• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Atti

MCT Kraam på dig. Hoppas det trots allt går bra på gynakuten.

Några egna totalt oväsentliga bekymmer i jämförelse med MCT men...
    Åhh vad jag blir besviken...... jag hade billiga äl-tester från minipris (som funkat kanon) som jag testat med flera månader men dom tog slut i helgen, lagom till äl. Så jag åkte till coop och köpte rfsl äl-tester och de har inte gett fullt utslag så jag har trott att det varit på g men i dag var det helt blankt!!! Nog sexade vi en dag nu i helgen, men BARA en morgon och förmodligen så hade jag äl (kändes som det) typ i söndags eller igår men rfsl tester gav inte utslag. Så besviken. Är det någon mer som haft problem med dessa tester.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • FruW

Hej flickor!

Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??

Är jättetacksam för era synpunkter!!

Kram Mimmi

• sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 16:38:20 följande:
    Jagr ingde och pratade med dom på Danderyd som Sofy pratade om... fick prata med vårdguiden först och hon kopplade mig till sköterska direkt på akuten, det var inte alls nått snack utan hon tycker jag ska åka dit så de får undersöka mig. Inte för att de kan göra något om det är MF utan mer för att lugna mig som hon sa. Hon var jättebra att prata med..

Så så fort sambon kommer hem så åker vi.. gissar om 20 minuter sådär.
    Men nej :( Nu blir ja ledsen! Hoppas de inte är ngn fara! Dom på DS är skitgulliga, iallafall allihop jag har träffat! Hoppas dom tar hand om dig bra och att du får bra vård, så håller vi tummarna för att de inte är MF!

Uppdatera oss när du vet!

Massa kramar gumman! Tänker på dig! Hjärta
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 16:38:20 följande:
    Jagr ingde och pratade med dom på Danderyd som Sofy pratade om... fick prata med vårdguiden först och hon kopplade mig till sköterska direkt på akuten, det var inte alls nått snack utan hon tycker jag ska åka dit så de får undersöka mig. Inte för att de kan göra något om det är MF utan mer för att lugna mig som hon sa. Hon var jättebra att prata med..

Så så fort sambon kommer hem så åker vi.. gissar om 20 minuter sådär.
    :( håller tummarna för dig... och ber till de högre krafterna att allt ser bra ut :(...
    stor kram
    Längtan efter liten är stor
  • pixerpie
    FruW skrev 2010-08-31 17:31:30 följande:
    Hej flickor!

Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??

Är jättetacksam för era synpunkter!!

Kram Mimmi
    Har haft samma funderingar... är ny på jobbet- har inte berättat något men kännersom du att jag inte ger 100%... Kropp och psyke är så trött... Har berättat för familjen... för en nära vän- som vetat allt och som verkligen stöttar. Nu berättat för två vänner till... En jag ångrar eftersom hon bara lever i sin babybubbla och har noll förståelse- och vi hade kunnat vara lika långt gångna...  En annan som känns bra eftersom jag istället fick andra förtroenden- och lite tips om bra läkare...

Jag kände att jag skulle berätta för att det var jobbigare att ha en massa "konstiga ursäkter" till att jah mådde dåligt och lika det att vi försöker- istället för att "svara undvikande" kunna säga att  ja- vi försöker men det går inte så bra.... Jag är inte där än, men hoppas kunna svara så... Det är ju inget ovanligt eg!

Känn efter vilka du vill ska veta... Hjälper det dig att de vet- lyssnar och förstår de... Men "mår du dåligt" och det märks kanske det känns bra att berätta eller om någon frågar... På sikt kommer jag nog att berätta för någon på jobbet- iaf när jag blir gravid nästa gång... Så de vet läget... eller få se hur det känns.

NU RIDLEKTION- JIPPI!!!
  • Atti
    Atti skrev 2010-08-31 17:29:20 följande:
    MCT Kraam på dig. Hoppas det trots allt går bra på gynakuten.

Några egna totalt oväsentliga bekymmer i jämförelse med MCT men...
    Åhh vad jag blir besviken...... jag hade billiga äl-tester från minipris (som funkat kanon) som jag testat med flera månader men dom tog slut i helgen, lagom till äl. Så jag åkte till coop och köpte rfsl äl-tester och de har inte gett fullt utslag så jag har trott att det varit på g men i dag var det helt blankt!!! Nog sexade vi en dag nu i helgen, men BARA en morgon och förmodligen så hade jag äl (kändes som det) typ i söndags eller igår men rfsl tester gav inte utslag. Så besviken. Är det någon mer som haft problem med dessa tester.
    RFSU ska det vara, och inget annat.
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Muffe80

Åh MCT tänker på dig, skriv här så fort nu kommer hem... Vi tänker på dig, men det hjälper ju inte dig just nu 

• rontgensyrran

Åhhh nej MTC79! Hoppas som bara den att det lilla pyret vill stanna hos dig! Skönt med förstående personal som är villiga att ta emot en.

• Myra

MCT79: stackare, kan inte låta bli att hålla mina tummar endå för dig.

Mimmi: har funderat på samma som du. Jag kunde inte berätta för förra chefen, eller vem vill igentligen berätta för chefen. Min förra chef var inte så bra. Mina närmaste vänner vet om att vi kämpar och fått mf. Var så mkt känslor när jag både blev gravid och fick  mf samtidigt som mamma gick bort. Nu har jag en ny chef som är toppen, inte alla chefer man kan säga så om. Jag har inget jobb som man kan klättra i men extra uppgifter som är utmanade finns det. Jag hade varit borta så mkt när mamma gick bort och när jag fick mf så kunde jag inte jobba, blödde så mycket. jag orkade inte knussla och ha mig när jag varit borta så mycket. Berättade hur det var för min chef och jag fick jätte bra stöd och förståelse från henne. Hon hade själv svårt att få barn så hon visste hur det var för mig.
    Men gör det som känns bäst för er, jag var så trött just ju och orkade inte hitta på massa vita lögner.

• sugarrush

MCT: tänker på dig gumman! Hoppas det inte är någon fara.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3