• Pixxiedust

Omföderskor, gick andra förlossningen snabbare?

Alla säger ju att den andra förlossningen alltid går snabbare än den första. Var det så för dig?

• Svar på tråden Omföderskor, gick andra förlossningen snabbare?
  • lövet2

Nej. Min första tog bara 3 timmar, och den andra tog 4 timmar.

• stina84

undrar med Dessutom om jag får lägga till en fråga så undrar jag om andra barnet kom tidigare än första och hur många dagar det skiljde Hoppas det inte gör något TS

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314, Bebis i magen med BF 100610 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sofali

O ja! Gick mycket snabbare och gjorde inte lika ont. Hade en väldigt bra 2:a förlossning.

• Jempa L

Japp... Tvåan kom betydligt fortare... 4½ timme med första, lillasysters tog 20-30 minuter...

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Majan78

Ja, mycket fortare.  Han kom dessutom tidigare än första, på bf +4. Storebror är född på bf+19.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • mullzack

1:a 4,5 dygn på BF
    2:a 4,5 dygn på BF

Tror inte jag törs satsa på ett tredje eller vad säger ni om oddsen

Julia 4,5 Kevin 2,5
  • h80

Första 46 timmar 6 dagar innan BF
    Andra 4 timmar 2 dagar innan BF

• Pixxiedust
    h80 skrev 2010-05-20 19:50:11 följande:
    Första 46 timmar 6 dagar innan BF Andra 4 timmar 2 dagar innan BF
    Teskedsmamman skrev 2010-05-20 20:19:05 följande:
    Typ... Första tog 113 timmar, andra mindre än 3....
    Vilka tidsskillnader!! Hur var förlossningarna då? När kände ni att "nu måste vi åka in"?
  • Teskedsmamman
    Pixxiedust skrev 2010-05-20 20:24:52 följande:
    Vilka tidsskillnader!! Hur var förlossningarna då? När kände ni att "nu måste vi åka in"?
    Med första fick jag sovdos efter 4 dygn och sedan ändrade värkarna karaktär och vi gjorde en koll och fick då stanna kvar...

Med andra så hade jag 2 värkar, ville kolla upp om jag hade börjat öppna mig och hade kommit 4 cm på de 2 värkarna, sedan gick det undan efter lavemang.... ska aldrig mer ta lavemang!
    3 killar & pojke v28 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
Svar på tråden Omföderskor, gick andra förlossningen snabbare?