Inlägg från: Rosenöga |Visa alla inlägg
  • Rosenöga

10 månader, skriker högt?

Hon kan inte prata än och då skriker hon väl för att hon vill säga något.

Ok, jag känner igen det. De har en period då de bara skriker gällt och genomträngande rakt ut samtidigt som de kollar hur omgivningen reagerar - folk vänder sig ju om och stirrar - och de verkar även lyssna till sin egen röst med en viss förvåning att de lyckas åstadkomma dessa öronbedövande ljud.

Man kan inte uppfostra en baby på 10-11 mån. Visst kan du säga schhh.. och prata lågt själv med henne men hon kommer bestämma själv hur länge hon ska ge upp illtjut. Jag kan lova att det kommer att gå över.

• Rosenöga
    Dezert Roze skrev 2010-05-21 23:36:52 följande:
    Ja det stämmer, fast min är ju äldre och skriker riktigt riktigt högt o hon är snart 11 mån. "BVC" sade att det kallas för delfintjut och inte är något fel utan bara bra att de visar att de "finns och kan synas o höras", vad de vill osv.Problemet är hur jag ska få tyst på henne när det går för långt?
    Aha, det finns en benämning "delfintjut". Det kan kännas pinsamt när folk stör sig. Du får gå undan med henne eller kanske avleda på något sätt med något intressantare så att hon glömmer bort sig och hejdar sig.
Svar på tråden 10 månader, skriker högt?