• Mjaaw

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej tjejer. Alicia, det behöver inte betyda mens, du kan vara gravid med!

Idag vart jag hos läkarn och jag fick en ny medicin som ska ifall det blir befruktning (vilket jag hoppas då jag har båda äggen nere) att den ska hjälpa till o hålla fostret på plats.

Jag har liksom ingen aning om vad jag ska skriva!!

skruttnorpan skrev 2010-12-15 22:10:34 följande:

Var och hälsade på en 3 dagar gammal bebis idag. HERREGUD va liten han var! Och vad man längtar...inte rätt sak att göra när man är inne i starten på Fas 1...det kändes ju jättemysigt när jag var där, men när man kommer hem känns det så tomt...
    Men en dag händer det...

Ja visst är dom sååååå småå !!! Jag hälsade på en liten bebis för en vecka sen som inte ens var 1 dygn , och så liiiiiiiiten liten pojke han var, han låg på 3,8 kg (stor enligt läkarn) men hur liten som helst i mina ögon, jag menar deras fingrar e ju så söta!!

Jo en dag händer det för oss alla tjejer och jag är helt säker på att inom ett år har vi alla en graviditet på gång tjejer!! KRaaaam
  • Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-16 17:26:42 följande:
    Nej jag kommer inte plussa.
    Fan, det är så jävla orättvist. Orkar inte mer nu, känns det som.
    Jag  blir så fruktansvärt nere när jag hör graviditetsprat just nu... jag är så bitter och ledsen. Som tur är är det ingen på kontoret som är gravid just nu, men det är väl bara en tidsfråga.

Min syster orkar jag inte ens ringa just nu, hon babblar ju bara om sin mage och vilken vecka hon är i och hur det känns och blablabla... Själv får jag ju inte ens nämna missfallen för henne men hon kräver minsann att jag är glad åt henne annars blir hon skitsur. Så jag försöker hålla masken så gott det går, men gråter alltid i en timme efter att jag pratat med henne.

Sambons svägerska är lika gravid som jag hade varit om jag fått behålla min första graviditet, känns sådär att behöva tillbringa julen med henne...

Fan vilket neggo-inlägg det blev nu då. Sorry, om några dagar är jag mitt vanliga jag igen...promise!
    Ack då gumman , ge inte upp! ''fan vilket neggo-inlägg'' - gumman du vet om att det är okej att skriva av sig faktist! Och jag läser nogrant och känner igen det du skriver, din syster har ingen anledning över att vara skitsur, det är du som ska vara det, jag förstår att hon skulle vara rädd att hon ska få missfall eller något när du sitter o pratar om det, men hon måste lika mycket acceptera att du blir ledsen över att du inte blir gravid just nu och också blir ''skitsur'' över att hon snackar om graviditet. Man kan lika gärna snacka om något som inte har med barn o göra för att båda ska må bra!
    Jag måste ärligt talat säga att jag känner mig lika nere som dig, jo jag kanske är i fas 2 egentligen men mitt humör går inte upp för det, jag tror jag börjar ge upp snart, jag tror jag inte blir gravid alls överhuvudtaget och tycker att medicinen som jag tar just nu är i hela stora onödan.. Det är okej att tycka att livet är skit, att inget går bra, tänker oftast att vad skulle hända om jag hade ett litet springande pyre mellan bena på mig ?
    Jag förstår hur du mår, och det är inget alls någon vill må, jag brukade smått prata med mamma förut om allt detta, hon brukade peppa mig, men det finns ingen som kan peppa mig förutom såklart ni som finner er i samma situation<3

Gumman snart är det våran tur, lita på mig! Kram{#emotions_dlg.flower}
  • Mjaaw
    Odetta skrev 2010-12-16 10:45:12 följande:
    Hej där!

Vad skönt att du verkar ha en bra läkare. Vad är det för medicin du har fått utskrivet? Om det ät Trombyl så ska den ätas från och med ÄL och inte först när man plussat...bara nått jag kom att tänka på.

*kramar och gravbaciller åt er alla*
    Hej på dig, o grattis för graviditeten (ifall jag inte grattat förr)Hjärta

Ja absolut tycker att han är väldigt bra,medicinen heter Duphaston, jag har faktist ingen aning om den finns uppe i Sverige, men han bad mig börja i dag BIM+17 , alltså idag, en på kvällen o en på morgonen.
    Jo jag tror jag har en aning om att det ska börjas runt äl, just för att den ska biverka.

Hur långt gången är du?

*Tar gärna emot gravbaciller,och en kram, KRAM!*
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-16 07:01:11 följande:

Oj- lyckades trycka iväg den där på något vis...

