• Cynara

Puregon, ingen effekt?

Hej jag undrar om det finns någon annan där ute som har pco och som tar puregon.
    Jag har själv pco och har tidigare tagit pergo både enkel, dubbel och trippel kur utan minsta effekt, har nu börjat med första kuren puregon och har hållit på i hela 21 dagar och hitills ingen effekt. Jag började på 50ie och är nu uppe i 150ie per dag.

Jag börjar känna att det känns hopplöst, och skulle gärna vilja veta om det är någon annan som varit med om detta och hur gick det för er, vilken dos tog ni och hur länge innan ni fick något resultat?

Behöver lite peppning och hoppas på att det finns någon som kan ge mig lite hopp för att detta ska funka någon gång.

• Svar på tråden Puregon, ingen effekt?
  • Ichi

Hej!

Jag är på mi nförsta omgång med puregon och är uppe i 50 iu + 2 knäpp lite osäker på dos. Han ville vi skulle försiktigt fram... När jag var där i måndags hade slemhinnan vuxit 2 mm så den var uppe i 6,9mm han sa att d var godkänt och trodde det var ett ägg på g, men inte. Ska tillbaka på torsdag så hoppas på bättre lycka då. Än så länge har jag bara tagit dem i 2v.

Har inte slemhinnan vuxit heller? Hoppas verkligen att du får bra resultat snart!

(Kanske inte var så mycket hopp men jag är iaf i samma situation ;))

• Cynara

Ja det är just det slemhinnan har vuxit och är hela 13mm vilken han sa va jättebra det är bara äggen som inte riktigt vill sig. Jag ska tillbaka imorgon efter att ha tagit 150 i två dagat nu. Jag hoppas verkligen att det har hänt något nu. :(

Lycka till på torsdag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig :)

• Ichi

Jag håller alla tummar och tår för dig imorrn! Slemhinnan måste ju betyda ngnting {#lang_emotions_wink}
    Skriv gärna och berätta...

• Cynara

Tack, äntligen hade det hänt lite iallafall en på 12mm och en på 10 såg han det é ju inte så stora som man kunnat önska men jag é glad för det lilla, nu ska jag ta i två dagar till och sen avsluta denna kuren och så får vi se hur det går. :)

Håller verkligen tummarna för dig med nu i morgon hoppas att det ser jättebra ut nu. :)

Berätta gärna hur det går, det är roligt att höra från någon annan som också håller på med Puregon, hur det går och så.

Som sagt Lycka till!!!

• Ichi

Härligt då är det på gång =)
    Jag håller tummarna för att det kanske blir ngt...
    Vi får se vad de säger imorrn. Jag har haft en lite blödning nu. Inte så mkt men lite vet inte vad det betyder.

Hör av mig imorrn ;)

• Ichi

Det var tyvärr ingenting på G =( Slemhinnan hade inte vuxit ngt sen senast så nu ökar vi till 75 iu. Det positiva är att jag åker till Paris imorrn så det passar sig inte med äl nu iaf {#lang_emotions_wink} Ska tillbaka på tisdag igen... Tur att det är så roligt att åka bil... Sjukhuset ligger verkligen åt fel håll... 5 mil enkel hemifrån o 10 mil enkel från jobbet.

Hoppas verkligen du får äl nu =) och att det lyckas!

• Cynara

Oj oj oj det va verkligen en bit att åka till sjukhuset.

Hoppas att Parisresan blir toppen och att ägglossningen väntar på sig tills du kommer hem. Hade den inte kommit innan kan den vänta ett par dagar till kan man ju tycka. :)

Själv ska jag ta äl spruta lördag och söndag så får vi se hur det går. :)

• Ichi

Hoppas det fungerade med äl sprutan och att ni träffade rätt =)

Jag har haft en underbar helg i Paris. Nu är det dags för nya tag och ska in på kontroll på tisdag igen... Hoppas på ett ägg då ;)

• Cynara

Ja jag hoppas det med ;) nu är det bara att vänta och se hur det går. Ska in och ta nya blodprover nästa måndag så får vi se hur det ser ut.

Lycka till på Tisdag nu, hoppas verkligen det finns ett riktigt fint ett redo. :)

• Ichi

Var inne idag men inget resultat. Hade en ny gyn som inte pratade allt för mycket hon gjorde undersökningen och sen tyckte hon inte vi skulle höja riktigt än eftersom jag höjde i torsdags. Så jag är kvar på 75 till på måndag då jag ska in igen. *suck* Slemhinnan hade snarare krymt än växt =( Har haft lite blödningar så det beros väl på det. Konstigt att jag inte fick höja ett snäpp iaf...

Hoppas verkligen att det går vägen för dig nu! Jag håller alla tummar och tår!

Svar på tråden Puregon, ingen effekt?