Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-12-29 21:21:18 följande:
    På tal om att pricka in.... jag tänkte testa på lördag första gången... OM jag plussar då så ska jag ju börja med mina progesteronvagitorier...  är det nån som har koll på hur lång hållbarhet de är på dem? Apoteket är ju inte öppet så mycket komma dagar i den här hålan där jag bor.. ska man hämta ut dem i morgon för säkerhetsskull?
    Hur lång hållbarhet? Jag hämtade ut alla mina förpackningar direkt, (dyrt, haha!) och dom är ju liksom inplastade, eller ja som pevarylvaggisarna typ ;) Så hämta på du!
  • needtobreathe

Nämen! Skruttnorpan - bor du på ekerö? Förvånad Jag kommer därifrån, bott där heeela mitt liv och min man jobbar där. Haha, världen är liten!

• needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-06 17:33:20 följande:
    Va KUL!!! Då ser vi till att bli på smällen nu, så kör vi mammagrupp ihop sen!Tungan ute
    Jag är ganska nybliven ekeröbo, men trivs bra...killen har rötter här på ön, haha.
    got2b skrev 2011-01-06 16:18:20 följande:
    Hej! Har en fråga till er. Jag genomgick en skrapning den 28:e december pga MA. De sa att jag helst skulle vänta med att försöka bli gravid igen tills jag haft mens en gång. Men vi vill så gärna försöka direkt igen. Hur har ni gjort som gått igenom samma sak? Vet ju så klart inte när ÄL kommer igång igen men kommer testa med äl-stickor.
    Känns som jag bearbetat det som hänt nu och vill bara köra på igen. MA upptäcktes i v 10 genom VUL och då hade fostret varit dött sedan v 6 ungefär.
    Någon som känner igen sig i mina funderingar?

Beklagar verkligen! Föestår hur du känner, för mig var det jätteviktigt att köra ig¨ång direkt, men det tog isg inte. vi skyddade oss inte och hade sex vid äl, men kroppen var inte redo. Som sugar sa så var mensen efter väldigt riklig och kroppen var väl inte riktigt klar än.
    Tror att anledningen till att de inte vill att man ska bli gravid på första ÄL är att missfallsrisken är lite högre. Men, som sugar sa...jag tror att du ska känna efter vad som känns bäst för er.

Stor kram

Haha, jag e redan på smällen.. Hängde här innan jag flyttade över till andra tråden! :)

Åååh! Spännande. Hur gammal e han? Kanske nån man vet vem de är :D

Men vi kan köra mammagrupp ändå sen, för snart e du också preggo! Speciellt me eran fantastiska sprut-idé ni genomförde, hahaha! ;)
  • needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-06 17:50:05 följande:
    Jamendåååså! Då är det bara jag kvar då, med andra ordTungan ute Då tycker jag vi bestämmer att det tog sig med vår lilla sprutidé så kör vi sen, haha!
    Tror inte jag ska säga så mkt mer om vem han är...ha är väl inte så sugen på att öns djungetrumma ska börja gå om situationen- hoppas du förstår!

Vilken v är du i då! Stort lycka till och JÄTTEGRATTIS!
    Haha ja verkligen! ;) De vore ju förbannat skoj! :D

Nä, de e klart.. dock har jag bara mina föräldrar på ön som jag umgås med, har alltid försökt hålla mig därifrån just pga djungeltrumman som mer än ofta domderar därute ;)

Mannen min jobbar iafl på YA Bygg, om du vet va de är? Dom har kontoret i Träkvista, i närheten av statoilmacken! :)

Jag är i v 25 nu, går in i v 26 på lördag! :) Tack!! :D
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-01-06 18:12:57 följande:
    Tänk vad fort det går Sofy, redan vecka 26! Härligt!
    Härligt att se att du tagit tillbaks ditt "riktiga" namn också

Kram!
    Jaa, de e helt sjukt om jag får säga de själv. Tiden går så fort!

Haha jaa, jag var tvungen - det andra var inte JAG, såg fel ut, kändes fel, usch! ;)

Håller tummarna i smyg här för dig!!

Kramar!
  • needtobreathe

Meeen va ere jag ser!! Förvånad

Sugar, Skrutt, Alicia - GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}

Har du ngt nytt test att bjuda på Sugar?

Håller alla tummar för er, nu JÄVLAR ska de gå hela vägen!

• needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:07:32 följande:
    GRATTIS Alicia!!!
    Härligt tjejer!!
    Mitt plus var väl kanske liiiiite starkare idag, men fortfarande väldigt svagt...
    HCG fördubblas varannan/var tredje dag ;) Blir oftast inte så stor skillnad dagarna efter varann, däremot imorn eller torsda isåfall :)
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-01-12 18:09:19 följande:
    Så jävla ledsen och ARG nu.
    Jag var på Apoteket: idiot-läkaren hade bara skrivit ut prog för TIO DAGAR!! Vafan, slutar jag med prog om tio dagar, alltså i v.6, får jag ju GARANTERAT ert nytt missfall. (Måste ju ha medicinen tills moderkakan tagit över näringstillförseln i vecka 12.) Läkaren hade gått hem när jag upptäckte detta, jag gick upp på Gyn och storgrät av oro, men de kunde inte göra ngt förrän han kommer imorrn. Varför ska man hela tiden råka på slarviga alt okunniga läkare???

Vågar inte börja på den förpackn jag fått nu, för tänk om läkaren säger imorrn att jag inte får mer. Om jag har börjat kuren då och måste sluta tvärt så får jag ju MISSFALL! Eller tänk om jag får missfall nu imorrn bara för att jag inte börjat idag...?? Fanfanfan!

Ursäkta egoinlägget och pessimismen, men jag är så ARG!
    Men vännen! Börja me den idag du! :) De är ingen fara. Han får skriva ut mer annars skickar jag ner alla jag har, de skulle ju räcka ett bra tag! Jag började på 4+1 med proggisarna och han är ju kvar änsålänge därinne.. och jag slarvade en del faktiskt.. Börjar du idag räcker dom i 5 dgr, och skulle han vägra skriva fler så löser vi det!!
  • needtobreathe

Jaha, jag trodde de stod 10 st, alltså för 5 dgr. Men 10 dgr är bättre, jag hade ju hur mycke som helst o ta ut.. De finns lösningar på allt! Hjärta

• needtobreathe

Oj vad jag skriver nu.. sorry!

Men de kan va så att han skrivit ut så få också för att göra ett VUL på dig DÅ för o se om de är en frisk graviditet, dvs på rätt ställe o med ev hinnsäck då - och att han sen skriver ut resten.

Min läkare skrev ut så också har jag för mig, sen fler efter VUL.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3