Babe skrev 2010-05-21 11:04:33 följande:
Hej! Jag vet inte varför du ska behöva äta provera... Den har för mig gett bara oregelbundna småblödningar, men funkar för många att få igång en blödning... Jag tar nu istället Pergotime på blödningsdag 5-9 och det är mensen efter en karta p-piller. Min dr menar att det är viktigt att ta pergotimen "i rätt tidpunkt" i cykeln och då är det för mig med oregelbundna blödningar enklast att ta det efter en karta p-piller. En fråga till dig om det är ok: du skriver i inlägget till caroline: Om du har konstaterad östrogenbrist borde du väl också ta tillskott av detta nu, ska du det? Pergotime i sig kan ge förtunnad slemhinna, om den är tunn redan innan pga östrogenet ger det inga bra förutsättningar att kunna ta emot ett ev befruktat ägg om du skulle lyckas få ägglossning. ...har inte hört(läst) om att någon fått tillskott av östrogen samtidigt med pergotime, men det kanske skulle vara gynnsamt... Har du erfarenhet så snälla skriv gärna :) Jag har fått ta extra östrogen i samband med IVF men nu fick jag enbart pergotime... Lycka till :)
Hej, Läste din presentation och såg att du har tre barn :o) Åt du pergotime för att bli gravid med dem? Låter lite konstigt att äta p-piller och pergotime men har det funkat för dig så är det ju inget att ifrågasätta, bara lite nyfiken... Har du inte heller egen menstruation/ägglossning?