Inlägg från: Liddi |Visa alla inlägg
  • Liddi

Ikea spjälsäng...

Vi har Gulliver och tog bort sidan vid översta läget. Det är inte meningen att man ska det men vi lirkade lite och tog bort den ändå. Samma här att jag inte kan mäta när sonen sover

Alexander 090210
  • Liddi
    Gurkan skrev 2010-05-18 21:46:54 följande:
    vi har tittat på hensvik och gulliveroch det går ju alltid att modda sängen lite om man inte skulle kunna ta bort sidan... Förstår om ni inte kan mäta höjden nu :D Men någon kanske skulle vilja göra det imorgon åt mig? Skulle vara så tacksam!
    När vi hade sängen bredvid vår hamnade madrasserna precis kant i kant så det borde vara 48cm men då är det alltså upp till madrassen och inte till bottenplattan...
    Alexander 090210
  • Liddi
    LilaRos skrev 2010-05-18 21:50:34 följande:
    Har leksvik (tror jag den heter) och på den kan man montera av sidan och sätta på en annan del längst ner som följer med.  Vi hade sidan avtagen och spjälsängen intill min säng när sonen var nyfödd. Höjden kan jag inte kolla nu när sonen sover.. Det som står i instruktionen på vår säng är att man inte ska göra det, men detr beror ju på att barnet kan ramla ner då. Men förankrar man sängarna i varandra så är det ju inga problem :)
    Precis så är det med Gulliver åxå...man skruvar fast en liten bräda längst ner så den håller ihop bara.
    Alexander 090210
  • Liddi
    Gurkan skrev 2010-05-18 22:02:11 följande:
    Är madrassen runt 8-10 cm tror du? För i så fall skulle det passa perfekt! Det är precis så vi tänker, att lyfta av sidan och sätta jämte sidan på sängen och haka fast sängarna i varandra!
    Ja den är inte tjockare än 10 iallafall och inte tunnare än 8
    Alexander 090210
  • Liddi

Kollar noggrannare imorgon om jag kommer ihåg

Alexander 090210
  • Liddi

Jag ljög tydligen...madrassen är 5 cm men det finns ju madrasser som är tjockare.

Alexander 090210
Svar på tråden Ikea spjälsäng...