Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla! Jag undrar om jag får vara med här? Jag är en tjej på 21 år som i tisdags fick reda på att mitt foster hade slutat utvecklas från vecka 7 och den hade inget hjärta som tickade, idag skulle jag ha varit i vecka tio :(
    Jag har fått MA tror jag för jag har ett dött foster som inte stötts ut än, ska till gyn på tisdag igen och få hjälp med det om inte min kropp har stött ut det själv till dess. Jag mår så dåligt just nu och kände att jag gärna vill dela med mig detta med andra som har gått igenom samma sak.

Ni som har plussat hur långt efter blev ni gravida?
    Vill ni berätta lite för mig om hur ni hade det?

Jag hoppas att det är okej för er att jag hoppar in här, verkar som att ni funnits här länge och känner till varandras situationer väl. Jag är tacksam för svar.

Grattis till er som plussat.

• MelikaH

Hur snabbt efter MA/MF har ni blivit gravida? 

Tacksam för svar! 

• MelikaH

Fick reda på att jag fått MA förta veckan och jag fick ut embryot i söndags hemma :( Var hos gyn igår och allt var borta men en tunn hinna var kvar. Den skulle lossna av sig självt sa han. Det var bra att min kropp själv stötte ut embryot tyckte han.
    Om grav.testet som jag skulle ta om tio dagar fortfarande visar svagt positivt så skulle jag besöka gyn igen.
    Men jag tänker ändå gå på konstroll om några veckor. Kan inte slappna av annars. 

• MelikaH
    Muffe80 skrev 2010-09-22 15:43:16 följande:
    Trist med MA. hur kom du på MA:t och hur började det?

Är lite orolig själv just nu nämligen.

Välkommen hit
    Jag hade små aprikos/rosa blödning en kväll och jag blev jätte orolig men jag fick höra att det kan vara normalt så jag försökte släppa det men efter en vecka så kom det igen och då bestämde jag mig för att beställa tid hos gyn. kunde inte sitta i ständig oro.

Hur känner du dig?

Tack Glad 
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2010-09-22 15:46:27 följande:
    Beklagar ditt MA. Här är i alla fall en väldigt stöttande och bra tråd!

Det enda råd jag kan ge är att gråt ut tillsammans och låt det ta tid. Snart känns det bättre! Jag ville bara dra mig undan och gjorde det ett tag tills det känns lättare. Så fort man varit på återbesök och fått konstaterat att allt är borta känns det mycket lättare, jag lovar. Då kommer ÄL snart och så kan man försöka igen.
    Tack, jag har läst i denna tråd lite då och då men jag vet inte så mycket om hur allas situation ligger till här. Det är tufft att gå igenom detta, jag var på återbesök igår och embryot var ute men jag hade en tunn hinna kvar den skulle lossna självt sa han. Han tyckte annars att det såg bra ut och att min kropp har skött det här själv är bra.
    Jag mår bättre nu men man tänker ändå på det hela tiden, längtar tills vi kan komma igång igen.

Hur ligger allt till hos dig? 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2010-09-22 16:55:32 följande:
    Nu har jag beställt 40 gravtest och 20 ÄL-test. Jäklar vad det ska testas efter sjukhusvistelsen. Väck ska det, det där jäkla hcg-hormonet!

Beklagar ditt missfall, MelikaH!
    Antar att du också gick igenom detta nyligen?

Beklagar :( 
  • MelikaH
    Muffe80 skrev 2010-09-22 21:05:41 följande:
    MelikaH, jag har tom blött en del i omgångar och ska på vul imorgon för att få domen...

Hade du symtom hela tiden?
    Men det kan vara normalt, har hört många som blött under graviditeterna.
    Jag hoppas att det är så i ditt fall med, det tror jag :) 
    Ja, jag hade mina symptom, det är nu ett par dagar som jag känner att de är borta.

Nej, nu pratar vi inte om detta, det hände mig och kommer inte att hända dig :)

Jag håller tummarna för dig! Kram 
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2010-09-23 08:52:17 följande:
    Snart är ni igång igen ska du se! Man brukar ofta veta när det sista kommer ut. För mig var det ocksåp en tunn hinna kvar och fick några till Cytotec och då kom det ut som en klump och sen slutade blödningen helt nästan. Två veckor senare kom ägglossningen och två veckor efter det mensen.

Min situation är att det gått snart ett halvår sen missfallet. Det har inte tagit sig igen, vet inte riktigt varför. De första månaderna försökte vi inte jätteaktivt men nu de senaste två gångerna har jag kört med ÄL-test, men jag kommer sluta med det för jag tycker bara att det är stressande. Har BIM imorn men har inga stora förhoppningar den här gången heller.

Ska plocka fram vår BIM-lista så kan du se vilka som är aktiva i tråden och skriva upp dig om du vill!
    Men det kommer då man minst anar det, jag har en massa ÄL tester hemma men inte använt dem alls, vill helst inte det. Blir stressat som du sa. Allt får ta sin tid tycker jag även om det inte är så lätt.

Får jag fråga vad cytotec är? Har inte fått något. Dum fråga kanske. Jag hoppas också att hinnan snart är ute, vet inte om jag kommer märka det själv?!

Jag vet inte riktigt när min BIM är än, får skriva in så fort jag vet hur det ligger till.
    Jag hade annars en regelbunden menscykel, får se hur det blir efter allt detta.

Har det varit någon skillnad för dig efter allt? 
  • MelikaH
    Muffe80 skrev 2010-09-23 11:27:13 följande:
    Det hände mig nyligen så jag vill verkligen itne att det händer igen.

Mådde du jätteilla?
    Jag förstår dig :(

Jag mådde inte alls illa även innan jag fick MA, så jag hade inte just den symptomen.
    Jag hade väldigt ömma bröst de gjorde så ont och jag var väldigt trött.
    Hade även lite molande värk med men just det tyckte jag att det minskade den sista tiden, nu när jag tänker på det. Kände molande värk i början men sen var det inte mer med det.
    Jag skulle ha varit i vecka nio när jag var på VUL men då var embryot bara sju veckor.
    Alltså hade den slutat att utvecklas redan då :(

Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut, vilket jag vet att det inte är någon fara :)

Vilken vecka är du i? 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:32:44 följande:
    Tack snälla tjejer, det låter lite lugnande. Jag fundrerar på om det kan vara så mycket värre än ett "vanligt" missfall. Ett sådant har jag ju klarat av tidigare, och det funkade med lite starka smärtstillande....
    Du klarar av det, vi kvinnor är väldigt starka när det kommer till det. Vi är gjorda för sådan smärta.
    Sen känner alla inte det lika mycket tror jag. Det är så olika.

För ett par år sedan var jag tvungen att gå igenom en abort, då fick jag med mig en tablett hem dagen innan operationen (gjorde skrapning), skulle ta den innan jag gick och la mig, på morgonen kände jag e klump rinna ner, antar att det var embryot. De sa att jag kunde få ont men jag kände inget alls.
    Vet inte vad det var för tablett jag fick.

Oroa dig inte, det kommer gå bra :) 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3