• Christina86

    Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?

    Hej på er!

    Jag har en liten fråga. Det är nämligen såhär att jag nu väntar mitt andra barn som är beräknat till den 5 Augusti.
    Är alltså i vecka 30 nu. Å denna lilla tjej är såååå otroligt aktiv där inne. Hon snurrar runt, hon boxas och sparkar och har sig. Visserligen så är det jätte mysigt och jag vill absolut inte klaga på det. Även om det kan göra ont i bland :)
    Men med min son var det helt annorlunda. Han var jätte lugn i magen och jag kände honom bara några ggr om dagen. Det visade ju sig sen att han var lugn även utanför magen och jag har aldrig haft några problem med honom. Han sitter lugnt och leker och lyssnar på vad man säger och så. Han var jätte snäll med sovtider och sånt när han var mindre. Världens bästa unge alltså.. ;)

    Så undrar jag om denna tjej kommer vara tvärt emot sin bror.

    Hur har era bebisar varit utanför magen om dom varit livliga i magen??

  • Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?
  • Vrinda

    Min son var relativt lugn i magen. Han gillade att ta sovmorgon och sov snällt och lugnt på natten. På dagarna kände jag av honom nu och då men det var aldrig så att jag tyckte han var vild. Nu är han snart ett år och är en väldigt fysisk liten kille. Full fart hela dagarna! Han blir ganska snabbt uttråkad så man får hitta på nya saker att göra hela tiden. Han "pratar" rätt mycket och gillar att busas och charmas.

    Han har alltid sovit bra på nätterna, förutom några kortare perioder, och fram tills han började sova hela nätter gillade han att sova ut på morgonen. Nu är han betydligt mer morgonpigg.

    Så i sonens fall har det varit både och. Lycka till med lilla tjejen!

  • Mary Jo

    Min tjej var ganska vild i magen,eller mer aktiv kanske. snurrade och sparkade och drog mycket med armarna,jag kände henne nästan hela tiden! Men nu är hon jättelugn. I magen var hon vaken på nätterna men nu sover hon ofta nästan hela nätterna.

  • MariaOMarkus

    Min dotte var vild i magen,de va ett himla massa sparkande.. och ja,hon är vild även utanför oxå {#lang_emotions_wink}

    bebis jag väntar nu är mkt lugnare än sin storasyster så får se om bebis blir ugn utanför magen


    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • Fru LB

    Min tjej var ganska aktiv i magen, var ju min första graviditet så jag hade inget att jämföra med men vi sa hela tiden att "det måste bli en fotbollspelare som sparkar så mycket". Hon är fortfarande aktiv (15 mån nu) och har varit hela tiden, aldrig varit nöjd med att ligga still, lärde sig krypa innan hon kunde sitta (6mån) och gick när hon var 10 mån. Så med mitt första barn stämde det, är bara i v 18 med andra så det återstår att se hur den här blir. 

  • Idapida83

    Jag hade en vilde i magen och hon är lika vild nu vid 2,5 års ålder! Har varit aktiv hela tiden. Nu har jag en lite mer stillsam i magen och hoppas han blir lite lugnare utanför magen:) Så man slipper vara nervös över allt klättrande och hoppande kanske:)

  • JulieL

    Sonen var jätte lugn i magen, kanske tom lite för lat ;).


    Han fyller 18 om ett par veckor och han är fortfarande lugn :D.
    Tösen i magen är däremot vild ibland så vi får väl se...
  • Christina86

    Låter som det kan vara helt olika... :) Ska bli spännade att se. Dock så har denna lilla tös två föräldrar som har myror i arslet... :D
    Sonens pappa däremot är lugn av sig...=) Så detta kommer säkert bli en livlig bebis även utanför...=)

  • Hhoney

    Jag har funderat pa samma sak. Min lilla tjej ar riktigt aktiv dar inne.. kanner henne i stort sett hela tiden. Har fragat BM om det ar normalt och hon sa att det ar bra att hon ar aktiv, betyder att hon ar frisk och stark.
    Han funderat pa om jag ater mycket socker men det tror jag inte att jag gor.
    Aterstar att se.. Ett par veckor kvar tills hon kommer ut

  • Lilla Jag

    Min största var jätte aktiv i magen... och nu är han helt otrolig, 4 år gammal. Varken jag eller någon annan har sett en så aktiv kille, med så mycket påhitt. Så jag tror på att aktiviteten börjar redan i magen.

Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?