• Christina86

Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?

Hej på er!

Jag har en liten fråga. Det är nämligen såhär att jag nu väntar mitt andra barn som är beräknat till den 5 Augusti.
    Är alltså i vecka 30 nu. Å denna lilla tjej är såååå otroligt aktiv där inne. Hon snurrar runt, hon boxas och sparkar och har sig. Visserligen så är det jätte mysigt och jag vill absolut inte klaga på det. Även om det kan göra ont i bland :)
    Men med min son var det helt annorlunda. Han var jätte lugn i magen och jag kände honom bara några ggr om dagen. Det visade ju sig sen att han var lugn även utanför magen och jag har aldrig haft några problem med honom. Han sitter lugnt och leker och lyssnar på vad man säger och så. Han var jätte snäll med sovtider och sånt när han var mindre. Världens bästa unge alltså.. ;)

Så undrar jag om denna tjej kommer vara tvärt emot sin bror.

Hur har era bebisar varit utanför magen om dom varit livliga i magen??

• Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?
  • MrsHelgesson

Min dotter var väldigt livlig när hon låg i min mage och hon är lika livlig nu som 2-åring :)

• Christina86

Haha, har kollat igenom svaren nu och det verkar som att dom flesta blir som dom är i magen...=) Så jag kan niog räkna med en rätt livlig tjej...=) Ska bli intressant och se hur stor skillnaden är bara mellan bror och syster...=)

• hedvigalva

Gammal tråd men... Hur blev det? Är hon vild utanför magen? Har samma ?problem? men en väldigt aktiv tjej där inne....

• Connie07

Min son var väldigt livlig i magen.Nu är gan istället väldigt envis med stark vilja.Det var han ochså i magen känns det som.

• Snurranfian

Precis så va det för mig. Ettan lugn i magen och lugn utanför. Tvåan sjövild i magen och har alltid varit rörlig och livlig utanför.:)

• Solblomma30

Jag har fyra barn och med ettan stämde det, lugn i magen och lugn utanför magen. Tvåan var lite mer rörlig i magen och är väldigt livlig. Trean rörde sig ännu mer i magen och är också vårt livligaste barn. Fyran var allra mest livlig i magen, så till den milda grad att jag trodde att det var något fel på honom. Han verkade liksom aldrig sova. Men han är så lugn nu som bebis. Vårt lugnaste barn. Så där stämde det inte :) För mig har det känts som att jag känner mer för varje graviditet. Vet inte om det är så eller bara en slump.

• EaL

Min mamma sa till mig nu under min graviditet att man ska vara uppmärksam hur bebisen är i magen, det blir lika sen när de kommer ut. Min syster vaknade och börja sparka och hålla på när mamma gick och la sig, hon var nattuggla, det följde henne hela uppväxten även nu som vuxen.

Jag var ?död? i magen dvs helt stilla från 19.30 till 08.00 ca i magen och även under uppväxten, tillslut fick de tvinga mig att gå och lägga mig lite senare. Ännu längre fram fick jag regeln att jag inte fick lägga mig innan 21 ????

Är så även nu, lägger mig Gärna tidigt så jag kan få 12 timmar sömn ????

• Lillaedet

Nu är min lilla bebis 7 månader och jag tänkte börja ge tillbaka lite till alla trådar jag själv skrollade igenom
    som gravid.

min bebis rörde sig i magen konstant hela dagarna och var väldigt stilla på nätterna. Jag blev orolig att det var en tok där inne som skulle springa runt nonstop från dag ett, hur nu ett spädbarn kan springa.. och jag kan säga att även om han inte har sprungit så känns det så, han rör sig tamejtusan hela tiden och det finns inte en sekund över för mys. Men han sover bra på nätterna så han verkade ha en dygnsrytm redan i magen. 

over and out Oskyldig

Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?