Min 3-månaders bebis sover ENDAST i min famn!
Hej, stackars dig!
Tag gärna ett långt varmt bad tillsammans med honom ( kan även låta honom amma samtidigt). Lägg er i er säng & mys. När han somnat så lägg en varmvattenflaska intill hans kropp gärna med ena armen över. Annan bra grej är att värma upp hans madrass med en värmedyna som du tar bort när du lägger ner honom ( de reagerar gärna på värme skillnaden ). Skall du samsova så kan du ta bort benen på sängen & ha liggunderlag runt sängen, just in case... Själv kör vi med en säng som är öppen mot vår säng så han är lätt att " glida över". Min make sover brevid sonen för annars känner han min doft ( mjölken) & vägrar ligga ensam när han väl har vaknat & blivit matad . Har ni riktigt mörkt i rummet? Detta tycker jag har funkat för längre sömn. Har också en 3 månaders. Han har fått sova i en resesäng i vardagsrummet på kvällarna där vi är men ikväll testar vi att lägga honom i vårt sovrum. La honom där för en timma sedan - hoppas att det funkar... Tror att han skall sova bättre så. Vore skönt om han & hans storebror kan synka sovtiderna lite...