• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta

Idag är det fredag....domedagen känns det som Är så himla fruktanvärt nervös så det finns inte.....tänk om jag är tom! Klockan 15 ska vi vara där...

annars har dem senaste dagarna varit bra faktiskt. Gick på den där begravningen där jag var tvungen att träffa min mans brors fru. Hon som jag verkligen inte tycker om. Men det gick bra, jag blurrade ut henne bara så fanns hon inte där...sa faktiskt inte ens hej till människan! Senare under dagen gav min mans bror min man en påse med presenter till lilleman och mig från dem....försenad födelsedagspresent till lilleman (dem fick ju inte komma på hans födelsedag i februari) och 2 små presenter till mig (jag fyller år nästa vecka). Ja vad säger man...dem kansek har lite dåligt samvete ändå?

Få se hur jag gör med henne nu....är det av dåligt samvete så kanske jag åtminståme säger hej till henne nästa gång man måste umgås.

Gah....4 timmar kvar! *hjälp*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Tejj

Hoppet är inte ute än för er som testat nu idag, vänta till efter helgen (precis som det skulle vara hur lätt som helst) o testa då...  Jag håller alla mina tummar o tår för er....

Själv blöder jag som sjutton.... aldrig varit med om så här mkt blod... förutom MF för 14 v, denna mens påminner faktiskt lite om det.... mängdmässigt alltså... (sorry för lite snuskit snack) o sjukt ont i magen har jag oxå =( o jag som ska bort på galej ikväll, o på spa lör-sön.... hoppas det onda försvinner tills dess, så jag kan njuta o koppla av lite............

Nu väntar dammsugningen på mig =)

• Tejj
    Odetta skrev 2010-06-18 11:04:41 följande:
    Idag är det fredag....domedagen känns det som Är så himla fruktanvärt nervös så det finns inte.....tänk om jag är tom! Klockan 15 ska vi vara där...

annars har dem senaste dagarna varit bra faktiskt. Gick på den där begravningen där jag var tvungen att träffa min mans brors fru. Hon som jag verkligen inte tycker om. Men det gick bra, jag blurrade ut henne bara så fanns hon inte där...sa faktiskt inte ens hej till människan! Senare under dagen gav min mans bror min man en påse med presenter till lilleman och mig från dem....försenad födelsedagspresent till lilleman (dem fick ju inte komma på hans födelsedag i februari) och 2 små presenter till mig (jag fyller år nästa vecka). Ja vad säger man...dem kansek har lite dåligt samvete ändå?

Få se hur jag gör med henne nu....är det av dåligt samvete så kanske jag åtminståme säger hej till henne nästa gång man måste umgås.

Gah....4 timmar kvar! *hjälp*
    Det kommer gå bra ska du se! 55min kvar... ska tänka xtra mkt på dig då =)
    Kram!
  • Dag och natt

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• Dag och natt

Tänkte hoppa in här i tråden om det går bra Glad

Jag har ett pågående tidigt missfall (v 6+1 i onsdags när jag började blöda och åkte in för VUL) och på VUL såg läkaren en platt hinnsäck och sa att det inte var en frisk graviditet. Jag vill inget annat än att bara försöka så fort som möjligt igen, man vill nästan bara ännu mer nu. Det var min första graviditet. Det kändes overkligt när jag plussade men lika overkligt känns det att det plötsligt inte skulle vara nåt där inne. Här har jag suttit och läst om embryots utveckling och så visar det sig istället att något gått snett och det jag har läst om har inte stämt i just min grav. Gråter

Jag har aldrig använt ÄL-stickor men kan tänka mig att testa det så att man inte missar några viktiga dagar framöver. Har ni väntat till efter första mensen eller börjat försöka strax efter mf-blödningen tagit slut? Jag tror inte vi kan hålla oss till efter första mensen, vill vill vill NU! Hjärta 

• MCT79

Hej Pinklove och Havsklippan! Trist att ni behöver komma hit men känn er varmt välkomna!!

Havsklippan jag väntade inte en mens utan körde på direkt.. nu har jag det gått...hmm.. tror det här är vårt tredje försök...

Odd precis när jag läste ditt inlägg om VUL kl 15 så tittade jag på klockan och den var 14,56... tänker på dig!! Det kommer gå fint ska du se!!

• Happiness

känner mig fortfarande så himla risig så jag kan inte skriva. Det har hänt så mycket här.
    Har läst mycket om MF och förhögt TSH nu så det sprutar genom öronen. Tyvärr ger inte kliniken med sig en tum och vi kan självklart anmäla till HSAN men det ger inte oss något dessvärre.

Har lämnat nya blodprov till VC för att se vad TSH ligger på nu. Ligger det för högt ja då gäller det att öka Levaxindosen fort som ögat. Ska till läkaren den 6 juli för att diskutera och analysera blodprov. Ska be om en remiss til endokrinologen.

