oförskämda när dom kom hit och hälsade på för dom klagade som galet att vi inte hade någon bryggare. vi stod för deras boende och mycket avd eras mat samt det jäkla kaffet (gubben dricker kaffe) men ändå klagade dom på det förbannade kaffet så jag köpte en kaffebrygagre för 5 kr på loppis och slängde den längst in i ett skåp och så fort någon kom hit och öppnade munnen så pekade jag på skåpet och sa till dom att köpa grejerna själv men där står bryggaren (man har annat kaffe i en bryggare än i dom andra 2 vi har här) då slutade folk gnälla och helt plötsligt började dom unna dricka vårt kaffe.
    jag anser absolut att jag får klaga på kaffedrickare för dom har varit ganska jobbig mot mig genom åren. nu får jag höra att jag kokar gott kaffe men vafan när man får höra att kaffet inte är gott, KONSTIGT det är som att kräva att en vegan ska vara skicklig på att göra ryggbiff.
    Och ja jag får gnälla för fastän jag inte dricker kaffe så brygger jag nog en 3-4 kannor i v och ibland fler pga folk som kommer hit ska ju ha kaffe så klart.
  • tamate
    Maggimou skrev 2010-05-18 11:59:53 följande:
    Alltid: Men vaaa? Dricker du inte kaffe!?!!? Du är fortarande ett barn alltså? Va vill du ha då då? Vatten? *suck*
    klockren =)
Svar på tråden jag hatar kaffe!