• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-06-04 09:29:17 följande:
    Nostalgisk och sentimental är jag med förresten, har svårt för att slita mig  (om ni andra tycker att det blir för mycket positivt test snack så säg till, då respekterar jag det och spammar den andra tråden istället. Jag vet att det kan kännas jobbigt att läsa om det ibland när humöret sjunker)
    Nej då! Är så glad för din skull! Att andra i samma situation plussar inger ju hopp! Visst blir man lite avis men sånt är livet! Du har gått igenom så mycket mer än jag och det är bara två månader sen mitt missfall så jag unnar dig verkligen detta!!!! kram!
  • Odetta

Privat hade ingen teletid idag men kvinnokliniken kommer inga upp mig om 20 minuter ungefär (sådan där bokad teletid)

Altså jag ÄR ju nojjig, men tänk om dem tycker att jag är FÅNIGT nojjig? Nästan pinsamt att prata med dem om det här...tror inte dem kommer ge mig en tid, är ju bara i v4+4...blä. Men var precis på toa och det är verkligen inget mer blod än det som kom igår, men åh....med 4 graviditeter på raken som gått åt fanders så...JA, jag är nojjig!

Prutt....haha, vet ni, jag sitter här på soffan i vardagsrummet och har faktiskt mitt test från i morse brevid mig och tittar på var 5 secund känns det som...det är så fiiiiint. Hoppas så att den lille vill stanna *ber till alla högre makter som vill lyssna på min bön* 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-06-04 09:43:06 följande:
    Nej då! Är så glad för din skull! Att andra i samma situation plussar inger ju hopp! Visst blir man lite avis men sånt är livet! Du har gått igenom så mycket mer än jag och det är bara två månader sen mitt missfall så jag unnar dig verkligen detta!!!! kram!
    Gulle dig Pancakes! *kramar om hårt*

Snart är det din tur att också spamma tråden med fina plus, det tror jag benhårt på! (och tittar man på statistiken i den här tråden så är detta verkligen en gyllene tråd!)

*kram*
  • Pancakes

Vad skönt Odd att du får prata med nån! De kommer säkert säga att slemhinnorna är extra känsliga och att det är därför det blöder vid sex. Jag tror inte man kan få missfall vid sex! Jag frågade BM om det och hon sa nej. Däremot sattes mitt missfall IGÅNG av sex, alltså fostret var redan dött sedan några veckor och själva sexet var det som satte igång utdrivandet men då var det ju inget jag kunnat göra ändå.

• Happiness

Men jag ser mig inte alls som gravid bara så alla vet...min testdag är på söndag..HAHA tjatar som en papegoja men det är sant. For now.... not pregnant!

Håller tummarna för dig Pancakes....snart går det vägen för oss ALLA!!! KRAM!

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-06-04 09:53:11 följande:
    Men jag ser mig inte alls som gravid bara så alla vet...min testdag är på söndag..HAHA tjatar som en papegoja men det är sant. For now.... not pregnant!

Ok, vi lägger locket på ett par dagar :)
    Du och jag som båda skulle testa på söndag ju!! Attans, det blev inte så för min del! Men förhoppningsvis ökar stastistiken för dig då! Jag får trösta mig med att jag får dricka sju sorters vin på avsmakningsmenyn på bröllopsdagen i helgen istället!
  • Pancakes

Har ni andra haft mycket kortare mens efter MF? Min började i förrgår och är redan på väg att ta slut. Jätteskönt! Och så är cykeln 28 dagar istället för 30 som innan. Konstigt, varför blir det så?

• Odetta
    Pancakes skrev 2010-06-04 09:57:50 följande:
    Har ni andra haft mycket kortare mens efter MF? Min började i förrgår och är redan på väg att ta slut. Jätteskönt! Och så är cykeln 28 dagar istället för 30 som innan. Konstigt, varför blir det så?
    ja, mina cykler har bara blivit kortare och kortare känns det som. Jag har ju bara 12 dagar mellan ÄL och BIM så hur lång cykeln blir beror ju på när jag fått min ÄL. direkt efter skrapningen i januari låg ÄL på dag 22 och sedan har den sakta men säkert jobbat sig ner till dag 14 förra månaden och dag 15 denna månad (trodde dag 13, men tempen säger dag 15)

Så visst kan dem bli kortare (och jag håller med, visst är det skönt)

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 09:53:11 följande:

Oki, if you say so

Då håller jag handen för munnen tills på söndag, men då får du räkna med ett "I told you so!"

*kram*
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-06-04 09:57:50 följande:
    Det är många som vittnar om samma sak...jag tror det blir en rubbning av hormonbalansen..men att den sakta går tillbaka till sitt ursprung om det inte är så att man som jag och odd tex har andra bakom liggande problem. Det är ju först vid MF som det faktiskt kommer upp til ljuset om något skulle vara medicinskt fel så att säga...

Men för din del är det absolut ingen fara. ODD hade haft många MF bara det är en indikation. Mitt var också lömskt ålder+viktuppgång och trötthet. Jag gjorde en utredning med det var ju pga min ålder...och jag hade bråttom annars hade jag aldrig gjort en utredning. Men vilken tur att dom hittade "felet" annars hade jag ju aldrig kunnat bli gravid. Och vem vet det kanske jag fortfarande inte kan men nu har jag eliminerat ett problem iallafall.

LYCKA TILL VÄNNEN!!!!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3