Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dax att göra ett inlägg!
    Har avslutat min första pergokur och kan inte påstå att jag gillat det- har mått grymt skumt!! Hoppas bara att det är värt det!! Vul hos läkare imorgon!!

Kram och lycka till alla härliga tjejer!

• pixerpie
    skruttnorpan skrev 2011-01-26 21:06:47 följande:
    Kul att höra av dig! Och skönt att kuren är över!! Lycka till på VUL imorrn!!
    kram
    Tack! Ja, pergon var inte min grej... men vad gör man inte!  Och vem vet! Förhopningvis är det precis vad jag behöver?!?! Mår du bra!?
    Skriver imorgon efter besöket! Nu sova!
  • pixerpie
    skruttnorpan skrev 2011-01-27 08:31:55 följande:
    Nja...bra och bra...har haft en hel natt med illamående, men det får man väl kanske säga är bra, haha! Har suttit och ynkat om att jag inte haft symtom, men nu får jag äta upp det rejält!
    Lycka till på besöket nu, håller tummen!
    Ja, symptom är bra! Jag gick med en kombinerad bakiskänsla/ sjösjukeillamående först 16-18 veckorna... Köp åksjukearmband och testa!!

Besöket gick bra, hade två äggblåsor om 14 mm så förväntad äl ca sö/ må!!

Grattis Pinglan! Håller tummen för dig! Läste din presentation- inte kul! Nu är det din tur, på riktigt!!! Det bestämmer jag!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-01-30 14:56:12 följande:
    Woohooo!!! Idag har jag ridit!! Jäklar vad skoj det var! Vi var 5 pers på nordsvenska travare, rakt ut i skogen med dunder och brak! Rejäl galopp över snötäckt äng för att sedan möta ett gäng på motorcross i slutet av ängen. Min häst tyckte att "nej nu fan räcker det!"  Men jag satt kvar!

GUUUD vad roligt det var!! Och GUUUD vad ont jag kommer ha i morrn! Hahah!
    WOW!!! Härligt! Jag "harvar" runt i ridhuset, 1-2 ggr / vecka! Njuter i fulla drag! Det ÄR så kul med hästar! En fri galopp i snön är svår att slå!!
  • pixerpie

Oj, vad lugnt det varit här... och jag har väl inte bidragit heller med att skriva så mycket!!

Härligt Mimmi- vilken kille! Det är verkligen berg och dalbana i den karusell vi befinner oss på... Skönt att kunna känna att man har världens bästa man/ kille då!!! 

MCT- går du med " en tunna mellan benen idag"?? Eller bara träningsverk?? 

Leava, ja visst är det mycket känslor och rädslor... Kan nästan känna lättnad när det ite tar sig heller ( missförstå mig inte) för att då slipper man iaf mf- hjärnspökena... Är iaf "glad" att ha haft tidiga mf så jag snabbt kommer passera "de kritiska" veckorna! Kommer hoppas på ett tidigt ul och sedan att kunna njuta resten av nästa graviditet!  ( Vi/ jag jobbar ju med två problem, både att BLI och att FÅ BEHÅLLA!)

EGO! Har varit hos läkaren, äl är på G men han ville avvakta och göra insemineringen tills imorgon, eftersom äggblåsan inte brustit än samt att jag inte fått utslag på cd digital älsticka. Och en av mina äggblåsor hade växt sig för stor så den kommer det inte bli något av!! Bara hoppas det är guldägget som ligger där!!
    Suck, ännu mer trassla med jobbet då...  Ska åka och jobba i em! Hur jag har en bra chef är så GLAD jag pratade med henne... Hon hade "samma erfarenhet". så hon har förståelse!

• pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-01-31 10:54:22 följande:
    Vad spännande ett ägg är ju tillräckligt :) Hoppas hoppas att allt går bra :)

Går du på hormonbehandling eller har du haft pergotime? Jaghar gått på pergo många gånger men funkade inte för mig så i somras började vi med hormonsprutor, Jag har ju gjort tre försök med gonal och det tagit sig två gånger men dock mf. Ja det är bra att veta att man kommer över vecka 6-7 så man kan se ett hjärta och man slipper ett tidigt mf. Men jag lär gå på nålar tills bäbisen kommer ut om man nu blir gravid och det stannar och man slipper mf.
    Denna gången tänkte jag nuu e det min tur och nuu så har jag haft mitt skit så nu e det min tur :)
    men icke så nicke in med ett x oxå. Skoj så jag kommer snarare bli mer förvånad om jag blir gravid och det stannar än att jag får mf.

