• Christina86

Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?

Hej på er!

Jag har en liten fråga. Det är nämligen såhär att jag nu väntar mitt andra barn som är beräknat till den 5 Augusti.
    Är alltså i vecka 30 nu. Å denna lilla tjej är såååå otroligt aktiv där inne. Hon snurrar runt, hon boxas och sparkar och har sig. Visserligen så är det jätte mysigt och jag vill absolut inte klaga på det. Även om det kan göra ont i bland :)
    Men med min son var det helt annorlunda. Han var jätte lugn i magen och jag kände honom bara några ggr om dagen. Det visade ju sig sen att han var lugn även utanför magen och jag har aldrig haft några problem med honom. Han sitter lugnt och leker och lyssnar på vad man säger och så. Han var jätte snäll med sovtider och sånt när han var mindre. Världens bästa unge alltså.. ;)

Så undrar jag om denna tjej kommer vara tvärt emot sin bror.

Hur har era bebisar varit utanför magen om dom varit livliga i magen??

• Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?
  • Helen C

Min första son va väldigt lugn i magen och e väldigt livlig nu. Han blir 6 i år. Hade kolik och sånt när han va liten.
    Andra va väldigt aktiv, men väldigt lugn när han kom ut
    Nu väntas 3.e men e lugn än så länge då jag bara e i vecka 17....

• Sarah84

Sonen var otroligt aktiv i magen, han sov nog aldrig i magen. Nu är han hur lugn som hellst & har vart hela tiden. Åt & sov va de enda han gjorde som bebis.

Dottern va tvärtom, hon va lugn i magen & är som en vilde nu, så jag skulle vilja påstå att de är de lugna i magen blir de livliga sen & vise versa.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • jezca

Min son som idag är 2.5 år var helt galen i magen och hela magen rörde sig på utsidan från v:19. Min sambo vågade inte hålla på magen när den rörde sig för han tyckte det var för läskigt. Och visst är sonen väldigt aktiv.

Nu är jag gravid med tvåan och är jätteförvånad att jag ännu inte ser rörelserna utanpå magen och då är jag i vecka 23. Bebisen är säkert lika aktiv denna gång men jag känner inte lika mycket pgr av att moderkakan ligger i framvägg. Förmodligen låg den bakom när jag var gravid med sonen så jag tror det har stor påverkan också.

• gumaelius

Min var riktigt livlig i magen och idag är han 2,5 år, sitter aldrig still och är överallt och ingen stans.

• ALO

För mig stämde det inte med första barnet. Dottern var HUR LUGN som helst, var glad om jag kände henne 3 ggr per dag. När hon kom ut så var det raka motsatsen! Aktivare unge har jag inte stött på! :) Nu har jag en väldigt livlig bebis i magen men hoppas på att han blir lugnare än sin syster när han kommer ut :)

Ella 2009-04-21 Lillebror Bf 2010-06-29
  • Kyanita

1:an var aktiv i magen men jättelugn när han kom ut. 2:an rörde i princip aldrig sig i magen och var så in i nordens vils och 3:an var väldigt aktiv och är fortfarande en liten virvelvind! Hoppas nu på en lugn graviditet och en lugn unge!

• Stårschan

Har två barn. Ettan var livlig i magen och sov inte en hel natt det första året. Tvåan var jättelugn i magen och sov hela nätter från det att vi kom hem från BB.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Siili

Min son var väldigt livlig i magen och är väldigt aktiv nu också. Han är 2,5 år nu, kräver inte så väldigt mycket sömn och har aldrig gjort det, vaknar fortfarande på nätterna, har inte varit nöjd med att sitta lugnt och leka och har mycket bus och spring i benen. Men världens bästa unge är han ändå.

• Sessilou

Min son var en riktig vilding i magen från början ända till slutet.
    Minns att jag satt på britsen på BB och sa att "nu får du väl ändå lugna ner dig, snart får du komma ut"!

OCH...det är en riktig temperamentsfull och aktiv kille vi fått. Otroligt envis redan från början. Skulle bara vara i famnen, svårt o sova, tröttnar lätt på saker.
    Nu e han 9 månader och sover bra och är aktiv men nöjd!

Less is more=)
Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?