skruttnorpan skrev 2010-12-14 09:19:19 följande:
Mjaaw- Tack för välkomnandet!! Härligt att du har ÄL nu, då är ju fasen med misströstan över och hoppet börjar stiga igen

Går du på behandling iom att båda äggen verkar redo??
Håller ni inte med om att varje månad är indelat i tre faser?
1. MENSEN
En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.
2. ÄGGLOSSNINGSTID
Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!
3. VECKAN INNAN BIM
En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...
Någon som känner igen sig?

Jag går inte på någon behandling men jag går ju hos läkarn och han kollar upp med gynundersökning varje månad, jag har tid imorn med. Han gav mig något som skulle fixa till äggstockarna förra månaden. Jag har ingen aning om den kan ha påverkat denna månad. Men kanske det :)
Haha oja exakt så som du skriver!!! Jag känner igen mig väldigt mycket i det. du förklarar helt rätt, kul att ha en tjej här som verkligen förstår. Jag ligger just nu i nr 2, men snart så börjar 3,an påverka!!
Vart ligger du någonstans mellan numrerna rå?