• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

Så himla söt LisaVäntar!! Stort grattis!! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • SoMa72

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vad fin hon är!!! Hjärta Kyss {#emotions_dlg.flower} Superstort grattis!
    Hur tyckte du det var att snittas?

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • LisaVäntar

Tack! :)

Jag blev ju snittad förra gången också, så var väl bättre förberedd denna gången. Kändes mindre nervöst och jag har mindre ont denna gången. Känner mig ju lite manglad, men har duschat och bytt blöja på lillan redan innan första dygnet gått! Förra gången kunde jag inte resa mig utan 2 personal de första 2 dygnen!

• SoMa72

Åh, bådar gott för mitt kommande snitt... Skönt att det gått så bra för dig!

• LisaVäntar

Hoppas det blir samma för dig! Jag har varit mycket bättre på att be om smärtstillande denna gången, så har inte hunnit få några smärttoppar, kanske har sin del i det? :)

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-13 05:48:26 följande:
    Hoppas det blir samma för dig! Jag har varit mycket bättre på att be om smärtstillande denna gången, så har inte hunnit få några smärttoppar, kanske har sin del i det? :)

Det har det förmodligen. Jag var ju mest rädd att såret skulle spricka upp så fort man rörde sig minsta mm, var jätterädd när jag skulle försöka ta mig ur sjukhussängen.Förvånad
    Blev det stygn el agraffer? Mitt förra var agraffer, vet inte vad det blir nu.
  • LisaVäntar

Ja, visst var det en obehaglig känsla?! Kände inte alls så denna gången.. Stygn, sa till att jag inte ville ha agraffer, men tydligen syr de alla på vårt sjukhus nu. Ett tag innan mitt första snitt fick alla agraffer för det går fortare!

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-14 08:39:09 följande:
    Ja, visst var det en obehaglig känsla?! Kände inte alls så denna gången.. Stygn, sa till att jag inte ville ha agraffer, men tydligen syr de alla på vårt sjukhus nu. Ett tag innan mitt första snitt fick alla agraffer för det går fortare!

Skönt! Tror de fortf kör med agraffer på vårt, men vem vet? Fick du ligga på uppvak själv eller fick du vara med Agnes från start?
  • LisaVäntar

Vi behöver inte ligga på uppvak utan blir körda direkt till förlossningen, så får man ligga där till benen vaknar till liv igen.. Fast denna gången fick Mats och Agnes gå dit i förväg medan de sydde klart mig, förra gången fick han och bebis stanna. Var en lite märklig bm som hade hand om oss, tror det var hon som inte kände för att vänta mer..

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-16 07:17:54 följande:
    Vi behöver inte ligga på uppvak utan blir körda direkt till förlossningen, så får man ligga där till benen vaknar till liv igen.. Fast denna gången fick Mats och Agnes gå dit i förväg medan de sydde klart mig, förra gången fick han och bebis stanna. Var en lite märklig bm som hade hand om oss, tror det var hon som inte kände för att vänta mer..

Vad bra, var ju inte så kul att ligga helt ensam på uppvak själv mitt i natten...
    Hur har det gått sen sist? Funkar allt bra? Hur känns snittet?
  • LisaVäntar

Det känns faktiskt bra! Jag känner inte av det alls i vardagslivet, lite vid längre promenader bara. Ser mig som nästan helt återställd redan!! :) Nu är det inte länge till påsk...! :) Hur mår du?

• SoMa72

10.34 föddes Amanda, 3990 gr och 52 cm... Allt har gått bra, men det var otäckt med alla blodtrycksfall.

• LisaVäntar

Grattis!! Vilken stor tjej! Så fin namn, hoppas ni njuter riktigt mycket av er lilla påskkärring nu.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3