• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Gomorron tjejer!

Testade i morse igen, fortfarande lika svagt.. Kommer lite bruna flytningar emellanåt... Tror att mensen kommer igång under dagen tyvärr..  Lycka till ni andra, håller tummarna för er, fina pluss vill vi ha!

Stort lycka till idag Tejj!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:01:57 följande:

Gomorron tjejer!

Testade i morse igen, fortfarande lika svagt.. Kommer lite bruna flytningar emellanåt... Tror att mensen kommer igång under dagen tyvärr..  Lycka till ni andra, håller tummarna för er, fina pluss vill vi ha!

Stort lycka till idag Tejj!

Vilket test använde du? Det är svagt plus ändå alltså?
  • FruW

Jag kör med testlagrets stickor... Tänkte ge det veckan ut, har inget mer hänt då så köper jag mig ett lyx-test Cb digital.. Ska även ringa min gyn på måndag om inget hänt, han sa ju att jag skulle höra av mig till dom nästa gång jag fick plus, men än har det känts lite för osäkert för det..

Vilka test använder ni?

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:23:43 följande:
    Jag kör med testlagrets stickor... Tänkte ge det veckan ut, har inget mer hänt då så köper jag mig ett lyx-test Cb digital.. Ska även ringa min gyn på måndag om inget hänt, han sa ju att jag skulle höra av mig till dom nästa gång jag fick plus, men än har det känts lite för osäkert för det..

Vilka test använder ni?
    Jag har inte testat nåt än men har ett CB hemma som jag provar om ett par dagar om inte mensen kommit.

Hur var det nu, hade du haft en mens efter missfallet?
  • FruW

Nej ingen mens efter mf,,, det är den som (inte!!`) ska komma nu.. men jag fick neg på gravtest efter mf, samt på blodprov hos gyn, så det är inte det som ger utslag..

Spännande - hur länge kan du hålla dig?

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:52:04 följande:
    Nej ingen mens efter mf,,, det är den som (inte!!`) ska komma nu.. men jag fick neg på gravtest efter mf, samt på blodprov hos gyn, så det är inte det som ger utslag..

Spännande - hur länge kan du hålla dig?
    Skönt att du testade neg. efter missfall så du garanterat vet att det inte nåt gammalt som spökar nu.

Jag ska nog hålla mig till helgen. Försöker i alla fall. Har bröllopsdag till helgen och tänkte jag testar innan så jag vet om jag ska låta bli vin när vi firar. Kanske får vi dubbelt att fira eller inte..
  • FruW

Vad duktig du är som kan hålla dig! Jag har inte alls den självdisciplinen, har testat mig varje morgon de senaste dagarna, i förhoppning att strecket ska va starkare.. Men det har ju inte hjälpt

Testa på bröllopsdagen - borde ju innebära lite tur! Lycka till, du får rapportera! Känner du av ngra symptom?

Egentligen är jag bara korkad, jag vet ju att positivt gravtest inte med självklarhet innebär bebis, så jag skulle ju eg lägga testerna åt sidan o vänta 9 månader o se.. kanske skulle va lättare Flört

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 10:05:04 följande:
    Vad duktig du är som kan hålla dig! Jag har inte alls den självdisciplinen, har testat mig varje morgon de senaste dagarna, i förhoppning att strecket ska va starkare.. Men det har ju inte hjälpt

Testa på bröllopsdagen - borde ju innebära lite tur! Lycka till, du får rapportera! Känner du av ngra symptom?

Egentligen är jag bara korkad, jag vet ju att positivt gravtest inte med självklarhet innebär bebis, så jag skulle ju eg lägga testerna åt sidan o vänta 9 månader o se.. kanske skulle va lättare Flört
    Ja, fast ett positivt test är väl sällan fel? Det är väl vanligare åt andra hållet, dvs att testet är negativt fastän man är gravid.

Nej, måste nog säga att jag inte har några symtom fastän jag känner efter och gärna skulle vilja. Hade å andra sidan inte det sist heller.. Misstänker att mensen kommer idag eller imorn faktiskt. Har lite för dålig koll på min cykel och ÄL efter missfallet så vet inte om vi lyckades pricka rätt.
  • FruW

Du testar inte med ÄL-test för att kolla? Det är klart att det är bra med positivt gravtest =) men jag kan inte känna ngn glädje över det, bara väntar på att mensen ska komma..

Håller tummarna för dig! Nu ska jag "njuta" av att va sjuk o kolla på film, när man ändå inte kan njuta av det fina vädret...

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-06-02 08:44:32 följande:
    Ja, tiden går långsamt. Hur gick det med blödningen? Kom det inget mer alltså? Verkar ju som nid då ju :)
    Nope ingen mer blödning. Känns bara som sent för nid.. å andra sidan har jag ingen aning om när jag hade äl så.. utgår ju bara från 28 dagars cykel nu. Helt vilse! Hahahah!

Kommer mensen så ska vi köpa stickor till nästa månad och sen sexa varannan dag vid äl säger sambon! :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3