Ni som har psoriasis över hela kroppen...se hit!
Jag har inte hela kroppen täckt, men dock är väl i princip varje kroppsdel drabbad numera. Har haft psoriasis i mer än tio år och är riktigt less på det. För mig gör solen underverk (borde flytta utomlands haha) men känner likadant som du varje år det är dags att plocka av sig de heltäckande kläderna. Jag vet inte vilket som är bäst: alla blickar eller alla frågor och kommentarer.
Från hudklinikens sida har jag hittills bara fått behandlling genom krämer och en lösning till hårbotten, jag förde ljusbehandling på tal en gång men det ville läkaren inte ge mig pga min ljusa hudtyp. Jahapp... men jag solar ju om somrarna. Och hemma fyller jag badkaret med saltvatten (vanligt salt alt badsalt) och badar mig mjuk emellanåt, skrubbar försiktigt bort alla uppmjukade fjäll och sen går krämerna in bättre. En vecka på Kreta med sol o bad gjorde underverk, allt försvann... (sen kom det ju såklart tillbaka men ändå, skönt så länge det varade!).
Jag skulle helst vilja undvika kortisonpreparat, tips på naturliga alternativ som fungerat på er???