Min 3-månaders bebis sover ENDAST i min famn!
Behöver verkligen hjälp med ett STORT problem jag stött på.. :(
Åter igen har en dag passerat och Liam vaknade klockan 7 i morse och somnade för första gången klockan 19.15 nu ikväll.
Jag har lagt ut hela dagen på att genom allt jag kan tänka mig försökt att få honom att sova. I soffan, i sängen, i vagnen..
Han har såklart varit både jätte ledsen och även otroligt trött då han borde ha sovit i säkert 10 timmar men har bara snoozat i min famn en stund.
Så fort jag lägger honom oavsett vilket humör han är på så vägrar han att somna, är han trött så börjar han att galenskrika, är han pigg så ligger han och tittar en stund för att sedan bli \"uttråkad\" och börja skrika.
Desto längre tiden går och han inte somnat, desto tröttare och därför skrikigare blir han men inget funkar. Så fort jag tar honom i min famn så somnar han på bara ett par minuter och sover som en stock men så fort jag lägger ner honom lite försiktigt så spärrar han upp ögonen direkt och börjar galen gråta.
Har testat att vänta ett par minuter innan jag tar upp honom igen för att se om han kanske kan somna om men ikke.
Inget funkar, vad är felet? vad kan jag göra? Detta har pågått i 2 veckor nu och varken han eller jag och min sambo får den sömn vi behöver. Vi sover ett par timmar per natt endast och det är då efter att Liam äntligen somnat efter en hel dags försök till att få honom på kudden.
Vi fasar inför varje natt som komma skall då detta problem även pågår efter matning på näterna. Kan alltså ta oss flera timmar att få honom att somna om igen och i värsta fall så har han fått sova på mitt eller min sambos bröst ett par timmar då vi gett upp hoppet om att han ska somna om i sin säng igen.
Behöver alla tips förslag och info som bara går.
Det här funkar inte längre. Jag är ensam halva veckorna dessutom då min sambo arbetar borta och jag orkar inte vara vaken både dagar och nätter ensam flera dygn på raken..
Behöver verkligen hjälp.
(Och ja, självklart är blöjan torr och han är mätt och belåten när jag lägger honom så det är inte problemet)
Tack på förhand!
Mvh en lycklig men övertrött 1:a barnsmamma.