Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Sugar;

Grattis! Skrattande Hoppas de går hela vägen nu!!!

Och ang proggisar, jag tog de till 11+0.. och ja, de är tydligen ngn risk för missbildning på pojkars organ isåfall, men inte alla får detta och ja, jag är inte orolig faktist. Det går ju åtgärda isåfall :) Barn kan ju få missbildningar o andra fel även om man inte tar proggisar, så de e bara onödig oro o tänka på sånt isåfall, tycker jag :)
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 15:59:16 följande:
    Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer att plussa starkare nästa gång jag testar, trots en hel del blödande nu...
    Hoppas för din skull också!!

Blir bara lite lätt irriterad när folk (överallt här på FL) skriver att sålänge man inte blöder är de ok, och om de är färskt blod så äre inge bra alls. Självklart finns de fall där de inte är bra, men också måååånga fall där de inte är ngn fara. Som för mig och många andra som haft MF innan som blödit nu under våra graviditeter, o där allt ändå är helt ok :)

Håller alla tummar jag har för dig! Har du ont också?
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 16:16:56 följande:
    Tack gumman! Kyss Hjärta Nej, inte mer ont än vid vanlig mens, vid mf:et hade jag ju skitont, fast då var jag visserligen i v 10+6... Har du haft vanlig menssmärta eller bara blödit under din grav nu?
    Hjärta

Jag hade galen växtvärk (mensvärk) från BIM -2 till v 7-8 nånting, sen kom de mer sällan. Så när ja blödde hade jag ju ont samtidigt, men de va ju för livmodern växte o inte någe annat :) Även om jag trodde de va kört då. Men näe. Blödde 4+4, 4+6, 7+2.. o de va inte några droppar blod, de va MASSA blod, all over. Men ingen fara på taket :) Kroppen som va trögfattad bara antagligen, eller känslig livmodertapp, eller ja.. man vet inte varför ja blödde men de gjorde jag :)
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-19 15:25:50 följande:
    Tack Sofy! Kyss puss på dig!
    Hoppas jag klarar mig över helgen nu utan att den beräknade mensen kommer....
    Sedan kan jag fira!
    Puss på dig!! :) Jaa, de ska du banne mig göra!! Heja heja!! Hjärta
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 16:32:55 följande:
    Nu känns det lite mer hoppfullt igen, tusen tack! Hjärta 
    Ingen fara! Vid mina tidiga MF har jag legat hemma i kramper, en gång fick jag ligga inne på SÖS för levrat blod hade fastnat och stoppade upp de som ville komma ut. Och det har varit i v 5-6.

Däremot brukar jag nästan aldrig ha mensvärk, men nu denna grav så hade jag verkligen sjukt ont i början, de enda jag gjorde dom första veckorna, eller ja första 1,5 månaden va att ligga hemma, trodde alltid de va MF på g, och så blödde jag ju ibland också så de va ingen kul start. Men min man tog ner mig på jorden när jag bröt ihop på 4+4 och bara tokbölade för de va kört, o sa "Man kan blöda även om man är gravid älskling, de är nog ingen fara den här gången" o han hade så rätt :)

Tappa inte hoppet, det är de sista vi har! ;)

Massa kramar!!
  • miraclee

Sugar;

Hmm.. ang hinnsäcken.. när jag va på VUL i 5+0 va ju min hinnsäck 4 mm.. o du säger din va 2 cm i diameter nu? Innan BIM? :/ Kanske bara ja som är trög..?

Kram, och beklagar! Men SÅ skönt att du får hjälp nästa gång + ev utredning!! Nu jävlar!

• miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-21 22:26:06 följande:
    Nej, vad dum jag är! Klart det inte var.
    Men, när ägget vandrar till livmodern ligger den ju inbäddad i något, och jag tror mig ha läst att den bollen är typ 1-2 cm stor då. Undrar vad man kallar det paketet. (Men det borde väl inte sett likadant ut som det som kom ut vid ett missfall i v.8..? Skumt!)
    Det var iallafall ett tydligt ovalt ägg med två små små ådror på idag, och ägget var ca 2 cm stort. Men nu fattar jag inte riktigt vad det var för något. Mysko. Någon som vet?
    Haha, ja alltså hinnsäcken bildas ju direkt men den kan inte va så stor då.. min var ju hm 15 mm i v 6+0.. så nånstans därefter borde den va 2 cm.. ;)

Inte meningen o "misstro" dig, tycker bara de lät underligt då den är så liten i början.. Drömmer 

Kan inte varit slemhinnan som blödde ut då? Den är ju ganska tjock o när den släpper kommer de väl ut i en klump? Jag kan ha feel..

Kram!
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-23 08:38:29 följande:
    Hmmm, samma här, började försöka i början på december förra året. Såna här gånger undrar man varför man någonsin skyddat sig....

Angående progestoron, vad har läkarna sagt om det? Är det något man lika gärna kan prova, dvs, inget som kan skada att ta?
    Har de kollat upp om blodproppar bildats i livmodern (??) och att mf orsakats av det?

Anledningen att jag frågar är min kommande undersökning då jag vill passa på att fråga om alla tänkbara saker! Så kommer du på något som du tycker jag ska ta upp (om inte gyn själv gör det) så får du gärna skriva en rad om det.

KRAM//Alicia
    Proggisar är ingen fara att ta :) Jag fick ju de denna gång och började på 4+2, tog dom till 11+0. Även om de inte behövdes enligt min utredning men man vet aldrig o ja, eftersom de inte skadar så fick jag det.

Proppar bildas i moderkakan isåfall. ;)
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-23 08:59:34 följande:
    Du ser! Vilken tur att jag fick det rätt!
    Gjorde de någon sådan bedömning på dig? Om du behövde Trombyl eller inte?

Alicia
    Ja proverna togs men jag visste redan innan att de inte behövs ;) Har trombocytfunktionsdefekt, ganska grav haha.. så jag blöder för ingenting så nåra blodproppar har ja ingen risk o få! :)
  • miraclee
    Sugar;

Nä progesteron skadar aldrig :) De är ju kroppens egna gulkroppshormon, så man stöttar liksom upp kroppen om de skulle va så att gulkroppen inte klarar arbetet själv, förstår du? =) Enda biverkningarna man kan få är mer gravsymptom då man ju tillsätter extra av kroppens egna, men de märkte jag inte av ngt :)

Och justja, jag har ju MASSA proggisar kvar som jag inte använder längre, och har mer o hämta ut på apoteket också om de behövs. Är du kanske intresserad av dom? Säg till isåfall :) Vagitorerna är ju liksom "beprövade" o jag vet inte om krämen är lika effektiv, min läkare sa iallafall att vagitorerna ska ju föras upp i slidan helst eftersom den då får närmst kontakt med livmodern, man kan även stoppa upp dom i rumpan men de va inte lika bra sa hon även om det GÅR, jag fick göra de nån enstaka gång när jag blödde men inte annars :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3