Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag håller med dig mimmi! Hit med VÅRA plus! NU- tack och låt nästa 9 månader gå snabbt utan krångel!!
    Men riktig så lätt är det ju inte...

Håller med dig- hade också blivit ledsen om någon sagt så, jag tror att om man bestämt sig för abort men får mf så blir man psykiskt lättad eftersom kroppen löste det själv... Det är vad jag tror... 
    Och visst är det jobbigt med kompisar som får barn när man själv skulle vara beräknad, men man får försöka tänka att deras lycka ju inte har något med min olycka att göra... De blir ju inte mindre gravida bara för att jag inte är det... Men det vet jag att du vet... Har själv samma situation, bara längtar att få vara gravid och så långt gången att man kan börja berätta... Men min plan är att få två samtidigt *blink* och med pergon är det ju inte helt ovanligt...

Kram och god natt!!

• pixerpie

Ni är så kloka tjejer!! Toppenbrudar!!
    Och om ett år är det ju med största sannolikhet inte äl vi jagar utan beklagar illamående och andra gravidkrämpor ellet förhoppningsvis analysera blöjbajs och nojjar över mjölkstockning! Det kommer bli HELT underbart!!!

( smyger mig till några minuter när familjen är iväg på annat- men nu åter till verkligheten och städa byggdamm, nåväl på sikt blir det ju bra iallafall- kul att renovera!)

• pixerpie
    FruW skrev 2010-12-15 18:46:21 följande:
    Pixan - åhhh, drömmer om att analysera babybajs, haha! Less idag, känns som om vi aldrig kommer få barn.. Kommer inte ihåg vem av er som häromdagen beskrev dom tre stadierna, eller faserna.. Känner igen mig så, skrattade högt när jag läste det! Men inte den här månaden, borde ha äl snart, men är fortfarande deppig. Känner liksom att det har ju inte funkat alls sen i maj senast, så varför skulle det funka nu liksom.. ? Rynkar på näsan

Jaja, så är det.
    Jo, viss charm är det ju med det med... Liksom babykräk på axlarna och ryggen- så man inteser det själv men alla andra! Men ge inte upp- nästa år är vårt år- det känner jag på mig! Jag har ju inte heller varit gravid sedan i april så visst känns det hopplöst!!!
    Försöker att inte hoppas för mycket på pergon i januari, och hoppas att jag i mellandagarna kan vara så "relaxade" att det tar sig. ( För visst måse det ju bero på att jag INTE SLAPPNAR AV!! *ironi*)

Kramis!
    sugarrush skrev 2010-12-15 19:34:43 följande:
    Och här känns det som om mensen är på ingång. Börjar få mens-symptom.
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!
    Ja, blä för mens och PMS... Men det kan ju lika gärna vara något! Visst! Än har inte mensf-n dykt upp... Men vet känslan...
    Kram till dig med!
  • pixerpie

BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    18 dec - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    10-13 jan - Skruttnorpan (2:a försöket efter MF 15/11)
    12-14 jan- Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    SoMa72 (väntar på mens efter mf i november)  
    ÄL: 24-27 dec Skruttnorpan 

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Jania BF 8/8 - 2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011

• pixerpie

Oj, oj.. vad ni skriver mycket!! Har haft en intensvit helg... dock träffat massa bebisar och en kompis fick barn igår... men... är väl bara att gilla läget! Min/ vår tid kommer! Sen ringde en kompis nu som vet om mf och frågade hur jag mådde och så- hon är bra!

Sugar- jag håller med... säger också något undvikande till svar, för att slippa förväntningarna!

Jania- jag har inte tagit reda på kön, får inte veta i vårt landsting. Skulle kunna tänka mig att ta reda på det sista 2-3 veckorna. Risken med att veta är ju att knyta an för mycket och det är en charm att få veta i födelseögonblicket... Även om jag trodde att jag fått en pojke- eftersom bm efter en lång förlossning med sugklocka sa " däe kom án" men det var ju en söt och näpen liten tös!!

SoMa och MCT- olika väntan men ändå så jobbigt!! Kan inte våra kroppar bara samarbeta...

Mimmi- ja vad ska vi göra åt alla vänner som kommer och blir gravida... Är det islänningar du rider!? Härligt med hästar! Jag har fått en ny ridlärare och bestämt att fortsätta även nästa teremin!

