• Mjaaw

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-12-02 08:35:06 följande:
    Men oj, vilken historia!
    Jag blir imponerad att du orkar. Herregud alltså...

Nästa gång ska du se att det går bättre, sådan mega-otur får vi hoppas att man bara får en enda gång i livet. Skönt att du klarade dig helskinnad (kroppsligt alltså) ur historien, då finns det ju jättegoda chanser att ni lyckas snart igen.
    kram!
    Tack gumman , jag hoppas också att jag lyckas snart igen, så man får gå igenom en fin graviditet igen, men jag vet om att jag inte kommer njuta av den förrän jag gått en längre tid.

Kramar<3
  • Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-02 11:31:54 följande:
    Jaja, jag har ändå lite goda nyheter: Jag fått tid på sjukhuset redan i mellandagarna för att påbörja missfallsutredningen! Så nu jag kör jag alltså sjukvård både på sjukhuset och privat samtidigt. Hängslen och livrem, jajemen!
    Men titta så kul !!!!!

Nu blir du gravid garanterat tjejen! 2 hjälp på samma gång liksom ! Wihuu för dig!
  • Mjaaw

Nejdå gumman jag fick mensen igår MCT79, men vi får hoppas på nästa gång istället

• Mjaaw

Tänkte att jag tar bort Novembermånad, ur BIM eftersom dom som just nu står på BIM november har fått mens. Förutom graviditeterna som finns neråt :D , nu är mensen slut så det är dags för ett nytt försök! Inte orkar jag vänta tills efter julFörvånad Men jag har ingen aning när min mens har tänkt komma nästa gång men jag chansar nurå!

BIM DECEMBER
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    7 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Atti BF 9/8-2011

• Mjaaw

Oj så tråkigt !!
    Men vi hoppas på att det är ett pluss som hänger i luften och att det är just pga det!

• Mjaaw
    MCT79 skrev 2010-12-06 17:03:30 följande:
    Men neeeeeej....
    Håller mina tummar och tår att det är nått anatomisk på dig som gjorde det svårt att se bara. Hur länge får du vänta på nytt vul?
  • Mjaaw

Hej alla tjejer här!

Soffy- Men va fasen , så vart det ju inte tänkt att det ska bli!
    Det är ju så känsligt om man ska bli gravid o sen väntar ett missfall eller en ofostrig graviditet bakom. Ursh, många kramar till dig!

MCT - MEN NEEEJJJ!!! Så vart det ju inte tänkt här heller!! Men då får vi hoppas på nästa gång ju!
    Jag blev ju nästan skengravid när min mens blev lite smått försenad så visst är det så hemskt att få den tanten.

Det var ju inte alls något roligt att läsa här i tråden idag, det vart ju bara negativa svar.
    Men vi får hoppas att varenda en plussar här till nästa gång.

Själv var jag hos doktorn idag och är inne på dag 9, så ÄL borde komma lite framåt dagarna.
    Det finns inte ägglossningstest så jag får följa doktorns ord.

Nu får vi fasiken alla få ett plus!

Jag blir ju så himla besviken av att ha fått vänta 16 gånger o så har tant röd kommit varenda gång.

TANTEN ÄR INTE VÄLKOMMEN! hon är hjärtligt välkommen efter att jag blivit gravid och fått en bebis. Inte just nu.

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-13 22:20:08 följande:
    Ett exempel: jag har börjat på ett nytt gym. Jag och en kompis som var gravid i våras pratade om att börja träna ihop när hon fött, alltså nu under hösten. Frågade henne för några veckor sedan om hon ville hänga med och provträna. Nej, svarade hon, det passar inte så bra. Okej, tänkte jag, hon har ju småbarn och allt. Men så nu i helgen ringde hon och frågade om jag kunde ge mina gratis provträningar till hennes kompis som också hade en bebis. För de skulle minsann börja träna ihop på mitt gym!
    Jaha, så dög man inte längre... Ratad!
    NämenFörvånad, det där var ingen snäll kompis som sa så.
    Gav du henne dina gratis provträningskort eller???

-------------------------------------

Skruttnorpan - välkommen hit gumman, jag hoppas du hoppar till en BF-tråd så fort som möjligt (menar posetivt såklart)

Tjejer hur har det gått för er? Min internet strejkade ett par dagar men nu äre okej.
    Jag var hos doktorn idag och gjorde en gynundersökning, o vet ni vad ? jag har båda äggen på gång, har ägglossning ikväll enligt läkarn, så nu får jag köra igång måste ja säga. Hur  går det för er ? någon som närmar sig BIM?
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-14 09:19:19 följande:
    Mjaaw- Tack för välkomnandet!! Härligt att du har ÄL nu, då är ju fasen med misströstan över och hoppet börjar stiga igen Skrattande Går du på behandling iom att båda äggen verkar redo??

Håller ni inte med om att varje månad är indelat i tre faser?
    1. MENSEN
    En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.

2. ÄGGLOSSNINGSTID
    Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!

3. VECKAN INNAN BIM
    En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...

Någon som känner igen sig?Flört
    Jag går inte på någon behandling men jag går ju hos läkarn och han kollar upp med gynundersökning varje månad, jag har tid imorn med. Han gav mig något som skulle fixa till äggstockarna förra månaden. Jag har ingen aning om den kan ha påverkat denna månad. Men kanske det :)

Haha oja exakt så som du skriver!!! Jag känner igen mig  väldigt mycket i det. du förklarar helt rätt, kul att ha en tjej här som verkligen förstår. Jag ligger just nu i nr 2, men snart så börjar 3,an påverka!!

Vart ligger du någonstans mellan numrerna rå?
  • Mjaaw

Här skrevs det mycket idag Glad

Men annars, hur mår ni allihopa??

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3