Haha jag har faktist bestämt att om vi blir med barn och det stannar så ska vi inte berätta för någon förren de ser det och det sak bli intressant för min svärmor som jag ser en gång om året fast hon bor 20 min från oss. haha fan vad skoj om han hade fått se det i tidningen, :)

haha jag e så sjuk men visst e det lite roligt att retas
    Jag har testat en kur pergo... Så är väl för mycket att hoppas att det ska räcka.. MEn hoppet är ju det sista som övereger en... Ja, helt kommer inte jag heller att kunna slappna av förrens nästa barn är ute... Känns iaf skönt att ha haft en bra erfarenhet av EN graviditet iaf och kunna va så naivt blåögd som man är första gången... Jag kommer nog inte heller vilja berätta förrens efter v18-20 men det kommer def att synas tidigare på mig... SÅ!! Sen kommer jag berätta för den närmsta familjen... Ellerdet beror på , få se!

Nu vila lite innan jobbet igen!
  • pixerpie

Grattis till en liten "prick" Sugar!! Så skönt att få bekräftat att det är något på gång! Det kommer att gå bra!

Heja Natur!!

Hoppas den komer snart MCT så du får köra igång med medicin... Visst var det väl så!! Hoppas såklart att läkaren haft fel så det är något på gång och mensen inte kommer!! Men ska den komma kan den lika gärna göra det bums!!!

Ego! ! För mig har det väl gått sådär... Den ena äggblåsan hade försvunnit och den andra minskat från 24 till 22?? Och ännu inget positivt omslag på äl digital sticka. Slemhinnan såg iaf fin ut och eftersom storleken op ägget var bra gjordes iaf en inseminering men läkaren tyckte det var skumt som min kropp betedde sig.. Han ville jag skulle fortsätta kolla få se om jag får något omslag på cb äl test!! Så mannen och jag får fortsätta "jobba i verkstan" några dagar till !!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2011-02-02 20:46:56 följande:
    Men det är ett jäkla fint plus......   Cool
    Oj, oj.. vilken spänning du bjuder på!! Lycka till nu!! Och grattis!! Ring läkaren och be få komma in och kolla med vul, sä slipper du oron!!!
    KRAMAR!!
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-02-03 17:44:11 följande:
    MCT fantastiskt att höra!! Mirakel kan verkligen ske!!!! Stort grattis vännen!!!!

Ngn mer än jag som är kvar att plussa nu?? Senaste månaden har ju plussen verkligen dundrat in, härligt!! Enligt min app på iphonen ska jag va fertil nu.. Har inte märkt av ngn äl ännu, men ska försöka hoppa på sambon ( har jag sagt världens bästa??) när jag kommer hem sent i kväll, tröttheten till trots.. Sitter på centralen i Sthlm o väntar på att få åka hem, ska bli sååå skönt!

Om några veckor kan jag dessutom berätta för er varför sambon min är så fantastiskt underbar!!!

Kram från mig
    Jag är ju också kvar... fast hänger lite i en annan tråd med p g a pergon... Fick utslag på cb ältest igår... Så vi får vänta in bim ihop!! Du, jag och leava borde ju ha bim samtidigt då... NU JÄDRAR ÄR DET VÅR TUR!!! Eller skickligthet... Kanske ska testa Sugars meny! Det är kanske "receptet"?!!?? 
  • pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-02-03 19:02:52 följande:
    Pixan jag har med tagit pergotime denna månad, men fortfarande inte pos på ältestet dag 5 efter sista tabletten. Vilken dag är du på?
    Dag 18. Gjorde vul dag 15, och inseminering dag 16 och cb ältest slog över först igår dag 17. Men mina ägg har betett sig lite konstigt eftersom de blev mindre mellan dag 16 och 17... så jag vet inte vad jag ska tro. Känns dock skönt " att lämna över ansvaret" och bara följa med nu...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3