• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tejj
    Happiness skrev 2010-06-14 23:34:11 följande:
    Hej underbara flickor!!!!

Välkomna alla nya. Här kommer ni att trivas ....Finns här i bakgrunden läser era inlägg men orkar inte deltaga. Usch, känner mig rikigt deprimerad och besviken. Det kommer ta lång tid att hämta mig denna gången.

Önskar att någon plussar snart. Känns faktiskt mindre tungt då...Kan ni inte göra mig lite glad och plussa? Någon? Alla?

Ska räkna detta som en mens blödning. Är på andra dagen nu. Klumpar av blod! Ingen rolig syn. Förhoppningsvis får jag väl ÄL meddetsamma, men man kan ju aldrig veta.

Jag (med hjälp av ODD-gumman) har lagt upp en taktik.

* Glandin 25
    * Trombyl el. Albyl Minor från ÄL
    * Höja Levaxindosen

Sen lite andra grejer som jag återkommer med....Odd, det var allt va?
    Skulle inte fixa detta utan dig...bara så du vet

*************************************KRAM********* ************************************
     Jag ska försöka att göra dig glad i helgen... ska försöka plussa då =)

Tänker annars på dig, o hoppas du repar dig snabbare än vad du tror!!!

Kram kram
  • LittleJunia

Pancakes- Gällande flytningarna så brukar man ju säga att man kan bygga broar med ÄL-flytningarna. Om du förstår vad jag menar!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tejj

o visst är mkt flytningar oxå ett grav.tecken...?! Tycker det rinner till konstant hos mig, känns nästan som jag kissar på mig ibland... =)
    Men vågar ändå inte tro på nå positivt besked till helgen............ fastän flytningar o ömma bröstvårtor.... =/

• Tejj

Meeeeen.... Är det bara jag som inte har något liv o som då sitter o blänger på denna dataskärm heeeeeela kvällen? *puffar* =)

Vågar knappt skriva det..... mest för att inte ge mig själv falska förhoppningar.... men vet inte hur många ggr jag gått på toa o kissat idag!!! Sista ggn var för en timma sen, o jag skulle lätt kunna gå igen o få ut några deciliter!!!!!! ;)

• LillaMy3

âr det någon här som har erfarenhet av nidationsblödning?

Jag fick en blödning/brun-röd flytning idag på dag 4 dagar efter äl. Har lite mensvärk. Men kan väl inte fått en så kort lutealfas plötsligt? Den har varit 14 dagar tidigare. Hur vet man skillnaden på spottings och nidblödning!?!?

Har inga direkta andra symptom... Ytterst lite ömma bröst, lite hungrig och ganska ilsk.

Hade pos på äl-testet den 11 och hade väl äl senare samma kväll eller dagen efter.

• pixerpie

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • pixerpie

Hej, hoppas alla har det bra, trots omständigheterna!

Uppdatera mig i listan... var ju ett tag sedan sist... äl utslag på sticka söndag... Kan bli spännande eftersom vi är några med bf ungefär samtidigt! Min önskan är att kunna plussa till midsommar... men vi får väl se... För tidigt att börja spekulera än!!

Tejj- håller tummarna! Vaknar du och behöver gå upp på natten med??

• MCT79
    Tejj skrev 2010-06-15 20:07:28 följande:
    Meeeeen.... Är det bara jag som inte har något liv o som då sitter o blänger på denna dataskärm heeeeeela kvällen? *puffar* =)

Vågar knappt skriva det..... mest för att inte ge mig själv falska förhoppningar.... men vet inte hur många ggr jag gått på toa o kissat idag!!! Sista ggn var för en timma sen, o jag skulle lätt kunna gå igen o få ut några deciliter!!!!!! ;)
    Woohoo! Spännande!!  När tänker du testa??
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-06-15 09:03:49 följande:
    Åh, vad lustigt.. Du och jag har BIM samma dag och även jag tror mig ha haft min ÄL tidigare än beräknat. Jag är ju lite fånig som inte vill köpa ÄL tester, jag vet, men är inte riktigt redo än. Vill så gärna att det ska funka utan några tester eller ingripanden. Hur som helst så borde ÄL vara på torsdag den här veckan men igår tyckte jag nog att det var väldigt tydliga ÄL-flytningar. Har aldrig märkt av ÄL på något sätt tidigare men nu när man läst på lite så är jag rätt säker. Under hela eftermiddagen var de äggvite-aktiga och sega, visst är det så det brukar vara? Ursäkta detaljerna...

Men varför blir ÄL oregelbunden helt plötsligt när mensen är regelbunden? Är det MF som ställt till det? På VUL hade jag ÄL exakt två veckor efter MF och då har jag liksom antagit att ÄL är exakt två veckor efter mens. Nä, jag får nog ge efter och köpa ÄL-test nästa månad..
    Nu ska vi se.. om jag fattat rätt så kan ÄL egentligen infalla "när som" under cykeln.. men att mensen "alltid" kommer 14 dagar efter äl... så egentligen kan man bara veta säkert i efterhand när man hade äl...  tror jag..

Näe min cykel kom igång igen efter mitt utomkveds så tog det en cykel innan den var tillbaka till mina normala 28 dagar... förrförra var nämligt 42 dagar..
    Men nu verkar det som ÄL kommer som den ska denna månad.
    Kan det vara något sånt för dig?

Kram!
  • FruW

MCT79 - ja det kan kanske förklara saken.. Jag fick fullt uslag på äl igår, jättestarkt! Lite svagare i dag tycker jag, så då är ju inte äl såå tidig som jag först trodde. Har också fått de där flytningarna.. Hoppas verkligen att det tar sig den här gången, men kanske inte så troligt då jag fått mf två månader i rad nu,,,

Usch, lite gnäll från mig kommer nu, hoppa över om ni vill, men vill få berätta för några som kanske förstår...

En nära vän till mig har försökt bli gravid i över ett års tid, Först för några veckor sedan fick de sitt efterlängtade plus, så det har ju tagit ett tag.. Fick reda på detta tidigt, men samma dag som jag kunde konstatera mitt tredje mf... Känns ju lite dubbelt det där.. Till saken hör att vännen är väldigt insatt i min "historia", hon vet vad som har hänt och hur ledsen jag har varit.. Jag är jätteglad för hennes skull, det tror jag att ni vet... Tydligen har hon mått ganska illa under den senaste tiden =( I dag fick jag ett mejl av henne där hon beklagar sig över att hon mår illa hela tiden och spyr flera gånger om dagen.. Jag vet att det är överkänsligt av mig, men jag blev så otroligt ledsen över det hon skrev.. Kändes lite onödigt att klaga över detta till mig, hon vet att jag inte vill ngt annat än att sjäv vara i den situationen... Usch, känner mig som en dålig kompis som känner så, samtidigt blir jag ju irriterad o ledsen över att hon beklagar sig, hon är ju gravid!  Vad tycker ni, har ni liknande erfarenheter, hur har ni hanterat detta?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3