Hoppas hur som hellst på dig nu, Mjaaw. Det låter ju riktigt, riktigt lovande!
    Visste inte att det fanns något att ta för att lättare behålla efter befruktning, men det låter ju betryggande. Har dålig koll- när har du BIM?

Här har luften totalt gått ur- både mig och killen. Tror vi klarade oss igenom MFet genom att stenhårt tro att man var mottaglig för att bli gravid direkt efter och nu när mensen så fint dök upp en månad senare har vi liksom tappat gnistan. Till råga på allt har jag nog aldrig haft en så jobbig mens med störtfall och rejäl mensvärk. Hoppas det var en engångsföreteelse Obestämd. Vill bara hitta något som gör att jag orkar vända mentalt igen...men vissa morgnar är det så tungt att vakna upp till tomheten innombords. Har massa saker jag borde ta tag i och få gjorda...men jag bara skjuter upp det. Får liksom inte fram energin. 
    Någon som har något kul och upplyftande att berätta som kan ljusa upp lite?? Som t.ex Mjaaws positiva situation just nuSkrattande

Jag förstår dig gumman, energin är borta och man vill verkligen inget annat än få de där JÄKLA plusset i stickan att lysa upp, att det ska vara så svårt att få fram 2 streck på en vanlig sticka, det krävs för oss månader av jobb just för att få det där plusset, och att ett liiiiitet pluss ska få våran lycka att bli total!
    För er kanske det låter som en positiv situation jag är i, men jag vet inte känns ändå att allt är så hopplöst, känns att allting just nu är i onödan, har börjat gå över med att det inte blir några inom tid.

MEN här ska det ickes ge upp, vi ska nog alla kämpa för att få fram det där extra strecket som tyder på graviditet!
    Pancakes skrev 2010-12-16 09:15:22 följande:
    Pja, en grej kan ju vara att om du kollar på listan så ser man ingen av dem som var med och startade den här tråden är kvar längre, alla är i plus igen-tråden nu. Så ska man följa statistiken så är ni alla borta (förutom lite gästspel då och då) under 2011 och den här tråden har tagits över av nya tjejer Flört 

ALLA hamnar i andra tråden till slut, oavsett bakgrund. Det finns massa tjejer där som til och med fött sina barn nu som haft flera missfall, problem, mediciner och elände. Det slutar i barn förr eller senare, så är det bara! Kanske ger lite hopp?
    Haha jo det var faktist lite uppmuntrandet det där, hade en lust att läsa det om och om igen just för att det vart peppande och ger ett litet extra hopp just nu när man är så nere!
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-16 23:05:33 följande:

Mjaaw- Förstå mig rätt, menade absolut inte att framställa det som att du har det lätt på något sätt! Tänkte snarast på att det var så härligt att höra att någon var i startgroparna på ett nytt försök! Vi vet ju alla att det inte är garantier för något...men jag upplever ändå alla nya försök som ett steg närmare...(när jag har en positiv dag). Hoppas hur som hellst STENHÅRT på att det funkar för dig den här gången!
    Önskar det fanns något jag kunde säga för att få upp energin, men ibland kanske man bara ska låta sig vara nere ett tag.
    Det finns inte en elitidrottare som fokuserar sin energi totalt på en uppgift i flera års tid - de har ALLTID en avbrottsperiod där de får vila mentalt. Den mentala vilan får inte vi i vår kamp. Inte konstigt att man tappar gnistan ibland!! Men verkar du bli kvar på backen för länge finns det en bunt med bruttor här för att få dig upp på fötter igen i alla fallGlad

Å gumman, såklart jag förstår dig , nejdå det var inte alls så jag menade, nu kanske det var du som förstog mig fel, jag menade att jag tycker det är på ett annat sätt bra, att ni ser det positivt för mig :D
    Hoppas stenhårt på att det är allas tur här!!!

Jo verkligen det har du rätt i , här finns det ingen vilan, vi kör månad efter månad.

Vi kör nu allihop och får till det hoppas jag!
  • Mjaaw
    Odetta skrev 2010-12-17 20:47:56 följande:
    Tack Jag är i v33 nu och kommer att bli igångsatt kring den 26/1 (38+0) så nu börjar det faktiskt närma sig. Och tur är väl det för jag börjar bli himla trött på hela det här konceptet med att vara gravid (femte gången jag är gravid på 1 år)

Intressant med nya mediciner. Har faktiskt aldrig ens hört namnet på den. Vad är det den gör? aktiva ämnen? Håller mina tummar för dig (och alla andra kämpande härinne så klart med) snart blir det eran tur, även om det inte känns så ibland.