Min hypetyreos är besvärlig inte nog med att jag blir infertil av den jag har också  svårt att fungera i vardagen. Det finns ett preparat som skrivs ut endast på licens det heter amour Thyroid och är naturligt svinsköldkörtelhormon. Det kommer bli en kamp att få tag på detta men jag har kollat upp lite olika läkare i Norden. Jag har faktiskt höjt min egen Levaxindos utan att snacka med läkaren. Något måste hända nu liksom. Jag vägrar ha ett MF till.

Eftersom jag troligtvis hade ett MF i april också kan även förklaringen ligga i slemhinnan. Embryot har helt enkelt svårt för att fästa. Jag testar Albyl Minor för det. Har även lämnat in en fertilitetsutredning till landstinget sjukhus. Får se hur om dom tänker ta emot oss. Det känns iallafall helt meningslöst att göra ett IVF försök till så länge Levaxindosen inte är rätt inställd. IVF-läkaren sa att vi hade LIKA stora chanser att köra på naturlig väg...so way not liksom????Dumt att ödsla mer tid,kraft,hälsa och pengar på detta.

Med handen på hjärtat är jag helt övertygad om att IVF försöket var dömt att misslyckas eftersom dom inte kollade mtt TSH en extra gång vid FSH stimuleringen. Har läst bl a en artikel av Professor Ernst Nyström. Han hävdar att vid ET ska man gå in och höja Levaxin dosen med 25-50%. Självklart hävdar klinken att det inte behövs. Hade dom tagit det blodprov som jag nekades hade dom sett att mitt värde var skyhögt och att dom med detsamma skulle satt in Levaxin. Som sagt för högt TSH leder ju till MF och att man inte kan bli gravid överhuvudtaget.

Förlåt alla mina vänner för att jag tjatar om detta...tror nu efter att ha sörjt ett tag att jag kan lägga allt åt sidan och bara njuta av min man i lugn och ro. Ska försöka att inte bli mer bitter på sjukvården än vad jag var innan

Välkomna alla nya. Beklagar verkligen över att ni hamnat här, men det som är toppen att INGET är FÖR dumt eller knäppt att ta upp i denna tråd Vi har bestämt oss för att kämpa vidare mot vårat mål....en bebis i famnen.

************************************KRAM*****************************************************

• Odetta

Vad ni är söta som tänkt på mig!!!! *stor kram på er alla*

Vet ni vet ni vet ni.....jag har en 9mm liten inneboende i magen som har ett finfint pickande hjärta! Så just nu känner jag mig lugn för just nu är jag himlans gravid!

Så idag är jag optimist och tänker sprida en jävla massa optimistiska vibbar här i tråden. Tjejjer, jag är gravid för FEMTE gången I ÅR....1MA och 3mf på raken bara i år....1 MA och 5mf allt som allt...och nu har jag åter ett hjärta som slår i magen: DET FINNS HOPP!!!

STORA BAMSEKRAMAR TILL ER ALLA TUFFINGAR DÄRUTE!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure
    Dag och natt skrev 2010-06-18 14:51:35 följande:
    Tänkte hoppa in här i tråden om det går bra Glad

Jag har ett pågående tidigt missfall (v 6+1 i onsdags när jag började blöda och åkte in för VUL) och på VUL såg läkaren en platt hinnsäck och sa att det inte var en frisk graviditet. Jag vill inget annat än att bara försöka så fort som möjligt igen, man vill nästan bara ännu mer nu. Det var min första graviditet. Det kändes overkligt när jag plussade men lika overkligt känns det att det plötsligt inte skulle vara nåt där inne. Här har jag suttit och läst om embryots utveckling och så visar det sig istället att något gått snett och det jag har läst om har inte stämt i just min grav. Gråter

Jag har aldrig använt ÄL-stickor men kan tänka mig att testa det så att man inte missar några viktiga dagar framöver. Har ni väntat till efter första mensen eller börjat försöka strax efter mf-blödningen tagit slut? Jag tror inte vi kan hålla oss till efter första mensen, vill vill vill NU! Hjärta 
    Vi körde på direkt, orka vänta på en mens när man bara vill ha tillbaka det där plusset på stickan igen... :( Jag fick ÄL igen ca 14 dagar efter missfallets början så missfallet blev som en mens ungefär, bara några dagar längre. Ska testa mig på midsommarafton tänkte jag, då är det BIM -2. Innan missfallet testade jag på BIM -4, så jag kanske inte kan hålla mig ända till midsommar. Fy vad jag vill att det ska ha gått vägen nu.
    Hoppas din ÄL kommer igång igen snart också, och att du slutar blöda fort. Jag kände att det var så svårt att gå vidare medan jag blödde, det kom liksom en ständig påminnelse varenda gång man gick på toa. 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3