• ääni

Hur äter du sushi?

Kan ätas på flera sätt och vissa föredrar man framför andra. Kanske behärskar man inte alla tekniker...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur äter du sushi?
  • ääni
    Michisen skrev 2010-05-21 09:48:32 följande:
    Med munnen! Men skämt åsido, jag äter med pinnar.
    Det är väl det snyggaste men jag är inte så bra på det. Särskilt inte med glatta pinnar eller om sushibitarna är så stora att man måste ta flera tuggor av samma bit.
  • SuzR

jag börjar nog med pinnarna och ser hur det går men jag tycker det är ganska praktiskt att använda händerna ..men det gör jag bara om jag äter sushi hemma, när jag är ute bland folk kan man ju försöka se lite världsvan ut,,,,,

• nomina

jag äter väl inte sushi om man ska säga så. jag har bara provat de en gång, o då åt ja me händerna, gjorde ett försök me pinnar men de gick inte så bra! :P

• ääni
    SuzR skrev 2010-05-21 09:52:21 följande:
    jag börjar nog med pinnarna och ser hur det går men jag tycker det är ganska praktiskt att använda händerna ..men det gör jag bara om jag äter sushi hemma, när jag är ute bland folk kan man ju försöka se lite världsvan ut,,,,,
    Haha... samma här
  • happy 78
    SuzR skrev 2010-05-21 09:52:21 följande:
    samma här också men funkar det inte med pinnarna på restaurangen så blir det bestick..
  • ääni
    happy 78 skrev 2010-05-21 09:57:33 följande:
    samma här också men funkar det inte med pinnarna på restaurangen så blir det bestick..
    Ja! Men det är ju lite svårt det med...
  • Agent 355

Jag brukade använda pinnar. Men efter att en japansk kompis som också är sushi chef sa att man ska använda händerna så varvar jag. Man "ska" heller aldrig hälla soya på och egentligan bara doppa sparsamt...

• La Lola

annat;

Jag har aldrig ätit det.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Hur äter du sushi?