*stora kramar och massor med gravbaciller*
    Oj så kul det låter, att du vet när lillungen kommer till världen.
    5:te gången - oj, 4 missfall före, men är glad över att du lyckades till slut!

Medicinen ska enligt läkarn ifall det blir befruktning hos mig kunna minska chanserna för missfall med ca 20 % o så ska den kunna ''låta'' ägget stänga sig mer ordentligt så att inte fostret ''trillar ut'' alltså missfall , det vart en massa grejjer det handlade om.

Det går nog bra snart hoppas jag, det sägs ju att inom 1 år blir 50% gravida och inom 18 månader blir 90%gravida, och jag är på månad 17, så snart får det gälla hoppas jag.

Kramar
  • Mjaaw

2011 är vårt år tjejer!! Jag får nog ändå önska att 2010 är mitt år , alltså denna månad, men annars blire 2011!!!
    Jania , haru fått några symptom, alltså illamående eller något sånt?

Skruttnorpan - jag kan bara hålla med dig såååååå mycket. Jo visst är jag ung o har tiden framför mig men ändå, jag har kämpat nu i 17 mån och tycker det är dags nu! Trodde aldrig det skulle vara så svårt, jag är lite avis på din vännina som ens KAN tänka så, jag bryr mig inte (i detta samanhang jag sitter i nu) när en knodd skulle komma, bara den kommer, oavsett om den skulle komma mitt i den kallaste vintern, eller i den hetaste sommaren, bara den kommer, då är jag såååå glad! Går itne ens att tänka tanken att ha en bebis här, jag blir fylld av kärlek bara jag tänker på en knodd.

• Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-18 21:36:47 följande:
    Hahaha, jag förstår PRECIIS vad du menar med att man blir fylld av kärlek av tanken på en liten, och det är en sån FIN känsla! Tänk då bara vad som kommer sprudla i en när man väl får hålla sin lill* i famnen! Det är SÅÅÅ långt borta, men känslan är så verklig att man nästan kan ta på den...
    Önskar också att jag fick vara så naiv...men å andra sidan har hela den här resan lärt mig mycket. Om mig själv, om min partner, om vilka som är mina vänner och vilka som inte är det. Det har fått mig att omvärdera mycket i min vardag och att ändra mycket som jag tidigare gjort av gammal vana, men nu insett att jag inte bryr mig det minsta om. Får den här sagan bara ett lyckligt slut så kommer allt det här ha gjort mig till en bättre människa och mitt liv till en bättre plats för ett barn att växa upp i. Det är kanske därför allt har tagit sådan tid...som om bitarna var tvungna att falla på plats först...

Jag hoppas på detGlad
    Du tar verkligen orden ut ur min mun!!!!
    Man märker vem som är ''dina riktiga vänner'' och vilka som inte är, och jag och sambon har fått ett starkare band tillsammans och jag har verkligen insett (när det gäller barn) Att man har hittat rätt man! Mannen som kämpar MED dig genom tårar och glädje att få den lilla knodden.
    Jo exakt som du säger, den hära glädjen över att bli överöst med kärlek av den lilla knodden, känns så nära att man kan ta på den, jag kan sitta o föreställa mig en graviditetsmage där lilla knodden växer, o hela hjärtat fylls av lycka.

Jo exakt som du säger, och jag är säker på att det är snart ett lyckligt slut, både för mig och dig o alla andra här, det känns liksom att den här kärleken till den efterlängtade barnet bara stiger månad efter månad, känns som att knodden är omöjlig att få tag i tills alla bitar sitter på plats. Ju längre det tar, desso mer bara vill jag ha knodden!!!! Jag trodde från första början att det inte alls skulle vara så svårt att få knodden, trodde från första månad, men icke, här sitter man efter att tårarna tagit slut o ett par långa tårar och fortfarande inte fått knodden in i magen!
  • Mjaaw

ett par långa månader ska det stå och inte tårar i sista raden*

KRam

• Mjaaw

Hej tjejer! JAg är så ledsen!! Jag tar ju en medicin jag fått av läkarn, och det sjuka är, jag städade hela huset igår , så jag har TOTAAAAALT glömt bort vart den ligger uhuuuuSkäms, haha har verkligen vänt upp huset upp o ner, och nej här syns ingen! JAg missade morgonens tablett o nu kvällens, tror ni det skulle kunna skada något ??

Ursh vad det svider till i höger äggstock, hoppas på bra nyheter för det!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3