Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej tjejer, kör ett litet gästspel hos er igen, hoppas de e ok?! :)

Fd Sofy för er som inte hängt me i svängarna i andra tråden ;)

Fick ligga inne på sjukan inatt igen pga näringsbrist, får inte alls i mig det jag ska, så låg me 2 liter socker/salt dropp för o få upp värdena på en ok nivå! :) Bebis därinne hade världens liv, sparkade, vinkade o gjorde kullerbyttor, en riktig liten vilde :) Så de känns skönt, dock mår jag inge vidare me illamående, huvudvärk emellanåt (därför ja åkte in igår, migrän varje dag senaste veckan) + ingen aptit. Noll energi i kroppen, men ska få näringsdrycker utskrivet så får hoppas på de bästa.

Ville bara blåsa lite HCG på er o säga att ni e så starka som kämpar på!! Snart ses vi i andra tråden, när vi minst anar det!! Tankarna finns hos er dagligen!

Massa kram!

• miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:11:12 följande:
    Tack!
    Men det blev inget progesteron. Hon var heller inte helt säker på om jag hade endo eller inte men ville inte sätta in åtgärder just nu eftersom de involverade p-piller. Dock såg hon en lite förtjockad slemhinna i livmodern som kunde tyda på ANTINGEN rester från missfallet ELLER ny graviditet.
    Huh? Involverade p-piller, vad menar du? :/

Förtjockad slemhinna har man innan mens eller ja vid grav ;) Hoppas!! När har du BIM?
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:50:46 följande:

Åh kul att se dig S... jag menar miraclee! Jag har saknat dig! Hoppas du mår bra!

Alltså, behandling av endometrios är att äta p-piller. För hormonerna i pillrena gör att symptomen lättar. Men eftersom jag vill bli gravid så ska jag förstås inte äta p-piller. Så vi lät den eventuella endometriosen vara så att jag kan bli gravid.

Jag har BIM i helgen någon gång tror jag. Så jag är på typ BIM-5 eller BIM-6 idag. 

Jag smygläser här hela tiden, men skriver inte så ofta, hihi ;) Jag mår ok, förutom allt jävla elände me hyperemesis osv så har ja fått lunginflammation! Underbart ;D Annars så! Och med dig? :)

Jaha, ja då är jag med! Jag kopplade inte riktigt.. trög!

Hoppas slemhinnan betyder grav då! Jag gjorde ett VUL i juni när utredningen började o då hade ja också de, på BIM -4 va ja där trorja, de va ju en grav då som tyvärr slutade illa men poängen är att de ändå är BRA me tjock slemhinna ;) Håller tummarna för dig!!

Förstår er oro inför ny grav o MF dock.. hemskt var det verkligen i början!! Nu i v 18 först börjar jag lugna ner mig, men inte helt.. ibland är den där mer, ibland mindre. Men har börjat känna av honom därinne nu me små pickanden o de lugnar ner, men hittils.. nä fyfan! Varje dag har man gått på nålar, kollar fortfarande av vana efter blod på pappret efter ja kissat.. snacka om förstörd psykiskt efter alla MF man haft..
  • miraclee

sugarrush skrev 2010-11-15 14:13:28 följande:
    Tack miraclee... fan med lunginflammation! Drygt!
    Har du kollat att det ska bli en kille alltså? Coolt! Har ni funderat på namn och sånt?

SoMa72: Klart vi ska stötta varann! Och försöka vara positiva!
    Förresten, har du några symptom?
    Har du inte sett bilderna? Förvånad De trodde jag.. ja alltså ja va på daterings UL o så råkade man se, haha.. de va ganska tydligt sa hon ;) Navelsträngen låg icke där heller så de va inte den..

Lägger upp dom i ett annat inlägg under, de blir helt weird om ja lägger in här, suck!!
  • miraclee

Om du vrider skärmen åt höger, eller huvudet åt vänster så ser du vad understa bilden är! ;) De är bara ben, rumpan och könet.. De är som att dom tagit de underifrån på honom, som om han sitter.. 

Och sen en vanlig bild i profil :) 

Namn jaa.. vi är inte heeelt överen men COLIN är vi inne på nu! Eller Lucifer, hahah.. jag tycker de är ballt.. men vi får se! Annars säger han BRUCE.. suck! Nja..  

• miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 14:40:20 följande:
    Åh vilka roliga och FINA bilder! Jag förstår absolut bildpositionen! (men jag börjar fnissa på hur generad man hade blivit om någon tagit en likadan bild på en själv... )
    Hahaha, ja.. rakt in i rumphålet liksom.. men han låg verkligen o särade o visade.. så han ville väl att vi skulle veta ;) Han e inte blyg inte! Hon som gjorde UL utbrast liksom "Oj. Ja de går ju inte missa vad de är, en välutrustad liten herre" Hahaha! Fan va ja skrattade ;) En riktig piggelin är de iallafall, hjärtslag runt 155-160 har han också o igår när ja lyssnade me min angelsound så hörde man sparkarna också, skitballt verkligen!!

Hoppas verkligen ni också kommer över snart, saknar ju DIG hos oss!! Hjärta
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 14:52:37 följande:
    Åh vad söt du är miraclee... (attans jag har verkligen svårt att inte kalla dig för ditt tidigare namn...)
    Men allvarligt talat vet jag inte om jag orkar vara så aktiv i en tråd när jag plussar, för det har varit så skitjobbigt så länge. Eller så kan jag inte hålla mig borta..(kanske mest troligt) Vi får se!

Hahaha, en välutrustad herre, gud så roligt! Coolt med sparkarna också!
    Kalla mig Sofy du ;) De är ju den jag är! Haha.. funderar på om ja kan byta tillbaka, de här är ju inte jaaaag. Suck!

Nä ja förstår dig faktist.. o dom första veckorna är så jävla jobbiga! De känns som man bara kämpar i motvind men tillslut så går de ju faktist bra! Dock tycker jag du ska lita på din magkänsla nästa gång o åka in för VUL om du känner något är fel! Magkänslan brukar stämma! Dock inte alltid, men ja.. Nästa gång ska de gå bra för er, och ni ska få en liten sommar eller höstbebis!

Mina tankar finns hos dig o jag håller alla mina tummar!!
  • miraclee

Jag flikar bara in här tjejer.. Soma, jag blödde ju i den här graviditeten, på 4+3 eller 4+4 iofs, men precis runt BIM.. o de va klaaarrött o massor! Sen igen 7+2, me klumpar o strängar o allt möjligt, mörkt, rött, brunt.. De kan va helt normalt! ;) Båda gångerna va ju runt mens ungefär..

Och nu v 18! :)

• miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-17 15:41:07 följande:
    Hoppas du har rätt i att det är normalt... Hade du ont oxå? Som vanlig mensvärk eller? För det har jag lite av och till, så varje gång jag springer på toa (vilket jag har gjort minst 6-7 ggr idag) är jag ju säker på att mensskrället kommit igång... =/

Hur mår du i övrigt? Försökte gå in på din sida, fast det gick inte. Glad
    Alltså ja hade ju inte en tanke på att ja kunde va gravid först, men började få riktig molvärk på BIM -5, sen testade ja på BIM -2 o fick fina streck (de varierar ju för alla beroende på mängd HCG så oroa dig inte!) och sen hade ja krafig växtvärk hela tiden tills v 8 typ, så ja jag hade ont då men de va ju pga livmodern växte. Så de kan ju va helt normalt. Jag trodde de va kört men de höll bara i sig 2 timmar, blödningen alltså, sen avtog de, o kom tillbaka igen nåra veckor senare, maaassor då också o symptomen hade avtagit, men kom tillbaka de också..

Jag har haft nidis varje gång innan men de slutade alltid i MF för mig, denna gång hade ja ingen nidis. Men de va nog mer en indikation på att ngt va fel för mig, "nidisen" alltså, och jag tror inte det är så för dig! För de allra flesta är de ju tecken på grav! ;) Håller alla tummar!!

Jag mår inge bra alls annars! Om jag ska va ärlig ;) Har gått ner 8 kg, kräks fortfarande, har näringsbrist typ för jämnan, åkt på lunginflammation nu också o kroppen är heeeelt paj! Men vilden mår bra o buffar på så de får duga! ;) Lägger till dig i adressboken så kommer du in! ;)
  • miraclee
    Bellas7 skrev 2010-11-19 14:31:48 följande:
    Grattis sugar :)
    Du behöver inte vara orolig för bruna flytningar så länge det inte kommer blod.
    Förra missfallet kom det bara lite blod på mig knappt en binda men det var missfall i allafall :(
    Men när jag var på undersökning sa läkaren att blir inte testen starkare är det nästan alltid mf.

Men jag tror att allt går bra och min syster hade bruna flytningar hela sin grav så
    GRATTIS
    Behöver inte vara någe fel om det kommer blod heller :) Jag har blödit massor denna grav! Med klumpar, i brunt, rött, färskt, mörkt.. :)

V 18 nu :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3