Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

skruttnorpan skrev 2011-01-13 22:05:59 följande:
    Oj, nej ta inte så hårt på det! Jag ska testa med CB imorrn, då får man svart på vitt...testade nu ikväll och det har blivit lite starkare ändå...trots kvällsurin...så snart slipper ni förhoppningsvis höra mig ojja mig, haha!

Tänk om man kunde vara expert på allt det här...veta exakt vad det betyder att plusa tidigt eller inte, att ha symtom eller inte... Då hade man kanske kunnat glida med lite lättare, haha...
    CB digital? Härligt! Äsch, ojja och nojja på - det gör jag fortfarande ;)

Haha jadu, men plussa tidigt o inte.. de tror jag mer har o göra me när ägget väl fäste, inte me om man är hög eller låghormonare.. så om vi säger att ja testade starkt på bim-2 och du inte gör de, så förutom skillnaden på olika tester så kan de ju skilja för att ditt ägg fäste senare o därför får du starkare utslag senare! :) Och symptom.. ja, vissa går utan o vissa får allt ;D Men lika gravida är man ju ändå! :D

Lycka till imorn!!

Och förlåt för mitt klumpiga inlägg innan..
  • needtobreathe
    SoMa72 skrev 2011-01-13 22:14:08 följande:
    SkämsNu får ni ursäkta om det blir "otäckt" här... Apropå oja och noja sig: I need help!
    Eftersom jag fick mens 20 dec, så borde jag ha haft äl den 03 jan och således BIM 17 jan. Hur kommer det sig då att det dyker upp sega flytningar (igår t.ex) samt senast idag en liiiiiten grej, fast allt är helt genomskinligt. Kan väl inte vara äl-grejer? Eller är det rester från missfallet? Det kan det väl inte vara så här sent? Obestämd De sa ju på sjukhuset att allt var borta eftersom det dessutom var så tidigt.
    Och eftersom jag är som jag är, så har jag givetvis lusläst alla möjliga trådar om detta, fast inte blir jag nåt klokare av det.

Ngn av er gulletussar som har nån aning?
    Har ni haft sex senaste dagarna? Annars hade jag liknande i början på min grav, sen lite då och då.. har inga andra idéer tyvärr :/
  • needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:06:55 följande:
    SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!

NUUU, tjejer, ska jag steppa ur min egotripp och börja fokusera mer på er fina tjejer här inne än på mig själv! CB med veckoindikator visade ett tydligt GRAVID 2-3v så nu vet jag säkert! Är SUPERGLAD, för förra grav steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v- testade med ett par v mellanrum då jag inte tyckte att det stämde. Nu stämmer i alla fall veckorna så hoppet ligger högt!

STORT TACK för all fin pepp och lugnande ord de senaste dagarna!!
    Åååååååh va roligt!!! Fan va glad jag blir!! GRATTIS!!

(Jag kollade också me CB dig denna grav så veckorna steg som dom skulle.. perfekt!)
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-01-23 19:34:29 följande:
    Kunde inte hålla mig till i morgon, så testade precis.. Superminus så klart, BIM -2

Jag tror inte jag orkar mer nu.. 10 försöket efter senaste mf.. Jag orkar inte mer
    Kvällsurin på BIM - 2 behöver inte betyda nånting vännen!!

Tänker på dig och skickar över massa styrkekramar!! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-01-24 22:34:39 följande:
    Blä, idag har varit en riktig skitdag! Samtal i bilen på väg till jobbet (bra ide'!) med sambon om det här med barn urartade i praktbråk. Kom till slut till jobbet alldeles svullen o rödgråten :(
    Till slut redde vi upp det, men ledsenheten har suttit i hela dagen. Har nu checkat in på hotellet i Uppsala o så klart kom tanten på besök... Skitdag!! Bara hoppas jag klarar av kursen i morgon o resan hem utan att ha för ont..

Snutt, vinkar lite till dig från hotell hörnan :)
    Massa massa kramar fina du!!! Hjärta

Är de bra med sambon nu då?

Lycka till på kursen imorn vännen!

Ps. Ring läkaren, kanske kan få hjälp med hormonsprutor eller så!?
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
    Jag testade med ältester från två dagar efter mensen... stegrade något på dag 13-14 men kanske bara 75% mot kontrollstrecket... hade älflytningar ett par dar innan men kände aldrig av någon äl... senast klart positiva ältest var 20 dec...

För exakt en vecka sen var jag ju hos gyn... han kunde inte se nån gulkropp, inga tecken på att det varit någon äl...

I morse tog jag ett ältest igen,baraförattnivet...  å det var positivt... riktigt starkt! Äl på dag 31???? skumt men okej! Tur vi myste lite igår kväll tänkte jag...
    För en halvtimme sen skulle jag på toa... fick nått infall och testade med ett gravtest.. hade massa hemma ju....

Cykeldag 31, ingen påvisbar ägglossning under januari och såhär såg mitt gravtest ut... Vad säger ni??

Jag fattar absolut ingenting... om det är resultatet efter äl i december borde han ju ett ett hjärta picka??
    Han borde sett en gulkropp om jag nu trots alla stickor faktiskt hade äl?!

En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

:(((
    Men OJ! De där va ju hur fint som helst de strecket vännen! :) Hela karusellen låter dock komplicerad, och jag kan inte dra ngn slutsats alls, men däremot tror jag faktiskt att om det varit utomkveds så pass långt gånget som de är nu isåfall så borde du haft ont, riktigt ont.. så de tror jag inte alls!

Åååh vad jag hoppas du är graviiiid, på rätt ställe och att du snart får klarhet i detta! Någon klokare själ kan säkert ge dig bättre svar!
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-02 18:21:32 följande:
    Men om du är i 4+2 är det väl ingen gulkropp där ännu? Då är det väl bara en förtjockad slemhinna, typ?
    Tror hon menar att det var på dec ÄL hon blev gravid, eftersom det inte stegrade ngt denna månad.. alltså, att hon tror det och då borde vara längre gången. Har jag fel ber jag om ursäkt MCT! :)
  • needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-02-22 05:35:48 följande:
    Japp då behöver jag inte tänka på graviditet mer i allafall. Tog två test nu på morgonen ett testlagrets och ett cb. Båda visar svaga pos men testlagrets har inte ökat något från igår, och om det stått rätt till skulle ju hcg vara starkare på morgonurin.

Jag fattar inte varför det tar sig men går liksom inte längre... Men jag blev ju inte förvånad, precis som jag anade så lär det inte gå längre.
    Det tar 2-3 dgr för HCG att öka.. :)
  • needtobreathe
    Mimmi;

Kikar in här o tackar för ditt inlägg ;) Hysteriskt roligt faktiskt hahaha! :D Ville bara önska dig en trevlig helg o hoppas du mår bra! GRAATTIS till frieriet också! Det har jag totalt missat! Men gud va underbart! Så glad för er skull! Då kommer de bli plus snart också ska du se ;)
  • needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-03-26 11:10:28 följande:
    Så vad tycker ni är man gravid eller inte...
    Testade i går ju och fick ett svagt men tydligt plus på tre tester, Bim-3 sen idag testade oxå fick samma plus på clearblue men lite lite svagare på testlagrets. Så är jag eller är jag inte gravid och om inte strecket blir tydligare så måste det vara ännu ett jävla tidigt missfall va?
    HCG stiger ju inte över ett dygn, du måste ge det 2-3 dgr innan det stegras så skillnad syns på testerna :)

Hoppas de gör det och att den lille stannnar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3