Dag och natt skrev 2010-06-18 14:51:35 följande:
Tänkte hoppa in här i tråden om det går bra
Jag har ett pågående tidigt missfall (v 6+1 i onsdags när jag började blöda och åkte in för VUL) och på VUL såg läkaren en platt hinnsäck och sa att det inte var en frisk graviditet. Jag vill inget annat än att bara försöka så fort som möjligt igen, man vill nästan bara ännu mer nu. Det var min första graviditet. Det kändes overkligt när jag plussade men lika overkligt känns det att det plötsligt inte skulle vara nåt där inne. Här har jag suttit och läst om embryots utveckling och så visar det sig istället att något gått snett och det jag har läst om har inte stämt i just min grav.
Jag har aldrig använt ÄL-stickor men kan tänka mig att testa det så att man inte missar några viktiga dagar framöver. Har ni väntat till efter första mensen eller börjat försöka strax efter mf-blödningen tagit slut? Jag tror inte vi kan hålla oss till efter första mensen, vill vill vill NU!
Vi körde på direkt, orka vänta på en mens när man bara vill ha tillbaka det där plusset på stickan igen... :( Jag fick ÄL igen ca 14 dagar efter missfallets början så missfallet blev som en mens ungefär, bara några dagar längre. Ska testa mig på midsommarafton tänkte jag, då är det BIM -2. Innan missfallet testade jag på BIM -4, så jag kanske inte kan hålla mig ända till midsommar. Fy vad jag vill att det ska ha gått vägen nu.
Hoppas din ÄL kommer igång igen snart också, och att du slutar blöda fort. Jag kände att det var så svårt att gå vidare medan jag blödde, det kom liksom en ständig påminnelse varenda gång man gick på toa.