• LuPeRo

Frågor ang behandling med pergotime

När jag först sökte hjälp fick jag varken ÄL eller mens av mig själv. Den dagen jag var hos läkaren fick jag recept på både Provera och Pergotime och jag tog den första tabletten Provera när jag kom hem. Dessa åt jag i 10 dagar. Ca 5 dagar efter sista tabletten fick jag mensen och dag 5 till 9 åt jag Pergotime.
    Med hjälp av Provera och Pergotime så lyckades jag få en regelbunden mens varje månad och kunde då sluta med Proveran efter ett par månader (3 tror jag).

För mig fungerade inte enkelkur så bra då slemhinnan var alldeles för tunn och äggblåsorna små. Men dubbelkur gick bra och nu är jag gravid i vecka 17.

Oftast är det så att när man provat enkelkur, dubbelkur och trippelkur så går man över till sprutor. Det är i stort sätt samma ämne som Pergotime fast högre dos (tror jag).

Önskar er lycka till {#lang_emotions_sunny}

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo

Jag fick ägglossning allt mellan dag 12-22, men oftast runt dag 15.
    I början hade vi sex som kaniner för att öka våra chanser
    Men det räcker med varannan dag egentligen!
    Om du ska äta Pergotime kan du även testa med ägglossnings test för att se när du får stegring och då ha sex just den dagen och dagen efter. ÄL-test är tillförlitliga i kombination med Pergotime så du behöver inte oroa dig för falska streck

• LuPeRo
    carolina36 skrev 2010-05-18 13:38:20 följande:
    Ok! Tack!
    Varsågod och lycka till med allt {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Frågor ang behandling med pergotime