• Cynara

Puregon, ingen effekt?

Hej jag undrar om det finns någon annan där ute som har pco och som tar puregon.
    Jag har själv pco och har tidigare tagit pergo både enkel, dubbel och trippel kur utan minsta effekt, har nu börjat med första kuren puregon och har hållit på i hela 21 dagar och hitills ingen effekt. Jag började på 50ie och är nu uppe i 150ie per dag.

Jag börjar känna att det känns hopplöst, och skulle gärna vilja veta om det är någon annan som varit med om detta och hur gick det för er, vilken dos tog ni och hur länge innan ni fick något resultat?

Behöver lite peppning och hoppas på att det finns någon som kan ge mig lite hopp för att detta ska funka någon gång.

• Svar på tråden Puregon, ingen effekt?
  • Cynara

Väntan känns så lång bara, jag vill veta nu så att man kan gå vidare sen :(

• mmiaa

Cynara: Dina försök till bebis låter läskigt likt min resa. Började hösten 08 knapra pergo, enkel, dubbel och trippelkur men utan effekt. Övergick till puregon, de höjde, höjde och höjde dosen utan effekt. Ett till försök gjordes men med högre dos från början, inte heller där något resultat. Eller ja, typ 6 äggblåsor började utveckla sig samtidigt...
    Nu i vår gjorde vi vårt första IVF-försök, jag var ganska svårstimulerad, fick hålla på med puregon 16 dagar (normalt 10-12 dagar). De plockade ut 6 ägg men de var för omogna för att befruktas så det blev ingenting. Vi bestämde oss för att ta paus över sommaren och jag går nu på akupunktur. Har aldrig egen mens men har nu fått detta av akupunkturen. Kanske är det detta som är rätt för mig, kanske skulle det funka för sig också. Värt ett försök, eller hur?
    Lycka till :)

• Cynara

mmiaa: Ja det låter onekligen bekant :( Jag har funderat på det där med akupunktur och det är verkligen skönt att höra att det funkar för någon. :) Ska nog ta och kolla upp det lite närmare :)

Håller verkligen alla tummar för att det kommer att lyckas för dig :) Kanske är en paus precis vad man behöver med har ju hört om många som blivit spontangravida under sina pauser. :D

• Ichi

Cynara: Hur har det gått?

Jag har äntligen gått på semester och ska vara ledig i 2 mån. Ska bli sååå skönt. Även om det hade varit passande att göra alla undersökningar nu när man är ledig... men men varför ska sjukvården fungera optimalt?

Hoppas verkligen att det fungerat eller att du får köra en omgång till!

• Cynara

Jag har inte blivit gravid än :( men jag fick iallafall veta att jag denna gången hade haft ägglossning :) så det känns ändå bra på nått sätt, första ägglossningen på 1 1/2 år. :)

När jag fick min mens denna månaden så fick jag tid till gyn då de sa att jag skulle påbörja en kur till, men nu kommer något som förvirrade mig lite när jag var där så sa han att proverna hade haft så höga värden att han ville göra ett VUL på mig trotts att jag då hade min mens. Då kom den riktiga chocken han såg både på höger och väster sida äggblåsor på 21mm och sa att jag nog skulle ägglossa igen när som helst. Har aldrig hört talas om att man kan göra det så snart efter mens.
    Men så låg det till så jag fick inga sprutor nu för det skulle ju inte behövas :) utan som han sa "du får se till att ha mannen nära och höra av dig om 3 veckor igen". :D

2 månaders semester låter verkligen underbart :) själv har jag precis börjat ett nytt jobb så jag har ingen semester iår, men ska försöka få ett par dagar extra ledigt iallafall. :)

• Ichi

Spännande! Hoppas verkligen att det kan bli ngt nu då =)

Idag har jag haft en riktigt dålig dag. Jag har sett gravidmagar överallt! Höll nästa på att börja gråta på ikea barnavdelning. Hmmmm inge vidare men men man får väl ha såna dagar ibland.

Håller tummarna för dig nu! Kör hårt!

• Cynara

Ja man får absolut ha sådana dagar, själv fick jag frågan häromdagen om jag kunde vara barnvakt en dag till min kompis 3 månader gamla son. Jag kände mig förjävlig men jag sa att jag skulle fundera på det vet inte om jag orkar liksom. :( Hmmm ibland känns livet verkligen orättvist.

• Ichi

Hur går det? Fått ngn äl?
    Hoppas det går bra! Jag håller alla tummar och tår!

• Cynara

Jodå fik ägglossning tillslut men ingen graviditet denna gången, mensen kom punktligt efteråt. Nu har jag fått börja med sprutor igen fast Menopur så nu får vi se hur det går denna gången hoppas på att inte behöva ta dom så många dagar. Ska på VUL på tis.

• Ichi

Trist att det inte fungerade... Men kul att det faktiskt blev äl =)
    Menopur är det ett annat hormon? Hoppas att det går bättre!
    Skönt att de inte har semester än...
    Håller mina tummar och tår!

Svar på tråden Puregon, ingen effekt?