Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-09-23 18:13:32 följande:
    Vet inte om det är helt ok att skrivao m detta här inne, hoppas ingen blir ledsen... MEN....

Vi är sååå lyckliga. Bebisen lever och såg ut att må bra ut enligt gyn. Jag är så himla lättad!!! och GLAD, LYCKLIG... JA ALLT!!!

Vi kom till min privata gyn som var så himla söt och gullig och pratade länge innan vi gjorde undersökningen. Frågade om missfallet, blödningar m.m.

Sen gjorde hon VUL och såg direkt hjärtat ticka på snabbt som attan... mätte bebisen till de lilla 14 mm och vecka 7+5 (plus-minus 3 dagar...) Enligt mig var jag i v 8+2 eller 3 så det stämmer väl rätt bra. Lite orolig är jag att den var såå liten, men det kommer den kanske i fatt.

Hon beräknade BF till 6 maj och pratade länge med oss efteråt om nästa ultraljud, att vi var välkomna dit igen och önskade oss lycka tll och att mitt illamående skulle avta om ca 4 veckor så jag kunde njuta lite mer

IHHHHH, lycka tjejer, lycka!!
    Trodde faktiskt inte detta efter mina blödningar!!

Finns en bild i fortsättningstråden för den som är nyfiken. Inte den nyaste apparaten så bilden är suddig och bebisen liten...
    Vad roligt att höra, jag blev jätte glad för din skull Skrattande
  • MelikaH

Hej alla! 

Jag blir så glad för er, att höra att så många har blivit gravida efter MF/MA gör att jag vill kämpa på nytt nu efter mitt MA Glad 

När fick ni börja bebisverkstaden igen efter MF/MA?

Grattis till er alla som fått Plus 

• MelikaH
    rontgensyrran skrev 2010-09-28 15:09:49 följande:
    Det beror nog lite på hur du har blivit behandlad. Jag belv skrapad och läkarna där rekommenderade mig att vänta en mens. Vilket jag också gjorde. Just vid skrapning så är det ju som det låter. Och jag ville inte riskera att få ännu ett ma/mf.
    Jag har också gjort en skrapning en gång innan, då sa de likadant till mig som de sa till dig.
    Men mitt MA skötte min kropp själv, fick ingen ¨hjälp¨ med det.
    Frågade inte läkaren riktigt så men han sa att ni kan sätta igång direkt. 
    Som jag har skrivit tidigare så hade jag en tunn hinna kvar, men jag har slutat att blöda sedan ett par dagar nu så jag tror att även hinnan är borta nu då jag fick en liten röd klump.
    Alltså blöder jag inte mer och vill gärna börja om igen men min syster som fick MF sa att hon väntade på att hennes ¨riktiga¨ mens tog slut, ÄL efter det försökte dem.
    Hon fick sin fjärde pojke i förgår Glad 

Vill så gärna komma igång igen, mår ganska så bra nu. 
  • MelikaH

Hur länge efter MF/MA blödde ni?
    Jag blödde ca.10 dagar om jag minns rätt.

Låter det lite eller? 

• MelikaH

Då kanske jag sätter igång snart igen Skrattande

Först fick jag ut embryot (tjock/stor klump) med hemsk smärta.
    Efter blödning så fick jag en liten klump och det var nog hinnan som var kvar antar jag.

Tror att jag är ready to go Glad 

• MelikaH

På tal om vad man bör tänka på för att bli gravid....

Har ni provat att cykla i luften? och ha en kudde eller något under höfterna? Ligga kvar minst en halv timme?
    Hände att jag ibland låg kvar i mer än en timme :)

Läste att det skulle öka chansen att bli gravid, hjälper till simmarna.

Detta kanske låter lite kul men jag gjorde detta och plussade på fjärde försöket :)
    Men jag vet förstås inte om det var det som hjälpte mig.
    Varför inte försöka?! skadar ju inte, blir lite kul på samma gång, inte bara allvar hela tiden :) 

Prova, kul med lite skratt i sovrummet :) 

• MelikaH

Denna tråden är verkligen peppande, ni vet alla vad ni pratar om.
    Känns skönt att läsa allt ni skriver.

Jag är så sugen på att mysa med min man men jag vet inte om jag vågar än?!
    Finns det risk för infektioner eller något sådant? Har inte alls blött i ca en vecka.

Jag håller tummarna för er alla! 

• MelikaH

Hej alla!

Jag undrar om man kan få tillbaka ÄL direkt efter MA?!
    Jag har rikligt med flytningar nu och jag tror att jag fick det varje gång jag skulle ha ÄL. 
    Om inte jag hade gått igenom allt det så hade nog min ÄL varit ungefär vid denna tiden.

Förstår inte riktigt?! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3