Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Min 3-månaders bebis sover ENDAST i min famn!

Det är väldigt vanligt att så små barn behöver mycket närhet. Vid 3 månader är dessutom både en utvecklingsfas och tillväxtfas. Prova att erbjuda mer mat!
    Har du provat att vagna? Många bebisar gillar att sova i vagnen eftersom det är trångt till skillnad mot spjälisen. Bärsele är jättebra dagtid för att få armarna fria, många barn sover gott i en sån.

• MalinEddie

Har du testat vyssanlulltassar?
    Det hela beror säkert på utvecklingsfasen kring 3 månader, det går säkert över snart:)

• MalinEddie
    Cami11a87 skrev 2010-05-18 11:07:06 följande:
    Julia1234... VAAA??? VARFÖR HAR JAG ALDRIG HÖRT TALAS OM DEM :D Min lilla kille älskar när det rör sig, att gå med vagnen har funkat bra men han har vaknat så fort jag kommit hem och vagnen har blivigt stillaståendes. Kanske funkar bättre i sängen, alltså att han kan fortsätta sova vidare trots att jag slutar röra på sängen. Vart vart VART får jag tag på sådana??? *Snacka om att se ett liten ljus i tunneln haha <3
    De finns bland annat här:
    www.babyringen.se/product189-217.html
    När du är klar med de kan du ju alltid sälja de på tradera. Det gjorde vi och fick tillbaka hälften.
  • MalinEddie
    Julia1234 skrev 2010-05-18 12:37:48 följande:
    Variant av 5-minuters... (Men för alla andra - nu säger jag inte att ni ska köra den, bara att vi gjorde det med lyckat resultat.)
    Nej, det vore ju rätt hemskt om TS skulle använda den på en 3 månader gammal bebis. Den rekommenderas tidigast från 5 månader av grundaren.
  • MalinEddie
    Anatha skrev 2010-05-18 12:46:24 följande:
    Nu är jag inte insatt i just femminutersmetoden men som jag har uppfattat det rycker man inte upp barnet vid minsta pip utan låter det ligga i fem minuter. Den metoden tycker jag funkar utmärkt för en tremånaders. Om jag ryckte upp henne på en gång hade hon aldrig fått ro att somna. Hon gnäller, jollrar eller skriker lite innan hon somnar nästan varje gång.
    Med en regelrätt 5mm så låter man barnet skrika ensamt. Var 5 minut går du inte till barnet och säger nåt i stil med "nu ska du så sova". Sen går man ut igen för att gå in 5 minuter senare för att säga samma fras. Detta upprepar man tills barnet sover. En del barn skriker mycket och länge. Det handlar oftast inte om några 5 minuter alltså utan 5 minuter gånger flera. Ingen kroppskontakt är tillåten. Det finns nog en anledning till att grundraren inte rekommenderar denna typ av behandling om barnet är under 5 månader.
  • MalinEddie

Personligen skulle jag inte behandla mina barn så även om de var över 5 månader. Det finns så många bra metoder som inte innebär att barnet måste ligga och skrika ensamt så jag ser inte anledningen.

Svar på tråden Min 3-månaders bebis sover ENDAST i min famn!