• MiaAnnette

När lägger ni er 2 åring?

Vilken tid lägger ni er tvååring? Vi har en väldigt kvälls pigg tjej som vaknar kl 06.30 för att göra sig klar för dagis, men somnar inte förens 20.00-21.00 iaf. (ca 1 h vila på dagen) Hur ser det ut hemma hos er?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När lägger ni er 2 åring?
  • Saaaraa

Oftast mellan 19:00-19:30, ibland närmare 20:00. De gånger hon sover på dagen är det omöjligt att få henne i säng. Idag blev hon utmattad pga värmen och somnade en väldigt lång stund på dagen. För tillfället jagar hon hundarna och leker för full rulle... blir en lång kväll. Vanligtvis går hon upp vid 6-7 men imorgon får jag nog sovmorgon.

• Trollsländan

19-19.30, han sover inte middag.

• Sencha

Röstade på 20.30-21, men det blir ofta aningens senare också. Man kan ju inte få honom att somna förrän han är trött nog... Han vaknar också runt 06.30 på morgonen. Sover nog ungefär en timme hos dagmamman. Hemmadagar brukar han vara svårsövd mitt på dagen, men sover ofta rätt länge - eller inte alls (börjar väl nart vara dags att skippa dagssömnen, tror jag). Han är 22 månader.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Lussekatten87

Han blir trött vid 19.30-20.

• Little Lady In red

Han går själv och lägger sej när han blir trött! Det sker oftast mellan 19.30-21.00. Han sover oftast inte middag heller och kliver sedan upp mellan 6 och 7. Vi har otrolig tur som slipper långa nattningar

• Catti41

Vi har samma sorts barn. Om han somnar före 2000 så är det nästan alltid för att han är sjuk. Igår somnade han 2130 och vaknade kl 0600. Men han är en sån typ som inte sover så mycket. Som sin far.

• Faile

Nattar kl 19 och en kvart senare sover han. Vaknar vid 06 på morgonen.

• vittra

Vanliga vardagar lägger vi henne runt 19.30-20.00 och då sover hon ca 11-12 timmar, hon sover då inget på dagen. Men under ledighet, långhelger eller liknande så kan det likaväl vara kl 20 som 23, då lägger vi henne helt enkelt när hon blir trött och vi bryr oss inte så mycket om klockan. Då kan hon även sova dagtid för att ta igen om hon missat lite sömn under natten.

Långa nattningar var det förövrigt längesedan vi hade nu, sen vi tog bort regelbunden dagsvila (även på dagis) så har kvällarna blivit mycket lugna och harmoniska

• Amlin

Jag röstade 19.30-20 för vi LÄGGER henne då. Men somnar, det gör hon först frammåt 20-20.30.

Svar på tråden När lägger ni er 2 åring?