Anonym skrev 2010-05-19 23:08:47 följande:
Så jag ska inte byta blöja på mitt barn för att hon blir tjurig menar du? Och jag kan lova att hon ÄR tjurig. För det var ju inget annat jag gjorde än att byta blöja? Får hon bestämma så ska hon aldrig ha en torr blöja och som du naturligtvis förstår så går det inte.Jag blev också slagen som liten och jag skulle aldrig göra illa mitt barn. Jag skrev att jag hade LUST, inte att jag gjorde det.Jag har ju faktiskt hört om andra mammor som är arg och irriterade på sina barn, de flesta faktiskt. Ska alla dom söka hjälp då tänker du? Eller?
Jag har inte skrivit att du inte skulle byta blöja på henne. Men att skriva att en 6 månader gammal flicka blir tjurig?! Något kanske var fel, det kanske var kallt? Hon kanske behövde närhet, att du höll henne intill dig? Om man behöver göra något som att blöja då har jag haft hörselskydd på mig. Lättare att hålla sig lugn och inte bli irriterad och kanske barnet slutar gråta för att man har något konstigt på huvudet. Min pojke gjorde det flera gånger.
Du gör ditt barn illa genom att bli arg och irriterad på en så liten tjej! Tro sjutton att hon gråter och skriker när den som skall representera tryggheten för henne blir arg på henne.
Ja, jag har också läst om mammor som blir arga irriterade på sina spädbarn och JA jag tycker man skall söka hjälp om man inte kan kontrollera sig så pass och inte låta det gå ut över någon som inte kan försvara sig.
Det är att göra det lite väl lätt för sig att bara säga att alla mammor (föräldrar) tappar kontrollen och blir arga på sina spädbarn. Så är det inte, de flesta försöker mer än så.
Det är ingen som begär att någon skall bli en perfekt förälder men att misslyckas och ge upp? Varför inte söka hjälp så att du gör det bättre än att bli arg på ett spädbarn?! En ny chans med det barn du har?
Och alla blir inte lugna och trygga när de har hysteriska mammor.
Klarar jag, efter att ha fått hjälp, hålla mig lugn eller i alla fall inte bli arg på min lilla pojke trots att jag inte har någon avlastning, borde väl två föräldrar kunna stötta varandra så att de inte blir arga på spädbarn?!
Jag har tid och ork att svara då min pojke sover bättre nu.
Tyvärr förstår jag att du inte har en tanke på att söka hjälp då du inte verkar tycka att du gör fel, trots att du mådde skitdåligt över vad du gjorde.