• flashieangel

Barn som pekar finger??

Måste bara skriva o fråga er andra föräldrar vad ni tycker...

Jag ligger just nu i ett litet bråk med min exman (barnets far) Igår när jag och min sambo och sonen satt i bilen på väg hem så busade vi en massa o tog lite foton. Vid ett tillfälle så satte sonen upp ett fuck you finger lite snabbt när sambon fotade honom... Vi VET båda två att de va rent skämt och han skulle aldrig nånsin göra så ute eller mot nån annan. Jag tyckte de hela va en liten skojsak och skickade alla bilder inklusive den till hans pappa så han skulle få se massa fina bilder.

Nu är han helt galen på mig för han tycker att det är HELT oaceptabelt att hans son pekar finger på ett kort!!! Inte ett ända ord om alla andra superfina kort nämde han, bara om det kortet!!!

Är jag helt konstig som tycker att hela detta va en liten skojig sak... Självklart accepterar jag inte att han skulle peka finger heller, men då detta va i en speciell situation så var det bara lite skoj...

• Svar på tråden Barn som pekar finger??
  • lövet2

Äh, du får helt enkelt acceptera att pappan är överkänslig för sådant. Alla är ju olika och tänder till på olika saker!
    Hos oss blir pappan galen om ungarna räcker ut tungan, vilket jag bara skrattar åt. Å andra sidan blir jag arg om de svär, och det tycker deras pappa är en bagatell.

• flashieangel

Jo jag vet att alla reagerar olika men de e så tråkigt att man bara fokuserar på de dåliga istället för att se alla fina kort!!!

• MikuAndSaraLi

Jag tycker personligen att det inte är något att skratta åt, uppmuntra eller ha roligt åt.
    Tycker det är en vidrig ovana och att säga att det är "skojjigt" är också ganska korkat, tycker du inte?
    Hade du tyckt det var lika skojigt om du istället hade filmat och barnet SAGT "Fuck You."???
    Jag har nolltolerans mot svärord och fingret - kalla mej torrboll om ni vill men det struntar jag faktiskt i.

• flashieangel
    MikuAndSaraLi skrev 2010-05-17 21:16:54 följande:
    Jag tycker personligen att det inte är något att skratta åt, uppmuntra eller ha roligt åt. Tycker det är en vidrig ovana och att säga att det är "skojjigt" är också ganska korkat, tycker du inte? Hade du tyckt det var lika skojigt om du istället hade filmat och barnet SAGT "Fuck You."??? Jag har nolltolerans mot svärord och fingret - kalla mej torrboll om ni vill men det struntar jag faktiskt i.
    Nu är det ju inte så att jag skrattar i andra fall... Det är absolut inte oki att säga så men de här va i en så pass annorlunda situation o de kom så himla oväntat... Han är verkligen ingen sån som gör sånt i vanliga fall...han är snarare den som håller stenhård kolla på alla andra runt omkring om dom råkar säga nå svärord...

Jag tror personligen att e man alldeles för hård så är såna där saker roligare att säga för då får dom en reaktion... Jag har jämfört min son med en närståendes barn som har stenhårt hemma med ALLT o dom är sååå jävla livliga o svär o skriker o vete sjutton allt...medans min son o även andras barn där det är lite "slappare" i princip aldrig säger något sånt, o jag upplever även att de har sååå mycke bättre självförtroende... Dom e inte livrädda om de skulle råka slinka ur nåt ord... Jag svär själv ibland men då får jag bassning av sonen hihi
  • EttLångtOchJolligtNamn

Oh Noes!! Put it in the care c\_/, det gör då inget om han pekar finger.
    Det finns nog liiite värre saker han kan göra.

Svar på tråden Barn som pekar finger??