Ha en skön kväll!!
    P.S Glöm inte att vi får skåla med riktig skumpa i år!!  Förhoppningsvis sista gången på läääge!! *blink*

• pixerpie
    Jania skrev 2010-12-19 18:42:24 följande:

Hmmmm...jag vågar inte ens dricka lite blossaglögg från konsum...

Klart du inte ska... Kommer inte jag heller göra när nästa graviditet behagar dyka upp... men alla vi som är i bim/äl/mens- träsket kan ju njuta lite skumpa bara eftersom vi får!! Tids nog kommer vår tid med "förbud" också...
    Lycka till med din graviditet!!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2010-12-20 19:37:55 följande:
    Sådärja....  Cool
    Bra jobbat!! *ha-ha*

Skruttnorpan- ligger inte vi ungefär samtidigt för bim? Typ äl om en vecka? Eller 1,5? Denna gång hoppas jag äl kommer riktigt tidig eller något sent eftersom vi inte ska träffas i mellandagarna jag och sambon...
    Heja oss och alla andra!! MCT, Sugar, Alicia mf får starta trenden så hänger vi på sen... deal!?!?
  • pixerpie
    Alicia 72 skrev 2010-12-20 20:13:04 följande:
    Men då är vi ju fler som går hand i hand! Jag har beräknad äl den 30/1. Om 1,5 vecka ungefär.

WOW, sen kanske vi kan skrota den här tråden?

Alicia
    JA! Heja för massa sensommar bäbisar!! Ta tidig semester, sen gå ner i tid några veckor över industrisemester och sedan gå hem igen med havandeskapspeng! Så ungefär ett halvår kvar att jobba då... *blink! 
    sugarrush skrev 2010-12-20 20:46:55 följande:
    Jag fick mens ja.

Nästa ÄL har jag för modligen kring den 2/1, och då är vi på samma ort jag och sambon och JÄKLAR vad vi ska sexa! Ägglossningen därpå däremot, då kommer vi vara bortresta båda två, på olika ställen... Så då är det rätt kört. Alltså är det nästa nyårs-ägglossningen som gäller!

Men nu fick jag en idé! Min progesteronsalvan fördröjde ju mensen med en två-tre dagar, så om jag gör likadant nästa månad så kanske jag kan skjuta upp cykeln lite ytterligare, så vi kan tajma in nästnästa ägglossning, den också.. *funderar*

Vilket järngäng vi blir som kommer plussa i januari brudar!
    Ha,ha! Gillar ditt sätt att tänka!
  • pixerpie
    skruttnorpan skrev 2010-12-20 21:27:00 följande:

Ja, jag hoppas att jag har det i alla fall...har kanske varit liiite optimistisk med 24e, men jag har ju så oregelbunde så att jag faktiskt inte har den blekaste. Men sista cykeln var på 27dagar så jag hoppas på en liknande den här gången...tror nog att ÄL kanske ligger närmare den 27e i alla fallObestämd Efter MF i november känns det som att vad som hellst kan hända...Men jag kommer hejja på dig i alla fall!! Vilket datum har du ÄL??

Ja, fy ja... Mf:en ställer verkligen till med knas!! Jag har ff mjölk i brösten och det senaste var i april!! Blä, fy och tvi!! 27 dagar låter som en bra cykel!! Möjligen att jag kan ha 30 dagar emellan men vanligen 32-33... Jag borde ha äl runt den 27-31?? Jag hejjar dig med!!
  • pixerpie

Jag har också såna "ilning" som ni beskriver Natur och Skruttnorpan! Så det kanske är vanlig eller så är man/ jag mer observant på vad som händer i "tjejmagen"?!?!

Soffy- jag tror du kan skydda din SGI ändå... Ring och hör med Försäkringskassan. Svaret jag fick på samma fråga var att jag kan skydda den med 100% sysselsättning antingen via jobb, a-kassa, sjukskrivning eller föräldraledig! Men att du måste ha 40 h ersättning/ vecka- diffar det på en timme minus så ryker hela SGI:n. Så förhoppningsvis kan du skydda den med lite planering. För nu tar du väl ff 5 dagar eller fler föräldradagar?!

Blir nog sista inlägget innan jul och nyår från mig! Planerar för ledighet utan dator!

SÅ ÖNSKAR ER ALLA EN GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ( med bubbel) OCH ETT HÄRLIGT BABYBAKANDE 2011 OCH sEN EN PROBLEMFRI GRAVIDITET!!! SOMMAREN 2011 GÅR VI MED VÅRA STORA MAGAR HELA HÖGEN!  

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3